Un număr de 6.640 persoane s-au adresat Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava în primele nouă luni ale anului în curs, se arată într-o statistică a instituţiei, dată publicităţii recent, de preşedintele director general Oana Elena Picioc. Potrivit documentului, este vorba de 384 de persoane care au apelat numărul de telefon gratuit -Tel verde: 0800800981 - 84 de persoane care au depus petiţii şi 6.172 de persoane care au fost în audienţă (incluzând şi asiguraţii care au depus cereri pentru obţinerea cardului european de asigurări de sănătate).
Modalitatea de asigurare a făcut obiectul celor mai multe solicitări din partea sucevenilor, se precizează în raportul CAS. Astfel, în 494 de cazuri, oamenii s-au interesat de documentele necesare pentru plata contribuţiei la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, de modalitatea obţinerii calităţii de asigurat şi coasigurat şi au cerut informaţii privind înştiinţările de plată la FNUASS.
În alte 179 de situaţii, sucevenii au solicitat informaţii privind actele necesare pentru obţinerea cardului european de asigurări sociale de sănătate, în timp ce 5.401 persoane au depus documentaţia şi au intrat în posesia acestui card.
Problemele ridicate de asiguraţi
Printre alte probleme ridicate de suceveni în primele trei trimestre ale anului se numără modul de procurare a dispozitivelor medicale (depunerea actelor necesare şi obţinerea deciziilor emise de CAS Suceava), 217 oameni adresându-se în acest sens responsabililor instituţiei. În alte 75 de cazuri, sucevenii au solicitat informaţii privind medicii de familie, în timp ce de modalitatea rambursării banilor cheltuiţi de asiguraţi în spitale pentru medicamente şi materiale sanitare s-au interesat nouă persoane. Alte 35 de solicitări înregistrate au făcut referire la medicii specialişti şi investigaţiile medicale, iar alte 29 au vizat modul de prescriere şi eliberare a medicamentelor compensate sau gratuite pe categorii de asiguraţi.
Pe de altă parte, în nouă situaţii sucevenii au cerut informaţii privind îngrijirile medicale la domiciliu, iar în 51 de cazuri s-au interesat de iniţierea şi derularea programelor naţionale de sănătate (oncologie, diabet, posttransplant, etc.). Totodată, 50 solicitări au vizat concediile medicale şi indemnizaţiile de concedii medicale, iar 43 au făcut referire la actele necesare pentru obţinerea formularelor europene.
În primele nouă luni ale lui 2012, la CAS au fost înregistrate şi 40 de situaţii în care sucevenii au încercat să obţină informaţii ce nu fac obiectul activităţii Casei de Asigurări de Sănătate, solicitanţii fiind îndrumaţi către instituţiile competente.