Un bărbat în vârstă de 38 de ani care conducea un motoscuter a fost accidentat mortal de autoturismul de serviciu al inspectorului-şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Suceava, condus de şoferul acestuia. Tragedia s-a petrecut ieri, în jurul orei 14.40, pe E 85, la intersecţia cu Pătrăuţi, loc în care în ultimii ani s-au petrecut mai multe accidente mortale.
Conform primelor informaţii ale poliţiei rutiere, motoscuteristul, Constantin Gorgan, localnic din Pătrăuţi, circula pe DJ 208V, dinspre Pătrăuţi, şi a intrat pe E 85, virând spre Suceava. A urmat un impact teribil, bărbatul în vârstă de 38 de ani fiind lovit în plin de maşina VW Touareg a ISU, care circula pe direcţia Suceava-Siret.
Scene groaznice la locul accidentului
Bărbatul de pe scuter, care avea cască de protecţie, a fost aruncat la o distanţă de mai bine de zece metri, în afara drumului, murind pe loc. Maşina de teren condusă de plutonierul adjutant Gabriel Ududec, în vârstă de 42 de ani, alături de care, în dreapta, se afla colonelul Ioan Burlui, inspectorul-şef al ISU, a ieşit în afara drumului, prin stânga, lovindu-se de un ciot de copac şi oprindu-se la câţiva metri distanţă. Inspectorul-şef al ISU şi şoferul său au ieşit pe propriile picioare din maşină, acuzând doar câteva contuzii uşoare. În scurt timp, la faţa locului au ajuns rudele bărbatului decedat, inclusiv soţia sa. Au urmat scene groaznice, femeia refuzând să accepte că soţul său a murit. Constantin Gorgan avea acasă două fetiţe, iar soţia sa urma să aducă pe lume încă un copil.
Autoturismul ISU nu avea pornite semnalele acustice şi luminoase
În stare de şoc, colonelul Ioan Burlui nu a dorit să ofere declaraţii presei, precizând doar că se deplasa cu maşina de serviciu la Garda de Intervenţie a pompierilor de la Siret. Fără a fi vorba de o misiune de urgenţă, maşina de serviciu nu circula cu sistemele luminoase şi acustice în funcţiune.
În accidentele de acest gen, cauza producerii este cât se poate de clară.
Inspectorul principal Ionuţ Epureanu, din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Suceava, a declarat:
„Conducătorul motoscuterului a încercat să intre de pe DJ 208V pe DN 2, iar din primele cercetări rezultă că acesta nu a acordat prioritate de trecere autospecialei aparţinând ISU Suceava”.
Mai mulţi martori oculari se întrebau la faţa locului cu ce viteză circula autoturismul VW Touareg, mai ales că nu avea semnalele pornite. De precizat că în zona în care s-a produs accidentul viteza este limitată prin indicator la maximum de 70 de kilometri la oră. Având în vedere forţa impactului, este posibil ca maşina să fi avut viteză mai mare, însă doar o expertiză de specialitate ar putea stabili acest lucru.
Subofiţerul care conducea autoturismul de teren a fost verificat cu aparatul etilotest, rezultând că nu a băut. Conform procedurilor, ulterior, la Spitalul Judeţean acestuia i-au fost recoltate probe biologice de sânge. Acesta a precizat că l-a observat pe motoscuterist şi l-a claxonat, însă nu a mai avut cum evita impactul.
O intersecţie foarte periculoasă
Corpul neînsufleţit al bărbatului în vârstă de 38 de ani zăcea la doar câţiva metri de o cruce care amintea de un alt accident produs în 1992. În această intersecţie, în ultimii ani s-au petrecut foarte multe accidente grave care au plecat de la aceeaşi cauză: ieşirea imprudentă pe drumul naţional european, dinspre Pătrăuţi. Zona este foarte periculoasă în condiţiile în care pe drumul naţional european se rulează în general cu viteză mare, iar cei care ies de pe drumul secundar pot aprecia greşit timpul pe care îl au la dispoziţie pentru a trece. În 2008, în urma unui accident produs în această intersecţie au murit trei oameni.
( 2 oct 2012, 11:30:31