Societatea fantomă despre care Monitorul de Suceava a scris încă de săptămâna trecută, în condiţiile în care la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) s-au adunat patru plângeri de la clienţi care au achitat mii de euro în avans pentru efectuarea unor lucrări, mare parte din suma totală din contract, după care administratorul a început să amâne prestarea serviciului până când păgubiţii şi-au dat seama că au fost înşelaţi, a făcut mai multe victime decât au crezut autorităţile iniţial. O femeie din Suceava, administrator de firmă, a reclamat la poliţie că a achitat 35.000 de lei pentru achiziţionarea unei centrale, cu termen de livrare în câteva zile, termen expirat deja de aproape două luni de zile.
Tupeu maxim: A încasat 35.000 de lei, apoi a început să ducă victima cu vorba până când nu i-a mai răspuns la telefon
SC Horadom Trading SRL este înregistrată cu profilul principal de confecţionare şi montare de tâmplărie din PVC şi aluminiu cu geam termoizolant, fiind administrată de un anume Laurenţiu Hobjilă. Societatea a venit însă şi cu oferte pentru achiziţionarea de centrale.
Una dintre ultimele sale victime, Lucreţia C., avea nevoie de o centrală de capacitate mare, pentru o pensiune, şi a primit o ofertă de la societatea administrată de Laurenţiu Hobjilă.
„El ne-a prezentat o ofertă bună şi ne-a spus că trebuie să achităm întreaga sumă pentru a putea să ne-o aducă în timp scurt. După ce am verificat societatea şi totul părea în regulă, am achitat suma de 35.000 de lei prin ordin e plată, direct în contul societăţii”, a relatat victima. Se întâmpla pe 9 septembrie şi, conform contractului, centrala urma să fie virat în termen de 3-7 zile.
„La început mi-a tot spus la telefon că e pe drum cu centrala şi că mai întârzie puţin, sub diferite pretexte, că s-a stricat maşina şi alte motive de acest gen. După o perioadă a început să mă evite şi să-mi închidă telefonul atunci când îl sunam. După ce am citit în ziar cine este acest om mi-am dat seama că am fost înşelată”, a mai declarat păgubita.
Poliţiştii au conexat deocamdată trei plângeri
Femeia a depus o reclamaţie la Serviciul de Investigare a Fraudelor din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Suceava, unde mai există încă două sesizări de la alte victime.
Inspectorul principal Ionuţ Epureanu, purtătorul de cuvânt al IPJ Suceava, a declarat: „Plângerea acestei persoane s-a conexat cu altele două, care îl vizează pe acelaşi administrator de firmă. Este vorba de o persoană fizică ce are de recuperat 3.500 de euro şi de o firmă din Satu Mare care a primit o filă CEC refuzată de la plată. Sunt semnale că ar mai fi înşelăciuni comise şi în judeţul Botoşani, în acest sens înaintându-se adrese de corespondenţă la IPJ Botoşani”. El a mai precizat că administratorul este cercetat penal pentru infracţiunea de înşelăciune, dosarul fiind înregistrat la Parchetul de pe lângă Judecătoria Suceava.
Societatea Horadom Trading SRL continuă să existe
La Protecţia Consumatorilor sunt şi mai multe plângeri, în fiecare caz prejudiciul fiind de ordinul miilor de euro.
„Referitor la societatea reclamată de dumneavoastră există înregistrate la CJPC Suceava patru reclamaţii având acelaşi obiect: încasarea unor sume de bani şi neonorarea comenzilor. Întrucât administratorul societăţii, domnul Hobjilă, se sustrage sistematic controalelor şi refuză colaborarea în vederea soluţionări reclamaţiilor, societatea va fi închisă, iar pentru recuperarea sumelor achitate dumneavoastră va trebui să-l acţionaţi în instanţă”, este răspunsul trimis unuia dintre păgubiţi.
Deocamdată societatea a încasat două amenzi, însă nu a fost închisă, figurând acum cu un sediu în cartierul Burdujeni al municipiului Suceava.
Vasile Latiş, şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, a declarat: “Colegii mei l-au notificat pe administrator în mai multe rânduri să se prezinte la sediu cu date concrete de rezolvare a sesizărilor, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Cred că la finele acestei săptămâni cel târziu vom sista activitatea societăţii”.
El a precizat că în cazul majorităţii plângerilor administratorul nu a restituit prejudiciul, iar în cazul altora a făcut-o parţial. Mai mult, a apus directorul Vasile Latiş, recent a apărut o nouă victimă care reclamă un prejudiciu şi mai mare: 47.000 de lei.
Administratorul continuă să promită că va rezolva toate problemele
Tactica acestui individ este una atipică, în faţa clienţilor, a comisarilor de la protecţia consumatorilor ori a poliţiştilor acesta garantând că va rezolva în timp scurt problemele.
Contactat de reporterii Monitorul de Suceava, el a declarat că toate reclamaţiile împotriva sa sunt în curs de rezolvare şi că face eforturi pentru a restitui banii celor nemulţumiţi, pe care dă vina că nu i-au acceptat mărfurile livrate.
Referitor la un client căruia i-a încasat 3.450 de euro pentru confecţionare şi montare de tâmplărie din PVC şi aluminiu cu geam termoizolant, cu termen de execuţie 29 august 2012, acesta a făcut o declaraţie halucinantă: “Din păcate, în această perioadă grea, eu nu pot să-i restituit toţi banii odată. Am vrut să-i dau banii în rate, însă a refuzat şi a devenit foarte nervos.... îmi pare rău de situaţia creată dar nu a fost cu rea intenţie”.
Cu acte care dovedesc negru pe alb că au dreptate, păgubiţii vor trebui cel mai probabil să înceapă un lung proces pe cale civilă, în speranţa recuperării banilor.