În prag de anotimp rece, în judeţ anul şcolar a început cu unităţi de învăţământ în care sunt probleme cu asigurarea de agent termic pentru încălzirea sălilor de clasă. Problema este menţionată în raportul pe care Inspectoratul Şcolar Suceava (IŞJ) l-a înaintat Prefecturii înainte de debutul noului an şcolar. Principalele probleme existente în unele şcoli din judeţ în ceea ce priveşte posibilitatea de a furniza căldură în timpul anotimpului rece sunt lipsa autorizaţiilor de funcţionare pentru centralele termice, lipsa fochiştilor, din cauză că nu există acest post în organigrama şcolilor, precum şi sobele nefuncţionale în unele situaţii.
În ceea ce priveşte aprovizionarea cu combustibil pentru asigurarea încălzirii şcolilor, potrivit raportului IŞJ, „nu se înregistrează probleme de aprovizionare cu lemn în cazul unităţilor ce utilizează acest tip de combustibil, majoritatea având cantitatea necesară”.
O problemă aparte este însă la Grupul Şcolar Nr.1 Câmpulung Moldovenesc, unde încălzirea unităţii este realizată de o centrală cu combustibil lichid, stocul actual de combustibil fiind zero şi nici nu există fonduri pentru procurarea stocului de agent termic necesar.
Alte situaţii punctuale sunt la Şcoala cu clasele I-VIII Poieni, Solca, unde centrala termică instalată în unitatea de învăţământ nu are autorizaţie de funcţionare şi nu poate fi pornită, la Colegiul Naţional de Informatică „Spiru Haret” şi la Şcoala cu clasele I-VIII din Vatra Moldoviţei, unde nu sunt fochişti angajaţi care să manipuleze centralele şi la Şcolile cu clasele I-VIII din Bucşoaia şi din Pananci, unde sobele din sălile de clasă sunt degradate.
Confort termic scăzut există şi în unităţi de învăţământ foarte vechi. Neintervenţia la timp cu lucrări specifice de conservare şi reabilitare au avut ca efecte probleme la acoperiş, infiltraţii în tavan şi pereţi, căderi de tencuială, desprinderi de ţigle şi chiar zidărie, confort termic scăzut, instalaţii electrice degradate.