Termenul de finalizare a şoselei de centură a Sucevei rămâne în continuare necunoscut. Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, că singurul tronson din cele trei ale şoselei de centură care ar putea fi finalizat într-un timp rezonabil este cel care face legătura între DN 17 Suceava – Vatra Dornei şi DN 2 Suceava – Siret. Nechifor a arătat că acest tronson are o lungime de 3,5 kilometri, iar lucrările sunt aproape de finalizare. El a precizat că pe tronsonul dintre cele două drumuri naţionale mai trebuie turnat stratul de uzură, trebuie realizate elementele de siguranţă în zona podului de peste râul Suceava şi marcajele rutiere. Şeful administraţiei judeţene a subliniat că pentru finalizarea acestui tronson constructorul a mai solicitat o sumă de zece milioane de lei, în condiţiile în care potrivit proiectului ar mai fi fost necesare doar trei milioane de lei.
„Pentru acest tronson mai am un element pe care nu l-am înţeles foarte bine şi am cerut clarificări suplimentare. Lucrările efective realizate şi plătite pe acest tronson au fost în valoare de circa 75 de milioane de lei, dintr-un total de 78 de milioane de lei, sumă care include şi majorările care au apărut în ultimii ani. Deci ar mai fi nevoie de trei milioane de lei pentru a finaliza şi nu înţeleg de ce necesarul este de zece milioane de lei”, a declarat Nechifor.
El a arătat că a solicitat Guvernului sumele necesare pentru finalizarea lucrărilor la acest tronson al şoselei de ocolire a Sucevei. „Am făcut demersuri importante la nivel de Guvern pentru a găsi soluţii de finanţare măcar pentru acest tronson, urmând ca anul viitor să fie găsite soluţii de finanţare pentru celelalte două tronsoane”, a subliniat Cătălin Nechifor.
Valoarea şoselei de centură a crescut cu 62% din 2007 şi până în prezent
Preşedintele CJ Suceava a amintit că lucrările la şoseaua de centură a Sucevei au început în luna mai 2007, valoarea iniţială a investiţiei fiind de 223 de milioane de lei, bani care trebuiau alocaţi de Guvernul României. Cătălin Nechifor a arătat că din documentele oficiale pe care le are de la Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale rezultă faptul că până în momentul de faţă valoarea investiţiei a crescut cu 62%, ajungând la suma de 361,94 de milioane de lei. Nechifor a precizat că în prezent sunt finalizate 76% din lucrările de construcţie, cheltuindu-se o sumă de 206,2 milioane de lei.
„Faptul că sub guvernarea PDL, Emil Boc şi Ungureanu, au existat corecţii şi creşteri importante din punct de vedere financiar, cu 62%, ne-a adus în situaţia în care pentru a finanţa această lucrare majoră bugetul va trebui utilizat mai mult şi vor trebui găsite resurse financiare pentru a finanţa lucrarea. De precizat că în perioada 2007 – 2011 s-au cheltuit circa 130 milioane de lei, şi doar în acest an, în 2012, s-au alocat de la bugetul de stat circa 75,58 milioane de lei. Practic în anul 2012, alocaţia bugetară a fost aproximativ jumătate din cât s-a alocat din 2007 şi până în 2011. Timp de cinci ani, în guvernarea PDL au fost 130 de milioane de lei, şi numai anul acesta s-au alocat 75 de milioane”, a spus Cătălin Nechifor, care a arătat că suma necesară pentru terminarea investiţiei este de 150,2 milioane de lei.
Nechifor: Situaţia constructorului este complicată
Şeful administraţiei judeţene a mai adăugat că o altă problemă este legată de constructorul care trebuie să finalizeze investiţia. Cătălin Nechifor a declarat că licitaţia pentru construcţia şoselei de centură a fost câştigată de SC CF – Grup Colas Iaşi, companie care în momentul de faţă nu îşi mai desfăşoară activitatea în România.
„Situaţia constructorului este complicată. În primă instanţă această lucrare finanţă de Guvernul României a fost câştigată de SC CF - Grup Colas Iaşi, care în momentul de faţă nu mai există fizic în România. Din raţiuni pe care eu unul nu le pot înţelege, această companie privată a vândut întreaga afacere către o companie, iar aceasta, la rândul său, a vândut-o către altă companie. Suntem într-o situaţie extrem de complexă şi complicată pentru că discutăm acest subiect cu o entitate care nu a fost parte la momentul iniţial, atunci când lucrarea costa cât costa, şi care nu a fost parte la diversele faze care au crescut valoarea de investiţie cu 62%”, a ţinut să precizeze preşedintele CJ Suceava.
Cătălin Nechifor a contestat şi traseul ales pentru această şosea de centură a Sucevei, precizând că acesta „nu a ţinut cont de anumite chestiuni de perspectivă”.
„Acest obiectiv a ţinut cont doar de ideea de a creşte artificial valoarea investiţiei şi cine ştie în ce parandărăt s-au dus banii ăştia, pentru că în acest moment situaţia este dificilă şi complicată şi din punctul de vedere al constructorului. Despre decizia de a construi această variantă ocolitoare Sucevei nu pot să spun că este rea, dar pot să spun că traseul care s-a ales a fost unul impropriu. Mai ales că se traversează acea vale a Hagigadarului, care necesită 4 viaducte, foarte multe lucrări la structura terenului, având în vedere că au intervenit foarte multe alunecări de teren”, a declarat Cătălin Nechifor.
( 4 oct 2012, 12:19:02
ce-i drept, parte din ecuatie a preluat-o de la ticalosii lui basex.
totusi ce-ar fi daca am sterge noi ecuatia asta cu tot cu ei la toate urmatoarele alegeri?
sa-i degrevam si pe ce dinainte si pe cei de acum de ''greutatea'' de a ma trage tunuri pe spatele nostru.