Consiliul Judeţean Suceava a aprobat, ieri, alocarea a 100.000 lei pentru organizarea celei de-a doua ediţii a Târgului de Turism al Bucovinei. Evenimentul va avea loc în perioada 28-30 septembrie, în parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie Suceava, Universitatea „Ştefan cel Mare” şi Primăria Suceava.
Preşedintele CJ, Cătălin Nechifor, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, că politica sa de promovare a turismului în judeţ va fi „mai agresivă” şi la un alt nivel, comparativ cu ceea ce au făcut predecesorii săi.
„Nu vreau să mai mergem prin parcări”, a spus Nechifor, aluzie la diversele târguri organizate de-a lungul timpului cu predilecţie în parcările supermarketurilor.
În acest sens, la târgul din septembrie vor fi invitaţi, pe lângă partenerii externi ai judeţului şi structurile cu profil de activitate turistică de la nivel local şi naţional, şi mari operatori internaţionali de turism, precum TUI Travel PLC, companie britanică de turism de agrement care operează în peste 180 de ţări, cu mai mult de 30 de milioane de clienţi, sau Booking.com BV, agenţie olandeză de turism online de top, care oferă peste 238.588 de hoteluri în 173 ţări. Ambii operatori sunt prezenţi în ţările vecine, dar în România nu au reprezentanţă.
„Anul acesta vedem târgul de turism ca pe un proiect-pilot, dar de anul viitor vom încerca o implicare mai mare a Consiliului Judeţean, care să devină un garant al unităţilor de turism care respectă standardele de calitate”, a mai spus Nechifor.
Conform statisticilor oficiale, judeţul Suceava este vizitat anual de aproximativ 220.000 de turişti.