Drumul naţional 17 (E 576) de la ieşirea din Suceava spre Ardeal, a fost în 2012 cea mai periculoasă şosea din judeţ. O arată statisticile Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava, DN 17 fiind de departe şoseaua pe care s-a petrecut cel mai mare număr de accidente grave soldate cu decese. DN 17 a fost anul trecut mult mai periculos decât DN 2 (E 85), cea mai întinsă şosea naţional-europeană care străbate judeţul de la Siret şi până la limita cu judeţul Iaşi.
Conform analizei poliţiştilor rutieri, în 2012, pe DN 17 au avut loc 36 de accidente grave, soldate cu 14 morţi şi 45 de persoane rănite grav, în timp ce pe DN 2 s-au petrecut 30 de accidente grave în urma cărora au decedat opt oameni, iar alţi 33 au fost răniţi grav.
Pe locul trei în acest nedorit top se află DN 2E, care leagă Fălticeni de Gura Humorului şi continuă apoi până la Vicovu de Sus. Pe DN 2E, anul trecut au avut loc 29 de accidente grave, soldate cu zece decedaţi şi 29 de răniţi grav.
Poliţiştii spun că numărul mare de accidente de pe DN 17 este cauzat şi de calitatea bună a şoselei şi de faptul că drumul are porţiuni mai puţin circulate, mai ales în zona de munte a judeţului. Pe o şosea bună şi destul de liberă, şoferii sunt tentaţi să apese mai mult pedala de acceleraţie, astfel putând apărea şi nedoritele accidente grave.
Cele mai grave accidente de pe DN 17
Cel mai grav accident de anul trecut de pe DN 17 s-a petrecut pe 17 noiembrie. Trei oameni au murit după ce s-au zdrobit cu camionul în care se aflau de un pilon prost semnalizat al viitoarei şosele de centură, la intrarea în Şcheia dinspre Gura Humorului.
Un alt accident cu consecinţe foarte grave a avut loc pe 27 august la Stroieşti. În urma coliziunii dintre un microbuz de transport persoane care efectua o cursă regulată de la Ciprian Porumbescu la Suceava şi o cisternă, un tânăr în vârstă de 19 ani a murit, iar alte 18 persoane au fost rănite.
Mai puţine accidente în 2012 decât în 2011
Subcomisarul Petrică Jucan, şeful Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava, a explicat că în ciuda numărului încă ridicat de accidente, un aspect pozitiv este că per ansamblu numărul tragediilor de pe şosele a scăzut faţă de anul 2011.
„La capitolul accidente grave, per total, anul trecut am înregistrat 331 de evenimente rutiere, cu 43 mai puţine decât în 2011. Cel mai important este că avem o scădere la numărul de persoane decedate, 73 anul trecut, faţă de 77 acum doi ani. De asemenea, avem o scădere importantă şi în ceea ce priveşte persoanele rănite grav în accidente”, a declarat ofiţerul de poliţie.
Indisciplina pietonilor, principala cauză a accidentelor din judeţul Suceava
În condiţiile în care pe tot parcursul anului trecut în judeţ s-a acţionat în ritm intens cu zece maşini cu aparate radar, fiind aplicat un număr dublu de amenzi pentru viteză faţă de 2011, poliţiştii remarcă o scădere a numărului de accidente care au avut drept cauză viteza excesivă sau neadaptată la condiţiile de drum. A crescut în schimb numărul de accidente în care au căzut victime pietoni angajaţi neregulamentar în traversare.
„În 2012, viteza nu a mai fost cauza principală a producerii accidentelor. Pe prima poziţie se află indisciplina pietonilor”, a arătat subcomisarul Petrică Jucan.
În cifre, anul trecut indisciplina pietonilor (traversări neregulamentare, deplasări pe partea carosabilă etc.) a dus la producerea a 75 de accidente grave, în timp ce viteza a fost cauza principală a 74 de accidente grave. Pe locul trei în ceea ce priveşte cauzele accidentelor se clasează erorile comise în trafic de biciclişti. Bicicliştii au fost implicaţi anul trecut în nu mai puţin de 30 de accidente grave, acest ultim capitol fiind singurul în creştere faţă de 2011.
(28 ian 2013, 19:08:18
Cel care a fact studiul de fezabilitate si proiectul
cel care a aprobat proiectul si a dat acceptulpt inceperea lucrarilor
cel care executa lucrarea si nu a semnalizat-o corespunzator
cel care a semnat incetarea lucrarilor amanarea sau conservarea fara a verifica semnalizare rutiera
politia suceava care nu a acordat nici o amenda celor de mai sus desi in acea zona semnalizarea lipsea si nu era conform standardelor chiar de la inceperea lucrarilor.
Intr-o tara care se poate numi europeana asa ceva nu se intampla niciodata pt ca fiecare isi facea datoria, iar daca totusi se intampla toti cei de mai sus erau trimisi sa impleteasca sau sa coase goblenuri la botosani indiferent ce functie ar fi ocupat.