Cea de-a patra ediţie a Târgului de Toamnă „Produs în Bucovina” a fost deschisă în mod oficial în parcarea Iulius Mall Suceava. La ediţia de anul acesta sunt prezenţi 43 de membri ai Asociaţiei „Produs în Bucovina”, care oferă vizitatorilor târgului peste 200 de produse. Până duminică, 7 octombrie, sucevenii sunt aşteptaţi la standurile membrilor asociaţiei pentru a cumpăra produse proaspete, direct din gospodăriile şi fabricile lor. Membrii Asociaţiei „Produs în Bucovina” le oferă vizitatorilor preparate din carne, specialităţi tradiţionale, preparate la grătar, caşcaval, şvaiţer, balmoş, brânzeturi, cozonaci, prăjituri, miere de albine, îngheţată şi alte dulciuri, suc de mere, fructe, legume, bere şi bere de casă.
Tot în cadrul târgului de pe esplanada Iulius Mall Suceava sunt prezenţi meşterii populari din judeţul Suceava, care oferă spre vânzare icoane, lucrări în lemn, împletituri, haine, ţesături şi multe altele. Pe lângă toate acestea, vizitatorii târgului vor avea la dispoziţie şi o expoziţie de animale de rasă, cu vite, capre, oi, cai şi păsări. Printre expozanţi se numără şi membrii asociaţiei de crescători de animale „Fantazia – Ţara de Sus”, dar şi Direcţia Silvică Suceava, care le oferă sucevenilor păstrăvi în cetină.
Târgul este organizat de Asociaţia „Produs în Bucovina”, în parteneriat cu Iulius Mall şi Consiliul Judeţean Suceava. Pe parcursul zilelor de sâmbătă şi duminică, vizitatorii târgului vor putea asista şi la mai multe spectacole de muzică populară.
Cătălin Nechifor spune că CJ Suceava va sprijini organizarea acestui târg şi în anii viitori
Deschiderea oficială a Târgului de Toamnă „Produs în Bucovina” a avut loc în cursul zilei de ieri, în prezenţa preşedintelui Consiliului Judeţean, Cătălin Nechifor, a primarului Sucevei, Ion Lungu, a prefectului Florin Sinescu, a preşedintelui Asociaţiei „Produs în Bucovina”, precum şi a directorului Iulius Mall Suceava, Eduard Marcu.
Preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, a spus că instituţia pe care o conduce va sprijini şi în anii următori organizarea acestui eveniment. „Sunt onorat să fiu prezent şi eu aici alături de instituţia pe care o conduc, parteneri într-un program pe care vrem să-l continuăm. Acest târg este important pentru a ne face cunoscuţi, pentru a stabili ceea ce înseamnă profilul judeţului, ceea ce înseamnă potenţialul său uman, dar şi economic. Am discutat în cadrul asociaţiei despre necesitatea de a promova produsul tradiţional ca brand în judeţul Suceava. Şi nu doar pe piaţa suceveană, ci şi la nivel naţional şi internaţional”, a declarat Nechifor.
La rândul său, primarul Sucevei, Ion Lungu, a arătat că primăria are finanţat un proiect european, în care municipiul reşedinţă de judeţ este partener cu mai multe oraşe europene, Londra, Barcelona sau Torino. „Vrem ca anul viitor, pe bani europeni, să promovăm „Produs în Bucovina” şi pe aceste pieţe din Europa”, a declarat Lungu.
El a mai spus că în cursul anului 2013 va fi modernizată Piaţa Agroalimentară din centrul Sucevei, iar Asociaţia „Produs în Bucovina” va avea un stand propriu. Nu în ultimul rând, prefectul Florin Sinescu a apreciat faptul că atât administraţia locală, cât şi Iulius Mall au înţeles importanţa organizării acestui târg pentru promovarea produselor şi a producătorilor din judeţul Suceava.
Numărul membrilor Asociaţiei Produs în Bucovina a crescut de la 25 la 43
Preşedintele Asociaţiei „Produs în Bucovina”, Alexandru Şcheul, a amintit că aceasta a fost înfiinţată în anul 2009, la iniţiativa fostului preşedinte al CJ Suceava, Gheorghe Flutur, scopul principal fiind promovarea Bucovinei şi a produselor din judeţul Suceava pe plan naţional şi internaţional. Şcheul a spus că asociaţia a avut la înfiinţare 25 de membri, numărul acestora ajungând la 43 în momentul de faţă. Printre aceştia se numără şi trei companii mari din judeţul Suceava, Mopan, Betty Ice şi Berbas. Alexandru Şcheul a ţinut să precizeze că cei 43 de membri ai asociaţiei au peste 3.000 de angajaţi. „Asociaţia <Produs în Bucovina> nu este o asociaţie care promovează numai produsele tradiţionale, ci toată gama de produse. Şi vorbim aici şi de produsele de serie. Iar fiecare firmă are o gamă de produse care sunt tradiţionale şi bio, dar majoritatea produselor sunt obţinute pe scară industrială”, a explicat Alexandru Şcheul.
( 6 oct 2012, 14:12:37