Suceveanul Dănuţ Crainiciuc, colecţionarul de Dacii plecat într-un tur al Europei cu cea mai valoroasă maşină a sa, o Dacie 1300 din 1969, primul an de fabricaţie, autoturismul cu numărul 90 din istoria modelului, şi-a petrecut ultimele zile la Londra, unde, sub o ploaie care nu a contenit aproape deloc, s-a întâlnit şi a schimbat impresii cu pasionaţii de maşini clasice.
După ce a traversat Ungaria, Austria, Germania, Belgia şi Franţa, suceveanul, însoţit în acest tur al Europei de către soţia sa, a trecut cu feribotul, pe 12 iulie, în Marea Britanie.
Întâlnire la cafenea, cu pasionaţii retro din Londra
„Pentru prima dată în istoria ei de 43 de ani, Dacia a circulat pe partea stângă a drumului. Din păcate, în aceste zile în Anglia plouă continuu şi, din câte am citit în ziare, este cea mai ploioasă vară din 1910 încoace”, ne-a transmis în jurnalul său de călătorie Dănuţ Crainiciuc.
Din cauza vremii foarte capricioase şi a apariţiei unor viituri, „Uxbridge Auto Show” , unul dintre evenimentele retro la care suceveanul trebuia să participe, s-a anulat.
Colecţionarul s-a consolat însă cu vizitarea, de două ori, a ACE Cafe London, un loc de mare tradiţie auto din Londra, unde se întâlnesc entuziaştii pasionaţi de maşini retro. Mai mult, în una din seri, tematica întâlnirii a fost „Seara automobilelor franceze”, unde Dacia 1300, o maşină construită după modelul Renault 12, s-a pliat perfect.
Dacia 1300, pe străzile din Londra cu o „surată”
La Londra, Dacia 1300 a suceveanului a avut şi o „surată”. Este vorba de un Renault 12 cu volan pe partea dreaptă care aparţine unui violonist român stabilit la Londra, Remus Azoiţei.
Acest Renault 12 a fost restaurat acum câţiva ani chiar de către Dănuţ Crainiciuc.
Dănuţ Crainiciuc a povestit: „Restaurarea a fost popularizată pe larg pe forumuri de pasionaţi Renault şi am avut onoarea să îl întâlnesc la Londra pe Stephen Dell, unul dintre seniorii cluburilor Renault din UK, cunoscător rafinat al acestor automobile şi membru în jurii internaţionale de profil. Dânsul ştia de restaurarea pe care am efectuat-o şi a venit să mă cunoască şi să îşi exprime aprecierea pentru munca depusă şi a dorit să vadă ambele maşini pe viu”.
Trebuie spus că maşinile Dacia 1300 din primii ani de fabricaţie sunt veritabile autoturisme Renault 12, cu foarte puţine modificări aduse de constructorul român.
2.800 de kilometri parcurşi, cu 120-140 km/h pe autostradă
În această dimineaţă, după o săptămână petrecută la Londra, Dănuţ Crainiciuc urmează să treacă din nou Canalul Mânecii, spre Franţa. Cei doi soţi vor trece prin Paris, iar mâine vor ajunge în oraşul francez La Châtre, unde vor participa la întrunirea Renault-iştilor.
Turul, început pe 8 iulie, este programat să se încheie peste ceva mai mult de o săptămână.
„Dacia mea se comportă în continuare impecabil, după 2.800 km parcurşi”, ne-a mai asigurat suceveanul. El ne-a mai transmis că circulă fără probleme pe autostradă cu 120-140 de kilometri la oră, în funcţie de limitele legale, şi a trimis şi câteva fotografii cu bordul maşinii, în timp ce rula cu aproape 140 de kilometri la oră.
Posesor de şapte Dacii 1300
Colecţionarul şi-a propus ca prin acest tur să le arate europenilor calitatea maşinii Dacia 1300. El subliniază că maşina trebuie comparată cu modelele şi standardele anilor 60-70, arătând că Dacia 1300 a fost un autoturism fiabil şi ar trebui să fie o mândrie naţională.
Dănuţ Crainiciuc are în colecţie şapte maşini Dacia 1300, din perioada 1969-1972, anii de glorie ai modelului, când maşinile erau fabricate cu motoare de Renault 12.