Una dintre cele mai mari investiţii din judeţul Suceava este lăsată de izbelişte de mai multe luni. Este vorba despre şoseaua de centură a Sucevei, o investiţie a cărei valoare este de 361 de milioane de lei, care în momentul de faţă este părăsită complet.
În mod oficial, după sistarea completă a lucrărilor, în luna august 2012, şoseaua de centură a municipiului reşedinţă de judeţ se află în conservare. Acest lucru ar însemna că firma care a câştigat contractul pentru realizarea acestei investiţii trebuie să asigure, printre altele, anumite lucrări minime pentru ca lucrările deja realizate să nu se degradeze şi în mod obligatoriu paza a ceea ce s-a construit până în momentul de faţă.
În realitate însă, constructorul şi-a strâns utilajele de pe întreg traseul şoselei de centură, a pus bariere la intrările pe tronsoanele de drum finalizate, uitând însă complet să asigure paza. Astfel se face că bordurile, balastul şi alte materiale folosite la construcţia şoselei de centură sunt în momentul de faţă părăsite în aproape toate zonele în care s-au executat lucrări.
De la un capăt la celălalt al şoselei de centură, de la intersecţia cu drumul naţional Suceava – Fălticeni şi până la intersecţia cu DN 2 Suceava – Siret, nu am întâlnit nici măcar o singură persoană care să asigure paza lucrărilor. Mai mult, un pod de pe tronsonul şoselei de centură a început deja să se degradeze, fiind deja vizibile mai multe fisuri în structura de rezistenţă.
Sute de milioane de lei, câte s-au cheltuit în momentul de faţă, sunt lăsate practic la îndemâna oricui, iar hoţii de fier vechi par să-şi fi făcută simţită prezenţa.
Astfel, dacă în cursul lunii august, pe noul pod care trece peste râul Suceava au început să fie montaţi parapeţii de protecţie de pe margine, în momentul de faţă cea mai mare parte a stâlpilor metalici a dispărut.
Nechifor vrea să sesizeze Compania de Drumuri Naţionale cu privire la modul în care constructorul asigură conservarea investiţiei
Reamintim că firma care a câştigat contractul pentru construcţia şoselei de centură a Sucevei a fost SC CF – Grup Colas Iaşi. La scurt timp după ce a sistat lucrările la această investiţie, grupul francez Colas şi-a retras complet afacerile pe care le avea în România, motiv pentru care firma care ar trebui să continue lucrările este SC CF Iaşi. În încercarea de a afla de ce nu este asigurată paza lucrărilor deja realizate sau dacă stâlpii metalici au fost luaţi de constructor atunci când au sistat lucrările, l-am contactat pe noul director al acestei firme Petru Gorongea, numit în funcţie de doar câteva zile. La telefon, acesta ne-a transmis că încă nu ştie situaţia exactă a investiţiei din Suceava, solicitându-ne să revenim în cursul zilei de luni.
Pe de altă parte, trebuie spus că problema modului în care se asigură conservarea lucrărilor realizate la şoseaua de centură a Sucevei va ajunge la Compania de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi. Preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, ne-a declarat în cursul zilei de ieri că intenţionează să informeze în scris conducerea Companiei de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi cu privire la faptul că firma care construieşte şoseaua de centură nu asigură paza investiţiei după ce a sistat lucrările.
De precizat că şeful administraţiei judeţene sucevene, Cătălin Nechifor, a declarat în urmă cu câteva zile că situaţia constructorului este complicată „Situaţia constructorului este complicată. În primă instanţă această lucrare finanţată de Guvernul României a fost câştigată de SC CF - Grup Colas Iaşi, care în momentul de faţă nu mai există fizic în România”, a spus Nechifor.
Costurile pentru şoseaua de centură au crescut cu 62%
Costurile pentru construcţia şoselei de centură a Sucevei au crescut cu aproximativ 62% din momentul începerii lucrărilor, în anul 2007, şi până în prezent. Tot Cătălin Nechifor a declarat în cursul acestei săptămâni că dacă iniţial investiţia a fost de 223 de milioane de lei, valoarea actuală a acesteia este de 361,94 de milioane de lei. În prezent sunt finalizate 76% din lucrări, valoarea cheltuită fiind de 206,2 milioane de lei.
( 6 oct 2012, 11:26:16