Oficialii din Ministerul Educaţiei au semnat, luni seară, un acord cu liderii sindicatelor din învăţământul preuniversitar, document ce prevede că învăţătorii şi educatorii fără studii superioare pot rămâne în sistem.
Potrivit lui Traian Pădureţ, preşedintele sindicatului „Pro-Educaţia” FEN, filiala Suceava, „cele trei federaţii sindicale din învăţământul preuniversitar - FEN, FSLI şi FSI <Spiru Haret> - au înaintat ministerului o adresă comună prin care cereau reglementarea unor prevederi din Legea Educaţiei Naţionale. O parte din solicitările noastre şi-au găsit rezolvare odată cu semnarea acestui acord pe care sperăm că ministerul îl va respecta”.
Potrivit documentului, ministerul de resort „va susţine funcţiile didactice de educator şi învăţător pentru toţi cei care se află în prezent în sistem, fără alte condiţionări”. Cu alte cuvinte, educatorii şi învăţătorii fără diplomă de licenţă vor putea rămâne în sistem fără obligativitatea frecventării unei facultăţi, aşa cum prevedea o ordonanţă emisă la finele anului trecut de fostul ministrul al Educaţiei Ecaterina Andronescu.
Cât priveşte echivalarea studiilor cadrelor didactice din învăţământul primar şi preşcolar, acordul semnat ieri prevede prelungirea termenelor din Calendarul privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, informal sau nonformal. Calendarul pentru activităţile necesare echivalării era prevăzut doar pentru anul 2012.
„Am mai convenit cu oficialii Ministerului Educaţiei să identificăm o serie de soluţii de formare şi dezvoltare personală, care să vină în sprijinul cadrelor care îşi doresc să-şi completeze studiile în învăţământul superior. Nu putem scoate în afara legii funcţiile didactice de învăţător şi educator, fiind unanim recunoscut că liceele pedagogice au format dascăli de o mare valoare. E un haos creat în mijlocul anului şcolar, mii de copii putând rămâne fără dascăli la catedră”, a mai explicat Pădureţ.
Acesta a mai adăugat că, împreună cu celelalte două federaţii sindicale, a mai solicitat modificarea Legii Educaţiei Naţionale (LEN) dat fiind faptul că aceasta conţine norme contradictorii, inexplicabile şi discriminatorii.