Noul an şcolar va debuta pentru elevii din trei unităţi de învăţământ din judeţ în spaţii improvizate, întrucât şcolile în care acesta învaţă sunt incluse în programe de reabilitare şi acum sunt închise total.
Este vorba despre Şcoala cu clasele I-VIII Gura Putnei, Şcoala cu clasele I-IV Plopi, Bogdăneşti şi Şcoala cu clasele I-VIII Grăniceşti. În cazul acesteia din urmă cursurile se desfăşoară în spaţii improvizate, în Căminul Cultural.
Potrivit unui raport privind starea învăţământului la început de an nou şcolar, întocmit de către Inspectoratul Şcolar Suceava, unele unităţi de învăţământ, de asemenea aflate în reabilitare, deşi nu au fost închise total, întâmpină dificultăţi în asigurarea funcţionalităţi spaţiilor şcolare. Asemenea cazuri se înregistrează la Şcoala cu clasele I-VIII Adâncata, Şcoala cu clasele I-VIII Feteşti, Şcoala cu clasele I-VIII Hânţeşti, Şcoala cu clasele I-VIII Nr.4 Vatra Dornei, Grădiniţa cu Program Normal Gulia, Grupul Şcolar „Laţcu Vodă” Siret, Grădiniţa cu Program Normal Pătrăuţi, Şcoala cu clasele I-VIII Podu Coşnei, Şcoala cu clasele I-VIII Milişăuţi, Şcoala cu clasele I-VIII Poiana Negri, Grupul Şcolar „Ion Nistor” Vicovu de Sus, Şcoala cu clasele I-VIII Păltinoasa şi Şcoala cu clasele I-VIII Bucşoaia.
Spaţii improprii în zeci de şcoli
Pe lângă cazurile menţionate, unele unităţi şcolare au semnalat existenţa unor spaţii improprii, în condiţiile unei cifre mari de şcolarizare sau din cauza nealocării fondurilor necesare pentru reabilitare. Este vorba despre Grupul Şcolar Dumbrăveni, Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuţi, Şcoala cu clasele I-VIII Rădăşeni, Şcoala cu clasele I-VIII Nr.1 Horodnic de Jos, Şcoala cu clasele I-VIII Nr.2 Câmpulung Moldovenesc, Şcoala cu clasele I-VIII Panaci, Şcoala cu clasele I-VIII ”Petru Muşat” Siret, Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 3 şi Şcoala cu clasele I-VIII Nr.4 Câmpulung Moldovenesc. Multe unităţi şcolare funcţionează în clădiri foarte vechi, iar neintervenţia la timp cu lucrări specifice de conservare şi reabilitare au avut ca efecte probleme la acoperiş, infiltraţii în tavan şi pereţi, căderi de tencuială, desprinderi de ţigle şi chiar zidărie, confort termic scăzut, instalaţii electrice degradate.
Potrivit raportului IŞJ, în toate unităţile şcolare din judeţ, pe parcursul vacanţei au fost luate măsuri de igienizare a spaţiilor, în vederea asigurării condiţiilor corespunzătoare începerii anului şcolar, constând în lucrări de văruit, vopsit, curăţarea pardoselilor, uşilor, lambriurilor, mobilierului, dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare.
În majoritatea cazurilor lucrările au fost realizate în limitele bugetelor şi prin forţe proprii, cu personalul şcolii.