O bătrână în vârstă de 82 de ani, din Fălticeni, a stat mai bine de 24 de ore în frig şi întuneric, după ce i-a fost întreruptă furnizarea energiei electrice în mod abuziv. Incidentul s-a petrecut la sfârşitul lunii trecute, mai precis pe 28 noiembrie, când, după cum ne-a declarat fiica bătrânei, scriitoarea Niculina Prundeanu, „locuinţa mamei mele a fost deconectată abuziv de la alimentarea cu energie electrică, deși noi aveam plătite la zi toate facturile, drept răzbunare sau din prostie, lăsând în frig și întuneric persoane în vârstă. Menționez că persoanele care au făcut deconectarea au intrat prin efracție, spărgând lacătul nostru de la uscător și înlocuindu-l cu lacătul lor.”
Indiferenţă
Niculina Prundeanu ne-a mai spus că a depus o reclamație scrisă la sediul E.ON Energie Fălticeni, încercând să convingă personalul de acolo să verifice facturile și chitanțele pe care le avea și cerând reconectarea locuinţei mamei sale. „Cele trei persoane cu care am vorbit, două femei și un bărbat, nu au vrut măcar să se uite la acte, cerându-mi să plec la Suceava, să-i <las să-și facă serviciul>, că nu e treaba lor dacă noi stăm fără curent nevinovate”, ne-a spus femeia. Abia la sediul E.ON din Suceava, a povestit femeia, a fost tratată civilizat.
„După ce le-au telefonat cei de la Suceava, au catadicsit cei de la Fălticeni să considere că <serviciul lor> înseamnă să servească clienții și au anunțat <firma de băieți deștepți> care, am aflat abia acum, era lăsată să trateze clienții E.ON cum vor ei. Am pierdut peste şase ore cu scrierea reclamațiilor, deplasările la sediul E.ON Fălticeni, așteptarea microbuzelor spre și de la Suceava, precum și la coada de la birourile Servicii clienți E.ON Suceava, unde am avut bonul 44, ajungând din nou acasă după ora 17:00, după o zi pierdută fără rost. Azi am constatat că angajații <băieților deștepți> forțaseră din nou ușa uscătorului, ca să facă reconectarea”, a mai completat fiica bătrânei lăsate fără curent electric.
„O eroare umană” a lăsat o bătrână în frig, în prag de iarnă
La solicitarea Monitorului de Suceava, Departamentul Comunicare Corporatistă E.ON România ne-a trimis un punct de vedere cu privire la abuzul făcut la Fălticeni. Din răspunsul reprezentanţilor E.ON, rezultă că „operaţiunile de deconectare/reconectare de la sistemul de distribuţie a energiei electrice sunt executate de personalul unui prestator de servicii extern companiei noastre. În situaţia prezentată de dumneavoastră, o eroare umană de identificare a punctelor de consum ce urmau să fie sistate pentru neplată a determinat deconectarea nejustificată a acestui apartament”.
Cercetarea disciplinară a celor doi angajaţi vinovaţi
În urma analizei incidentului, compania E.ON România a decis „penalizarea prestatorului de servicii pentru eroarea produsă. La rândul său, prestatorul a dispus cercetarea disciplinară a celor doi angajaţi care au operat deconectarea, urmând să fie stabilite şi aplicate sancţiuni. Totodată, vor fi identificate şi implementate măsuri adiţionale pentru evitarea pe viitor a unor astfel de cazuri. În ceea ce priveşte celelalte aspecte semnalate de consumator, prestatorul de servicii le va soluţiona în termenul cel mai scurt posibil, fiind direct responsabil pentru aceasta”.
Reprezentanţii E.ON Moldova Distribuţie au declarat că regretă situaţia creată şi asigură consumatorii că acest incident izolat nu este o caracteristică a activităţii companiei.