Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Suceava a fost dotat în ultimii ani cu zece autospeciale noi pentru intervenţii. Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat că autospecialele au fost achiziţionate printr-un proiect european derulat de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Euronest, din care fac parte cele şase judeţe ale Regiunii de Nord – Est, Suceava, Iaşi, Botoşani, Neamţ, Bacău şi Vaslui.
În cadrul conferinţei de presă susţinute la încheierea acestui proiect, Cătălin Nechifor a spus că în întreaga Regiune de Nord-Est au fost achiziţionate 48 de autospeciale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă, zece dintre acestea ajungând în judeţul Suceava. Nechifor a arătat că valoarea proiectului a fost finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013, bugetul total fiind de 45,06 milioane de lei.
„Ne bucurăm că atât la ISU Suceava au venit echipamente de calitate care pot să asigure intervenţia în situaţii de urgenţă, respectându-se cerinţele sistemului, durata de intervenţie, pregătirea şi dotarea corespunzătoare a personalului”, a spus şeful administraţiei judeţene. Cătălin Nechifor a precizat că şase autospeciale cu apă şi spumă de capacitate medie au fost repartizate la Suceava, Siret, Vicovu de Sus, Rădăuţi, Vatra Dornei şi Fălticeni, iar o autospecială cu apă şi spumă de capacitate mărită a fost repartizată la Gura Humorului. El a mai arătat că la Suceava a fost repartizată şi o autospecială de nucleară, biologică şi radiologică, în timp ce la Fălticeni a ajuns o autospecială complexă pentru descarcerare şi acordarea asistenţei medicale de urgenţă.
„De asemenea, atât Suceava, cât şi celelalte judeţ din Regiunea Nord-Est beneficiază şi de facilităţile oferite printr-un centru de comandă şi control mobil care este operaţional la Iaşi, care asigură comanda şi controlul pe toată regiunea”, a declarat Nechifor.
El a mai spus că tot în cadrul unui proiect promovat de Asociaţia Euronest, în valoare totală de 14,2 milioane de euro, judeţul Suceava va primi şi o autospecială pentru intervenţii şi salvare la înălţime. Preşedintele CJ Suceava a arătat că printr-un alt proiect al Euronest, de 33,9 milioane de euro, ISU Suceava va primi şase ambulanţe de prim-ajutor tip B, o ambulanţă de reanimare tip C cu medic, două autospeciale complexe pentru intervenţii, descarcerare şi acordare de asistenţă medicală de urgenţă şi o autospecială cu apă şi spumă de capacitate mare.
„Sunt trei proiecte prin care beneficiem de dotări la standarde internaţionale, care vor veni în ajutorul colegilor care asigură atât intervenţia în situaţii de urgenţă, cât asistenţa medicală de urgenţă”, a mai spus Nechifor.
Se caută medici pentru o ambulanţă care va ajunge în dotarea ISU Suceava
La rândul său, şeful Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Suceava, colonelul Ioan Burlui, a spus că toate cele zece autospeciale achiziţionate prin acest proiect sunt dotate la standard european. „Sunt utilaje foarte bune. Au fost situaţii în care s-a refuzat achiziţia autospecialelor atât timp cât producătorul nu a respectat caietul de sarcini. Un astfel de caz a fost cel al autospecialei care a ajuns la Gura Humorului, care are a fost refuzată iniţial deoarece nu respecta dimensiunea din caietul de sarcini şi nu încăpea în garaje”, a spus Burlui. Atât el, cât şi şeful Serviciului de Ambulanţă Suceava, Daniel Martiniuc, au atras atenţia că pentru ambulanţa de Tip C care va ajunge anul acesta în judeţul Suceava este nevoie de cel puţin cinci medici pentru a o deservi.
Daniel Martiniuc a precizat că au există judeţe în care ambulanţele de tip C, cu medic, sunt nefolosite deoarece nu dispun de personal medical specializat.
La rândul său, preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, a arătat că va lua legătura cu Ministerul Sănătăţii şi cu Universitatea de Medicină din Iaşi, astfel încât la Suceava să vină medici rezidenţi care să deservească această ambulanţă.