O comisie mixtă constituită printr-un ordin al prefectului judeţului Suceava, Florin Sinescu, verifică modul în care autorităţile pregătesc începerea în bune condiţii a anului şcolar. Comisia este constituită din câte un reprezentant al Instituţiei Prefectului - judeţul Suceava, Inspectoratului Şcolar Judeţean şi Direcţiei de Sănătate Publică Judeţeană Suceava, instituţii care vor lua măsurile care se impun pentru deschiderea anului şcolar 2012-2013 în condiţii optime.
Activitatea de verificare a condiţiilor de desfăşurare a procesului educaţional în unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţul Suceava se desfăşoară în perioada 12-21 septembrie şi este coordonată de prefect.
“Rezultatele verificărilor vor trebui prezentate până la data de 25 septembrie Instituţiei Prefectului. În cazul în care se vor constata nereguli, se vor prezenta concluzii şi se vor propune măsuri de remediere. Vrem să aducem alături primăriile şi şcolile pentru ca, printr-un efort comun, toate unităţile de învăţământ să fie funcţionale”, a declarat Sinescu.
Comisia va verifica în special: modul de asigurare a condiţiilor igienico-sanitare în care se desfăşoară procesul educaţional, felul în care a fost efectuată examinarea stării de sănătate a preşcolarilor şi a elevilor, asigurarea protecţiei unităţilor şcolare, trecerile de pietoni de pe lângă unităţile şcolare, iluminatul public din zona şcolilor, izolarea şantierelor aflate în zonele în care îşi desfăşoară activitatea şcolile.