Reprezentanţii firmei greceşti Mochlos, care au lucrat la modernizarea DN 17, pe sectorul Câmpulung Moldovenesc – Iacobeni, şi care ar trebui să refacă porţiunile cu gropi până la 1 iulie, au fost aşteptaţi în zadar până acum, inclusiv oficialii de la Secţia de Drumuri Naţionale Câmpulung Moldovenesc ridicând din umeri când sunt întrebaţi cum se va rezolva această problemă.
Florin Anechiti, şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Câmpulung Moldovenesc, ne-a declarat că a trimis numeroase hârtii oficiale la forurile superioare din cadrul Companiei Naţionale de Drumuri Naţionale, acestea ajungând mai departe la şefii firmei Mochlos, însă de la aceştia nu a venit nici un răspuns concret. Cu alte cuvinte, nimeni nu ştie când şi mai ales dacă firma grecească va mai reveni pentru a plomba gropile de pe drumul pe care l-a modernizat.
Reamintim că la finele anului 2011, după foarte multe amânări din partea grecilor, s-a realizat recepţia finală a lucrărilor efectuate de aceştia pe DN 17, porţiunea Câmpulung Moldovenesc – Iacobeni. Oficialii de la Drumuri Naţionale au precizat că la recepţia finală, în anexele contractului, s-au reţinut sume de bani din garanţie pentru ca firma grecească să revină şi să refacă zonele afectate. Conform înţelegerii, firma Mochlos trebuie să refacă drumul până la 1 iulie 2012, fapt puţin probabil în momentul de faţă.
Toate problemele pleacă tot de la lucrările proaste prestate de firma grecească, DN 17 cedând vizibil pe numeroase porţiuni, multe din ele pe sectorul Câmpulung Moldovenesc – Iacobeni, unde asfaltarea a fost efectuată de firma grecească.
Pe de altă parte, în primăvară lucrătorii de la Secţia de Drumuri au intervenit şi au plombat câteva zone în care gropile creau probleme, în aşteptarea grecilor care să se apuce serios de treabă. De altfel, mai ales în zona Mestecăniş - Iacobeni, porţiunile plombate sunt vizibile şi des întâlnite, fapt greu de acceptat într-o ţară normală, la un drum modernizat şi cu lucrări recent recepţionate. Dacă deocamdată problemele sunt relativ minore, întrebarea este cum va arăta acest drum peste câţiva ani şi mai ales cine va răspunde pentru calitatea proastă a lucrărilor şi pentru contractele ce par a fi în avantajul celor care au câştigat licitaţia de modernizare a DN 17.
(13 iun 2012, 11:37:50