Şoferii care se deplasează pe DN 29A, de la Suceava spre Dorohoi, au parte de condiţii foarte grele de mers, pe cea mai mare parte a drumului naţional marcajul fiind şters aproape în totalitate, iar riscul de accidente fiind cu atât mai mare în aceste zile, când fenomenul de ceaţă este foarte persistent. În timp ce şoferii bâjbâie pe şoseaua cu rang de drum naţional, responsabilii de la Drumuri Naţionale par total nepăsători la această problemă. Reporterii Monitorului de Suceava au fost plimbaţi de la o persoană la alta, însă nimeni nu a dat un răspuns referitor la lipsa marcajelor pe DN 29A.
Şoferii parcurg drumul cu 20-30 de kilometri la oră de frica accidentelor
Ne-am deplasat ieri la faţa locului, pentru a vedea starea şoselei. Drumul este marcat corespunzător doar până la curbele de la ieşirea din municipiul Suceava. Cum se intră în pădurea de la Adâncata, marcajul rutier de delimitare a sensurilor de mers devine invizibil. În condiţiile în care drumul are şi porţiuni în curbă, iar o parte dintre acestea nu sunt semnalizate nici cu indicatoare rutiere, riscurile ca un şofer să pătrundă pe sens opus într-o altă maşină sunt maxime.
Gheorghe Borş, un bărbat din Ipoteşti, ne-a declarat: „Drumul e periculos, nu e balizat, marcajul longitudinal alb nu se vede. Cred că de un an-doi cel puţin nu s-a intervenit, marcajul nu se mai cunoaşte deloc nici în stânga, nici în dreapta”.
Un alt şofer, Vasile Ciobanu, care merge zilnic pe acest drum de la Suceava la Zamostea, ne-a declarat: „Aseară (n.r. - duminică seară) de abia am mers pe drumul acesta cu 20-30 de kilometri pe oră. Marcajul e slab, la ceaţă nu se mai vede nimic, plus că sunt zone unde s-a turnat asfalt şi nu există deloc marcaj”.
Obţinerea unui răspuns de la oficialii de la Drumuri Naţionale: traseu sinuos şi nici un rezultat
Fiind vorba de un drum naţional, responsabilitatea întreţinerii şoselei şi implicit a marcajelor aparţine Secţiei de Drumuri Naţionale Suceava. Ieri dimineaţă, ne-am deplasat mai întâi la şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Suceava, Andrei Huţanu. Acesta a refuzat însă să facă vreo declaraţie, invocând un ordin intern care nu-i mai permite să dea declaraţii presei. După ce am dat numeroase telefoane, am fost îndrumaţi către Claudia Buzatu, de la Biroul Comunicare al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. După ce i-am explicat acesteia despre ce este vorba şi am solicitat un răspuns, au urmat ore de aşteptare, până când am fost rugaţi să luăm legătură „pentru toate detaliile” cu Ovidiu Laicu, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri Iaşi. Acesta din urmă nu mai era de găsit însă la birou şi ni s-a transmis politicos să revenim a doua zi.
Aşadar, reguli de comunicare întortocheate şi ilogice şi nici un răspuns concret la o problemă cât se poate de serioasă. Grav este că autorităţile par să nu fi înţeles nimic din tragedia de acum ceva mai mult de o săptămână, când pe DN 17, la intrarea în Suceava dinspre Stroieşti, trei oameni au murit zdrobiţi de un pilon al şoselei de centură. Abia după ce au murit trei oameni drumul naţional a fost semnalizat suplimentar cu balize cu avertizare luminoasă.
Probleme cu marcajele rutiere sunt şi pe alte drumuri din judeţ. Putem aminti de drumul judeţean de la Suceava spre Cacica, prin Costâna, ori de strada Gheorghe Doja din Suceava, unde marcajele nu există sau sunt şterse. În aceste cazuri administratorii drumurilor sunt responsabilii de la Drumuri Judeţene, aflaţi în subordinea Consiliului Judeţean, respectiv autoritatea locală, Primăria Suceava.
(27 nov 2012, 12:00:50