Începând de mâine, pe străzile Sucevei vor circula două noi microbuze de transport public în comun, care înlocuiesc vechile maxi-taxi din parcul auto al TPL.
Cele două microbuze vor circula pe cel mai lung traseu de maxi-taxi al TPL din municipiul reşedinţă de judeţ – linia 30, care porneşte de la Gostat Iţcani, merge pe Gheorghe Doja spre Burdujeni, pe la Moldova, iar de acolo urcă înspre Obcini.
Directorul TPL Suceava, Darie Romaniuc, a precizat că cele două microbuze au fost achiziţionate din fondurile proprii ale societăţii, pentru a înlocui o parte din vechile microbuze de maxi-taxi, cu o uzură de peste 12 ani.
“În parcul auto al TPL sunt zece microbuze de maxi-taxi care acoperă şase trasee, dar din ele doar şapte maşini mai sunt funcţionale. Pentru că au o uzură de peste 12 ani, costurile de întreţinere şi reparaţii sunt foarte mari, încât am considerat că cea mai bună soluţie este să le înlocuim cu maşini noi. Deocamdată nu ne-am permis să cumpărăm decât două microbuze moderne, dar ne-ar trebui minim zece pentru a răspunde necesităţilor de pe traseele pe care le acoperim”, a declarat directorul TPL.
Costul de achiziţie al unui microbuz Otokar Centro C a fost de 81.000 de euro, fără TVA, ambele fiind livrate în varianta full-option, cu o mulţime de facilităţi atât pentru şofer, cât şi pentru pasageri, în preţ fiind incluse chiar şi revizia şi garanţia autovehiculelor, după cum a precizat Anca Şchiopu, reprezentantul de vânzări al MHS Truck&Bus, firma care a câştigat licitaţia organizată de TPL.
Microbuzele au o capacitate de 23 de pasageri, din care 15 locuri pe scaune şi opt în picioare, sunt dotate cu aer condiţionat şi două sisteme de încălzire, extrem de utile pe perioada de iarnă, asigurând funcţionarea maşinii şi la temperaturi foarte scăzute. Nu lipsesc nici dotările speciale, precum rampă de urcare pentru persoanele cu dizabilităţi, posibilitatea de înclinare a microbuzului, pentru a ajunge cu rampa de urcare la nivelul bordurii sau butoane speciale de atenţionare a şoferului asupra intenţiei pasagerilor de a coborî la staţia următoare, amplasate în mai multe puncte cheie, pentru acces facil.
Nu în ultimul rând, unul dintre avantajele noilor autovehicule care completează parcul auto al TPL este consumul redus, de 12-14 litri la suta de kilometri în oraş, comparabil cu cel al unui autoturism personal, dar de aproape patru ori mai mici decât cel al autobuzelor mari cu care TPL acoperă principalele trasee de transport public local, astfel încât conducerea societăţii ia în calcul şi varianta utilizării lor şi pe traseele principale, în afara orelor de vârf, pentru a înlocui autobuzele care merg mai mult goale.
(20 nov 2012, 14:09:36