Un tânăr din oraşul Siret a fost săltat ieri de ofiţeri din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate (BCCO) Suceava, fiind acuzat că a spart mai multe conturi Webcare ale unor clienţi Orange şi şi-a încărcat credit pentru cartele telefonice pe banii acestora.
Măgăriile au fost comise în cursul acestui an, timp în care, respectivul tânăr, Andrei Ciobanu (22 de ani) a reuşit să-şi încarce fraudulos cartelele cu 600 de euro, accesând ilegal conturi Webcare, folosite de clienţii companiei de telefonie mobilă pentru a-şi administra conturile direct de pe internet.
Tânărul ar fi făcut cu siguranţă şi alte victime, însă ofiţerii BCCO i-au adus ieri dimineaţă „factura” acasă tânărului, bătându-i la uşă cu mandat de percheziţie. Andrei Ciobanu a fost dus la Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Combatere a Criminalităţii Organizate şi Terorism (DIICOT) Suceava, iar un procuror din cadrul acestei structuri l-a audiat, ieri, mai multe ore. Din informaţiile noastre, tânărul şi-ar fi recunoscut fapta.
Ciobanu a mărturisit că a învăţat cum să facă tot de pe internet, de la alţi hackeri. A reuşit să facă rost de parola şi numele de utilizator ale mai multor clienţi Orange, a intrat în conturile acestora şi a încărcat cu diferite sume credit pe cartelele sale pre-pay.
Păgubiţii au primit mesaje de genul „încărcarea cartelei pre-pay a fost efectuată cu succes, aţi încărcat cu x euro” şi ulterior şi-au dat seama că au fost înşelaţi.
Surse din cadrul BCCO Suceava ne-au mărturisit că la nivelul acestei structuri mai sunt şi alte dosare cu infracţiuni similare, iar în ţară, numărul păgubiţilor e de ordinul sutelor.
Hackerii au recurs chiar la copierea datelor de identificare ale unor companii de telefonie, clonând numerele de centrală.
În urmă cu câţiva ani, indivizii cu astfel de preocupări au copiat pagina web a unei companii de profil şi au trimis sms-uri clienţilor să intre pe adresa respectivă (foarte asemănătoare cu cea reală) pentru a primi un bonus.
O altă metodă folosită recent este cea prin care hackeri îi sună pe clienţii companiilor şi le spun că au de achitat facturi de câteva sute de euro de exemplu, pentru convorbiri internaţionale.
Când persoana apelată susţine că nu a făcut acele apeluri, apelantul îi spune că-i va anula factura şi, pentru a nu-i da nimic de bănuit, îi trimite ulterior un sms, chipurile de la centrală, prin care îi cere mai multe date, cu care escrocul îi deschide păgubitului un cont Webcare. Nu durează mult şi clientul care a „muşcat” momeala primeşte un sms că tocmai a încărcat o cartelă pre-pay, deşi în realitate nici nu a pus mâna pe telefon.
(28 iun 2012, 16:53:37