La sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Suceava a fost dezbătută luni activitatea instituţiei aferentă anului 2012.
Potrivit comisarului-şef, Vasile Latiş, CJPC Suceava a efectuat, anul trecut, un număr de 3.261 de acţiuni de control, acestea desfăşurându-se atât în baza tematicilor de control transmise de forul tutelar, cât şi în baza tematicilor proprii, complementare celor impuse de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC). 1.338 de suceveni au trecut pragul instituţiei pentru a-şi spune oful, doar 627 dintre reclamaţiile venite din partea acestora dovedindu-se întemeiate.
Pentru cei care au avut câştig de cauză s-au oferit despăgubiri în valoare de 150.000 de lei.
Ca urmare a controalelor efectuate în anul 2012, CJPC Suceava a aplicat 1.008 amenzi în cuantum de 1.849.900 de lei şi a retras de la comercializare produse în valoare de 1.551.131 de lei.
„Pe parcursul anului am întreprins 88 de acţiuni în colaborare cu alte instituţii. Totodată, am demarat 372 de acţiuni de informare şi educare”, a mai precizat Vasile Latiş.
O singură pensiune din judeţ a fost reclamată la CJPC Suceava, în perioada sărbătorilor de iarnă
În decursul lunii decembrie, comisarii CJPC Suceava au desfăşurat două acţiuni tematice proprii ce au vizat respectarea prevederilor legale în ceea ce priveşte comercializarea produselor second - hand şi respectarea prevederilor legale la prestarea serviciilor de alimentaţie publică şi pensiuni.
Referitor la magazinele care comercializează haine şi accesorii la mâna a doua, comisarii au întreprins 12 acţiuni de control, aplicându-se două sancţiuni contravenţionale.
„Majoritatea agenţilor economici aveau acte doveditoare pentru dezinfecţie şi dezinsecţie. Cele două amenzi au fost aplicate pentru probleme privind etichetarea şi pentru fumatul în interiorul magazinului”, a mai afirmat Latiş.
Totodată, în perioada sărbătorilor de iarnă, comisarii CJPC Suceava au demarat 47 de acţiuni de control în pensiunile din judeţ, fiind aplicate cinci amenzi în cuantum de 5.750 de lei. Unei singure unităţi de cazare din judeţ i-au fost reclamate serviciile oferite care, potrivit clientului, nu au fost conforme contractului, sesizarea fiind în curs de cercetare.
Marele „of” al sucevenilor rămân serviciile defectuoase ale societăţilor de tâmplărie PVC
Bilanţul CJPC Suceava reflectă faptul că, în 2012, cele mai multe reclamaţii au vizat serviciile de executare şi montare a tâmplăriei cu geam de tip termopan, acest gen de plângeri fiind frecvent întâlnite şi în anii trecuţi. În 2011 şi 2012, două firme sucevene ce aveau acest profil au fost închise definitiv (Juventus şi Aufbau).
Pentru 2013, cabliştii sunt cei care vor intra sub lupa comisarilor CJPC, vizaţi fiind şi furnizorii de telefonie mobilă şi internet.
„Vom analiza contractele acestor agenţi economici pentru că am primit câteva sesizări în acest sens. Contractele trebuie să fie făcute în spiritul legii, iar în cazul în care vom depista nereguli şi clauze abuzive, vom face acţiuni de constatare în justiţie”, a mai declarat Latiş.