Licitaţia pentru desemnarea unui nou operator de salubrizare a Sucevei va putea fi reluată curând, după ce aleşii locali s-au întrunit ieri într-o şedinţă extraordinară, pentru a modifica caietul de sarcini al licitaţiei de salubrizare.
Chiar de şedinţa a fost mai mult o formalitate, terminându-se în numai 12 minute, fără decizia lor, licitaţia nu putea fi demarată. Acest lucru s-a întâmplat deoarece Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) a returnat documentaţia transmisă de Primăria Suceava, pentru a fi completată şi modificată.
Motivele pentru care caietul de sarcini al licitaţiei a fost respins de ANRMAP sunt discutabile, fiind vorba de modificarea a câtorva expresii din contract, de completarea unei matrice de repartiţie a riscurilor – care nu a mai fost cerută altor municipalităţi aflate în situaţii similare, precum şi de eliminarea unei condiţii cerute de aleşii locali, ca 50% dintre utilajele firmei de salubrizare să aibă o vechime de maxim 10 ani. Prevederea este considerată restrictivă de ANRMAP, deşi dotările unei firme afectează mult eficienţa lucrărilor pe care le execută.
„Vrem ca odată cu adoptarea noii hotărâri de Consiliu Local, prin care rezolvăm tot ce ni s-a cerut, să putem transmite caietul de sarcini cât mai repede la ANRMAP şi să reluăm licitaţia”, a spus Ion Lungu. Modificarea documentaţiei de organizare a licitaţiei de salubrizare a fost aprobată de aleşii locali cu 17 voturi pentru, unul contra şi o abţinere.
La finele şedinţei, edilul sucevean a precizat că în şedinţa ordinară de CL de la finele lunii va veni cu un proiect de prelungire a contractului cu Rosal, care expiră la 1 decembrie, astfel încât să poată fi asigurate lucrările de curățenie şi deszăpezire până la finalizarea licitaţiei.