Prefectul de Suceava, Florin Sinescu, a anunţat în cursul zilei de ieri că majoritatea primăriilor din judeţ întârzie completarea şi actualizarea datelor din registrele agricole. Sinescu a spus că printr-un ordin pe care l-a emis la începutul lunii octombrie 2012 au fost constituite patru comisii formate din reprezentanţi ai mai multor instituţii, care au avut de verificat stadiul completării registrului agricol la nivelul tuturor localităţilor din judeţ.
Florin Sinescu a explicat că potrivit prevederilor legale, pe data de 1 martie 2012 trebuiau completate datele cu privire la evoluţia efectivelor de animale pe întregul an precedent, până la 31 mai trebuiau înregistrate datele cu privire la construcţiile noi, clădiri cu destinaţia de locuinţă şi construcţii-anexe, mijloacele de transport, utilajele şi instalaţiile pentru agricultură şi silvicultură, iar până pe 30 iunie exista obligaţia înregistrării datelor privind modul de folosinţă a terenurilor, suprafeţelor cultivate şi numărul pomilor.
Prefectul a declarat că în urma verificărilor, la un număr foarte mare de primării s-au constatat întârzieri în completarea şi actualizarea datelor din registrele agricole, atât pe format de hârtie, cât şi în format electronic.
Florin Sinescu a arătat că la 112 dintre cele 114 primării din judeţ, înregistrările se fac, pe hârtie, pe formatul nou (2010-2014) al registrelor, iar la două primării registrele agricole în format nou au fost achiziţionate şi s-a început transcrierea datelor şi înscrierea acestora pentru anul 2012.
„De asemenea, s-a constatat că aplicaţia informatică pentru registrul agricol model 2010-2014 este utilizată la un număr de 93 de primării, la celelalte 21 de primării această aplicaţie nefiind încă implementată”, a spus prefectul judeţului Suceava. El a adăugat că în urma controalelor s-a constatat că la 48 de primării din judeţ înregistrările datelor în registrele agricole pe format hârtie au fost finalizate, iar la 66 de primării aceste date sunt în diferite stadii de completare.
Florin Sinescu a spus că înregistrările în format electronic, pentru aplicaţia informatică 2010-2014, sunt finalizate la un număr de 28 de primării, iar la 72 de primării datele sunt în diferite stadii de înregistrare.
„21 de primării nu au încă noua aplicaţie informatică achiziţionată, înregistrarea datelor făcându-se în format electronic pe aplicaţia informatică pentru registrele agricole 2007-2011. De asemenea, s-a atras atenţia asupra responsabilităţilor ce le revin primarilor şi secretarilor localităţilor cu privire la desfăşurarea la timp a operaţiunilor de completare a registrelor agricole şi de comunicare a datelor centralizate, precum şi asupra faptului că nerespectarea acestor obligaţii constituie contravenţie şi se sancţionează. Ca urmare a acţiunilor de verificare a acestor comisii s-a solicitat unităţilor administrativ teritoriale respectarea termenelor de remediere a deficienţelor semnalate şi a termenelor de înscriere a datelor în registrele agricole, atât pe format hârtie, cât şi în format electronic, conform noilor modele de registre agricole şi a aplicaţiei informatice pentru anii 2010-2014”, a încheiat Florin Sinescu.