Răbdarea sucevenilor, care pierd zilnic zeci de minute în blocajele de circulaţie de pe Calea Unirii, va mai pusă la încercare timp de încă două săptămâni.
Deşi prima parte a lucrării de reabilitare a podului care traversează râul Suceava a fost finalizată, fiind deschis traficul pe cele două benzi de circulaţie care au fost aduse la nivel şi asfaltate, un nou front de lucru a fost deschis pe celălalt sens de mers. Astfel, chiar de luni, constructorii au început decaparea asfaltului de pe laterala dreaptă a podului (cum se merge spre Burdujeni), încât tot traficul de pe pod este limitat la două benzi de circulaţie, una de urcare şi alta de coborâre.
Viceprimarul municipiului Suceava Ovidiu Doroftei a atras atenţia constructorului să mobilizeze mai mulţi oameni la această lucrare, pentru ca ea să fie finalizată cât mai rapid, înainte de termenul anunţat, de aproape şase săptămâni.
“Tocmai s-au împlinit două săptămâni de când au început lucrările la pod şi s-a reuşit să se treacă la al doilea sens de mers. Consider că sunt şanse să finalizeze lucrarea în două săptămâni, deşi constructorul a spus iniţial un termen mai mare de execuţie. Le-am cerut o concentrare cât mai mare de forţe pe acest obiectiv, pentru reducerea perioadei de disconfort în trafic”, a declarat Ovidiu Doroftei, care a inspectat lucrările de la podul din zona Bazar în mai multe rânduri.
Lucrările la pasajul CFR de la Burdujeni, amânate
De teamă că traficul rutier din oraş ar putea fi total dat peste cap, autorităţile locale au amânat începerea unui alt obiectiv de lucrări, modernizarea părţii carosabile şi pietonale a pasajului CFR de la Burdujeni, despre care se vorbea că ar putea fi executat în paralel.
“E prea riscant să începem acum lucrările şi pe pasajul CFR, am bloca aproape total traficul pe Calea Unirii”, a spus Doroftei.
Podul de peste râul Suceava s-a înclinat pe o parte din cauza inundaţiilor de anii trecuţi, care au afectat structura de rezistenţă, acum fiind făcute o serie de întăriri, dar şi o aducere la nivel a părţilor “lăsate”.