Colegiul Naţional „Petru Rareş” din Suceava a încheiat ieri cea de-a doua etapă de mobilitate din cadrul proiectului bilateral Comenius „Lin(gua) Lan(gue) Lim(ba)”, desfăşurat împreună cu liceul Amyot d’Inville din Senlis, Franţa, asocierea celor două unităţi şcolare vizând, în principal, realizarea de contacte culturale interdisciplinare între elevii şi profesorii celor două licee.
Timp de zece zile, colegiul sucevean a fost gazda unei delegaţi formate din 12 elevi francezi şi doi profesori, respectiv Rachel Sanchez și Cecile Attagnant.
În vederea identificării şi analizei semnificațiilor şi conotațiilor diverselor simboluri aparţinând culturii şi tradiţiei româneşti, împreună cu elevii corespondenţi din Suceava, liceeni francezi au vizitat, în acest weekend, Muzeul „Ion Irimescu” Fălticeni, Mănăstirile Râşca şi Slatina.
„Am rămas cu o amintire tare plăcută. Mi-au plăcut dansurile româneşti precum Periniţa şi Braşoveanca, gastronomia de aici, tradiţiile, peisajele. Ne-am simţit bine, am fost primiţi bine şi am legat prietenii”, a declarat unul din elevii liceului Amyot d’Inville din Senlis, Franţa.
De cealaltă parte, elevii suceveni au declarat că nu vor uita experienţa prilejuită de acest proiect Comenius. „Mi-am dat seama că am o soră în cealaltă parte a Europei”, a declarat o elevă a CN „Petru Rareş”, în vreme ce un alt coleg al acesteia a completat: „prin participarea la acest proiect am învăţat mai bine limba franceză, lucru care-mi va folosi, dat fiind faptul că vreau să-mi continui studiile în Franţa”.
Parteneriatul de tip Comenius bilateral are ca punct de plecare originea latină a celor două limbi și presupune derularea unor activităţi precum culegerea, prezentarea și contextualizarea unor expresii, analiza diverselor simboluri tradiţionale, participarea elevilor francezi la cursurile colegiului, printre care și orele de proiect bilingv derulate în limba franceză.
Elevii colegiului sucevean vor merge în Franţa în luna mai
Colaborarea între cele unităţi de învăţământ a început în 2009, prilejuind, până în prezent, o mai bună cunoaștere a celor două culturi - română și franceză - şi facilitând aprofundarea limbii franceze de către elevii români și învățarea limbii române de către elevii francezi. Activităţile aferente acestei mobilităţi au fost coordonate de profesoarele Luminița Mocanu și Cristina Obreja, întregul proiect fiind coordonat de directorul adjunct al liceului, Anca Greculeac.
În 2012, profesorii şi elevii francezi au desfăşurat, împreună cu profesorii şi elevii colegiului sucevean, activităţi grupate pe ateliere ce au vizat studiul comparativ al limbilor română şi franceză, evidenţierea moştenirii lingvistice latine şi dezbateri asupra necesităţii învăţării limbii latine. O parte din rezultatele acestor ateliere au fost puse în evidenţă în cadrul seminarului de încheiere a proiectului ce a avut loc ieri la CN „Petru Rareş”.
Finalizarea muncii elevilor și profesorilor implicați se va realiza în luna mai în Franța, când elevii colegiului vor merge în vizită la omologii francezi.