Administratorii primei saline de suprafaţă de la Suceava, salină care poartă numele inventatorului Nelu Ştefan Roman, brevetată de OSIM şi considerată singura care tratează pacienţii în mod ştiinţific, şi-au scos afacerea la vânzare la nici opt luni de la deschiderea oficială, care a avut loc la începutul acestui an.
Inaugurată cu fast, în prezenţa chiar a vicepreşedintelui Consiliului Judeţean din acea vreme, Vasile Ilie, salina marca Roman, situată la ieşirea din municipiul Suceava înspre Rădăuţi, pe strada Cernăuţi, chiar peste drum de benzinăria Petrom, se pare că nu a fost o afacere atât de rentabilă precum s-au aşteptat administratorii ei.
Aproape 45 de tone de sare au fost aduse de la Salina Praid pentru salina de pe strada Cernăuţi, compusă dintr-un spaţiu de relaxare pentru adulţi, un spaţiu de joacă pentru copii şi un separeu destinat grupurilor de până la cinci persoane.
Toate camerele sunt placate cu bulgări de sare neprelucraţi (cristalele de sare fiind active), cu o grosime medie de 30 de centimetri.
Bianca Rîpan, cea care s-a ocupat de acest proiect, împreună cu soţul ei, ne-a declarat ieri că salina şi-a format deja o clientelă, însă planurilor celor doi soţi s-au schimbat şi sunt nevoiţi să vândă.
„Preţul este de 15.000 de euro, cu tot cu mobilier, iar spaţiul este închiriat pe şapte ani. Noi am investit peste 20.000 de euro în această salină, pe care o vindem acum pentru că avem alte planuri”, ne-a spus, ieri, Bianca Rîpan.
La inaugurarea salinei a fost prezent şi inventatorul salinelor de suprafaţă, Nelu Ştefan Roman, românul din Târgu-Mureş premiat în 2009 cu trei trofee la Târgul Internaţional de Invenţii de la Budapesta. Acesta a şi explicat avantajele salinelor de suprafaţă faţă de cele de adâncime: „Timpul de expunere este doar de o oră pe zi, comparativ cu aproximativ patru ore la o salină naturală, temperatura este stabilă, între 18-22 de grade, vară-iarnă, şi scăpăm de fobia panicii de adâncime. Nu mai vorbesc de faptul că salina este chiar în oraş şi poţi ajunge pe jos ori cu autobuzul sau maxi-taxi”. Între timp, în timp ce salina de pe strada Cernăuţi îşi caută un alt proprietar, în cartierul Obcini, pe strada Slătioarei, s-a deschis de câteva zile o a doua salină marca „Roman”, administratorul ei, Adrian Hîncu, fiind optimist: „Sper ca tot mai mulţi suceveni să înţeleagă cât de benefică este salinoterapia”.
Ce afaceri se mai vând la mica publicitate
Şi alţi administratori de societăţi au apelat la paginile de mică publicitate ale ziarelor pentru a-şi vinde afacerile.
Poţi cumpăra de exemplu o florărie în Obcini sau un „fast-food foarte modern în Bazarul Suceava, pe aleea principală”. La numărul de la florărie nu a răspuns nimeni, iar la fast-food, o voce de bărbat ne-a spus preţul: „50.000 de euro, dotat complet. Detalii, la faţa locului”.
Printre afacerile scoase la vânzare se numără şi un internet-cafe complet dotat, cu toate utilităţile, situat în apropierea Kaufland Suceava. Preţul: 7.000 de euro negociabil. Vânzătorul a lăsat şi o adresă de internet în care îşi detaliază oferta: „vând afacerea cu tot cu cele 16 calculatoare, cu autorizaţii etc., nu şi spaţiul (chirie)”. Tot pe pagina web indicată explică şi motivul pentru care vinde: „Mă mut în Austria”.
Şi afaceri din Iaşi se vând prin ziarele din Suceava. E cazul unei pizzerii din centrul Iaşiului.
„Eu sunt din Iordania şi trebuie să plec înapoi acolo. Afacerea merge. Avem clienţii noştri, vara merge mai prost, dar din septembrie o să meargă iar vânzările, 25-30 de milioane pe zi”, încearcă să ne convingă la telefon vânzătorul. Ultimul preţ: 15.000 de euro.
De la unităţile de alimentaţie publică, trecem direct la un alt anunţ care ne sare în ochi: „Vând farmacie în mediu rural cu toate dotările”.
La telefon ni se spune că e vorba nu de una, ci de două farmacii în două localităţi diferite din judeţul Suceava, ambele fiind singurele din zonele respective. „Nu mai avem timp să ne ocupăm şi de asta vindem. 13.000 negociabil”, ne explică un bărbat, mărturisindu-ne că e soţul farmacistei.
(16 aug 2012, 12:22:27
Ce a fost laudat inainte,e bun de aruncat acum!...
Aceleasi metode de abureala cind apare ceva nou, pentru a sfida concurenta! Toate astea cu mereu acelasi scop: de a stoarce cit mai multi bani!