În cadrul Zilelor educaţiei nonformale, la sfârşitul săptămânii trecute, au avut loc două evenimente importante pentru învăţământul sucevean. Pe 28 septembrie a avut loc consfătuirea anuală – educaţie permanentă, iar pe 29 septembrie, consfătuirea anuală la care au participat cadrele didactice de la Palatul Copiilor Suceava şi de la Cluburile Copiilor din judeţ. În cadrul întâlnirilor s-a discutat raportul activităţii educative şcolare şi extraşcolare, a fost supus atenţiei bilanţul programului „Şcoala Altfel”, dar au fost stabilite şi direcţiile strategice ale activităţii educative pentru anul şcolar 2012-2013. S-a luat în discuţie şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional al Elevilor, oferta de formare - programe educative pentru acest an şcolar, programe şi proiecte din cadrul Ministerului Educaţiei.
Activităţi extraşcolare, în completarea celor de la şcoală
Referitor la activitatea Cluburilor Copiilor şi a Palatului Copiilor Suceava, Tatiana Vîntur, inspector de specialitate educaţie permanentă la Inspectoratul Şcolar al Judeţului Suceava, a scos în evidenţă faptul că rolul acestor instituţii, în care copiii desfăşoară activităţi extraşcolare, este definitoriu în descoperirea aptitudinilor copiilor, a talentelor acestora.
“Este locul în care copilul vine cu drag, desfăşoară activităţi extraşcolare, în completarea celor de la şcoală, şi unde, de obicei, se obţin rezultate deosebite, ca o încununare a muncii depuse de copii şi de cadrele didactice coordonatoare”, a mai completat Tatiana Vîntur.Profesionalizarea în educaţie nonformală s-a concretizat prin implementarea proiectelor de formare profesională Leonardo da Vinci: „Pregătirea formatorilor în scopul dobândirii de competenţe în domeniul educaţiei nonformale” (FnonF) – Sevilla şi „Metode şi strategii europene pentru dezvoltarea competenţelor cheie în mediul nonformal” – Valencia, care au avut grup ţintă formatori în consiliere şi orientare, directori, inspectori, profesori.
Premiile şi distincţiile copiilor, în creştere
Tatiana Vîntura mai spus că experienţa acumulată în programe şi proiecte se regăseşte ca valoare adăugată în actul educaţional şi transferul experienţei din domeniul formal şi informal în cel nonformal. Totodată, s-a arătat că aceste competenţe dobândite în mediul formal şi nonformal de către elevi sunt evaluate şi recunoscute în cadrul concursurilor extraşcolare la diferite faze: judeţene, interjudeţene, naţionale şi internaţionale. Numărul premiilor şi al distincţiilor obţinute de copiii suceveni participanţi la activităţile extraşcolare a crescut, dovadă a preocupării cadrelor didactice şi a implicării copiilor în aceste activităţi. Ca o sugestie pentru cadrele didactice care coordonează activitatea extraşcolară, a fost aceea de a desfăşura cu copiii activităţi cât mai atractive, care corespund cerinţelor actuale şi evoluţiei domeniilor care-i pasionează.