Un accident ieşit din comun, care a însemnat pentru pompieri o operaţiune de salvare extrem de grea şi de riscantă, s-a petrecut ieri, în municipiul Câmpulung Moldovenesc, după ce o betonieră s-a prăbuşit de pe un pod în albia râului Moldova.
În jurul orei 14.30, conducătorul auto al betonierei, Gheorghiţă Tomoiagă, în vârstă de 28 de ani, din Ciocăneşti, se afla în cartierul Buneşti din municipiul Câmpulung Moldovenesc şi, cum un pod din piatră din zonă este închis, acesta a intrat pe un pod din lemn, pentru a trece râul Moldova. Sub greutatea betonierei încărcate, podul din lemn a cedat, vehiculul greu prăbuşindu-se în albie, unde s-a răsturnat.
Au fost alertaţi în scurt timp pompierii, la faţa locului constatându-se că şoferul este în viaţă, dar nu poate părăsi cabina, având un picior prins între fiarele contorsionate.
Au urmat aproximativ trei ore în care pompierii au avut o misiune foarte grea.
Betoniera a fost stabilizată, apoi s-a intervenit pentru tăierea cabinei şi scoaterea victimei
Colonelul Ioan Burlui, şeful Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Suceava, a explicat cum a decurs operaţiunea de salvare: „Cifa s-a răsturnat în albie, iar cabina a rămas suspendată. A fost foarte greu de intervenit, pentru că vehiculul nu era în echilibru, era instabil, iar orice deplasare putea însemna decesul şoferului. Am stabilizat betoniera cu lanţuri pentru tonaj ridicat şi apoi am intervenit pentru tăierea cabinei şi scoaterea victimei. În tot acest timp am comunicat cu şoferul, el a reacţionat bine, a fost cooperant şi la final am reuşit să-l scoatem în stare bună, inclusiv piciorul prins nu a fost vătămat grav”.
Începută înainte de ora 15.00, operaţiunea de salvare s-a încheiat în jurul orei 17.45
Ioan Burlui a precizat că podul din lemn avea o structură de rezistenţă slabă şi nu a avut cum rezista unei asemenea greutăţi, poliţia urmând a stabili dacă acesta era semnalizat corespunzător. Oricum, cert este că şoferul de 28 de ani nu a realizat riscul şi ar fi trebuit să-şi pună semne de întrebare cu privire la rezistenţa unui astfel de pod.
La faţa locului a intervenit Detaşamentul de Pompieri Câmpulung Moldovenesc, cu un echipaj de descarcerare şi ambulanţa SMURD. De asemenea, la locul accidentului a ajuns şi autospeciala de descarcerări grele a Detaşamentului de Pompieri Suceava.
Tânărul de 28 de ani nu a suferit decât câteva leziuni superficiale şi a declarat că betoniera era achiziţionată abia de o zi de firma la care lucrează.
(13 iul 2012, 12:25:46
Ce titlu e ăsta: „Un şofer prăbuşit cu betoniera în râul Moldova, salvat miraculos după trei ore”
PRĂBUȘIT ce valoare morfologică și sintactică are? Adjectiv respectiv atribut?
Sau asta o fi o „formă eliptică” a timpului perfect-compus a verbului reflexiv „a se prăbuși”, formă inventată și brevetată de licențiații în calculatoare de la enervatorul de suceava?
Ș-atunci „Cu betoniera” ce dracu mai e? Dacă n-ai fi ronțăit ca mistrețul verbul propoziției – „s-a prăbușit”- construcția „cu betoniera” ar fi candidat cu succes la titlul de Mister complement circumstanțial instrumental. Sau circumstanțial sociativ? Ai? Ce părere are Analfabetimea ta? Betoniera este instrumentul prăbușirii sau devine la rândul ei subiect al prăvălirii?
Dar așa ce dracu se mai înțelege din mizeria asta de titlu? șoferului i s-a prăbușit betoniera-n cap?
Și mai apoi nu era frumos să fie informat cetitorii că dobitocul A FOST SALVAT după trei ore de chin ale „pomperilor” lui Burlui?
Ce draaqu, bre, femeia de serviciu vă face titlurile ediției?
Puneți naibii verbele la locul lor să priceapă lumea despre ce este vorba. Ce atâta vă simandicoiți primprejurul grămăticii?