Apetitul sucevenilor pentru depunerea de petiții a scăzut anul trecut comparativ cu anul precedent. Așa rezultă din bilanțul Prefecturii, care arată că în 2012, la sediul instituției au fost înregistrate 1.189 de petiţii, faţă de 1.445 în 2011.
Din cele 1.189 de petiții, 1.015 sunt petiţii locale şi 174 petiţii de la autorităţile centrale. Mai mult de jumătate dintre petițiile înregistrate, mai exact 628, se referă la retrocedarea de terenuri și imobile. Printre petițiile depuse de suceveni se regăsesc și câteva, cinci la număr, care vizează reclamații la adresa unor funcționari publici.
„Oferirea unor servicii de calitate cetăţenilor a constituit o preocupare constantă a Instituţiei Prefectului în anul 2012. Compartimentele şi serviciile cu atribuţii directe în acest domeniu: Compartimentului Informare, Relaţii Publice şi Secretariat, Compartimentul de aplicare a Apostilei, Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple, Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Suceava, au constituit interfaţa instituţiei cu cetăţenii, activitatea lor încercând să se ridice la nivelul standardelor de calitate și promptitudine așteptate de cetăţeni. Astfel s-a asigurat activitatea de audienţe şi relaţii cu publicul, pe parcursul întregului an. Au fost înregistrate 624 persoane în audienţă, la prefect – 498 persoane şi subprefect – 126 persoane. De asemenea, în anul 2012, în cadrul Biroului de relaţii cu publicul, au fost consiliate 311 persoane. Au fost depuse 120 de cereri în conformitatea cu Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, din care 93 au fost rezolvate, 24 respinse și trei au fost redirecționate”, a declarat prefectul Florin Sinescu.
157.000 de lei încasați din apostilarea unor documente
Bilanțul Prefecturii mai arată că anul trecut, la sediul instituției au fost înregistrate 3.821 de solicitări de apostilare pentru 5.121 de documente administrative, valoarea totală a taxelor achitate ridicându-se la 157.813 lei.
Procedura de apostilare se efectuează de instituţiile prefectului pe actele oficiale administrative, emise de autorităţi ale administraţiei publice centrale sau locale, precum şi de alte organe de autoritate administrativă din România, care organizează o activitate de interes public, în cadrul unor competenţe stricte stabilite prin lege. În anul 2012, Corpul de Control al Prefectului a fost implicat în verificarea unui număr de 180 de sesizări adresate instituției, din care un număr de 30 de petiţii au fost transmise de autorităţile centrale.