Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 5 mai 2012 - Anul XVII, nr. 102 (5007)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   7 imagini |   ø fişiere video

De la Câmpulung la Iacobeni

Grecii de la Mochlos, chemaţi să repare gropile pe DN 17, din cauza lucrărilor de proastă calitate

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Finalizat în mare parte în 2009 şi 2010, după un program de modernizare care s-a întins pe parcursul a zece ani, DN 17, şoseaua care leagă judeţul nostru de Ardeal, începe să cedeze destul de vizibil pe multe porţiuni.

Cea mai problematică situaţie este pe sectorul Câmpulung Moldovenesc – Iacobeni, acolo unde lucrările de modernizare au fost efectuate de firma grecească Mochlos. Puţini ştiu că recepţia finală a acestor lucrări a fost realizată abia la finele lui 2011, după foarte multe amânări din partea grecilor. Recepţia finală a fost făcută în ciuda faptului că drumul are destule porţiuni cu gropi, iar în multe alte zone s-au pus deja plombe, de o calitate discutabilă, după cum admite şi Florin Anechiti, şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Câmpulung Moldovenesc, care administrează DN 17.

 

Drumul ar trebui refăcut de greci în mai puţin de două luni

Florin Anechiti a declarat: „S-a făcut într-adevăr o recepţie finală, însă în anexele contractului s-au reţinut sume de bani din garanţie pentru ca firma grecească să revină şi să refacă zonele afectate. Conform înţelegerii, firma Mochlos trebuie să refacă drumul până la 1 iulie a.c.”.

Din păcate, deşi suntem deja în luna mai, iar vremea este de mult prielnică unor lucrări la şosea, reprezentanţii firmei nu au dat nici un semn că se vor apuca de lucru.

Directorul Secţiei de Drumuri Naţionale Câmpulung Moldovenesc a mai spus că se fac presiuni mari pentru ca grecii să se apuce de refăcut drumul, aşa cum şi-au luat angajamentul la semnarea recepţiei finale.

Înainte de sărbătorile de Paşti, lucrătorii de la Secţia de Drumuri au intervenit şi au plombat câteva zone în care gropile creau probleme, în aşteptarea grecilor care să se apuce serios de treabă. De altfel, mai ales în zona Mestecăniş - Iacobeni, porţiunile plombate sunt vizibile şi des întâlnite, fapt greu de acceptat într-o ţară normală, la un drum modernizat şi cu lucrări abia recepţionate.

După analizarea situaţiei din teren, s-a estimat că în jur de 15.000 de metri pătraţi de pe drumul modernizat lucrat de grecii de la Mochlos necesită reparaţii.

 

Statul a scos deja alţi bani din buzunar pentru refacerea drumului

Într-o serie de articole publicate în 2008, Monitorul de Suceava trăgea un semnal de alarmă cu privire la calitatea proastă a multora dintre lucrările de pe DN 17, calitatea precară fiind sesizată încă de atunci de specialiştii în construcţii. Mici găuri în asfaltul proaspăt turnat, ziduri de protecţie înclinate spre şosea, poduri la care nu s-au realizat apărări suficient de solide pentru a rezista la inundaţii, acestea erau câteva din aspectele sesizate de atunci.

Specialiştii avertizau în 2008 că toate aceste probleme se vor vedea în timp, când statul român va băga din nou mâna în buzunarul contribuabililor pentru a cârpi lucrurile de proastă calitate. Toate acestea se întâmplă deja.

De exemplu, porţiunea DN 17 de după Iacobeni, până la limita judeţului cu Bistriţa-Năsăud, a fost finalizată de firma grecească Aktor la finele lui 2008, garanţia expirând în 2010. Încă din 2011, gropi de pe această porţiune de drum au fost cârpite de lucrătorii Secţiei de Drumuri Naţionale, aşadar cu alţi bani decât cei daţi firmei care a modernizat drumul.

Începute din 2004, lucrările de modernizare a DN 17 (E 576) au fost împărţite la nivel de judeţ pe trei sectoare, fiind efectuate de mai multe firme. În total s-au reabilitat 139 de kilometri de şosea, după şase ani de muncă efectivă, cu o valoare a investiţiei de 203 de milioane de euro.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Grecii de la Mochlos, chemaţi să repare gropile pe DN 17, din cauza lucrărilor de proastă calitate.
 Vizualizări articol: 1066 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.0 din 4 voturi
Grecii de la Mochlos, chemaţi să repare gropile pe DN 17, din cauza lucrărilor de proastă calitate4.054

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   SUGESTIE trimis de
( 5 mai 2012, 13:14:51
COMISIILE DE RECEPTIE,,SALTATE'' ,INLANTUITE SI LA KREAMANAR!
2.   Treaba de mintuiala, peste tot la noi in Sv. trimis de
( 5 mai 2012, 14:56:49
Au invatat grecii de la noi cum se face treaba de mintuiala! Cum spun mirlanii la noi: ,,lasa ca merge si asa, da-i in ma-sa.. . ,,sa ma mai cheme ca sa mai cîșlig un ban”,...,, dupa cum ma platesc, asa fac si eu treaba”... ,,se poate si asa, multi vad putini pricep”, etc
Asta-i, daca la noi nu functioneaza legea! ....dar a functionat vreodata!?
3.   POVESTEA ROMANTATA DN 17 trimis de
( 5 mai 2012, 16:06:20
Povestea incepe in 2004.Atunci Miron Mitrea era ministrul transportului PSD.La licitatia organizata firma greceasca MOCHLOS a iesit pe locul 7.Miron Mitrea care era la sfarsit de mandat a semnat cu aceasta firma .(de ce oare).
Cu avansul de 300 milioane de euro firma greceasca care avea sediul intr-un apartament in Bucuresti a cumparat utilaje second hand si a demarat lucrarile.
Lucrarile sunt de proasta calitate.Drumul nu a fost tasat corespunzator astfel ca au inceput sa apara fisuri in curbe si in portiunile unde exista diferente de nivel.De asemenea contravantuirile (zidurile de protectie contra alunecarilor de teren )nu au fost turnate din beton monolit ci s-au facut din placi de beton imbinate care nu prezinta aceeasi rezistenta.Asfaltul este de proasta calitate Drept urmare in zona MESTECANIS au alunecat 7 masini in prapastie(asfaltul nu prezinta aderenta)REALITATEA TV a mentionat ca in 6 ani INSPECORATUL PENTRU CONTROLUL CONSTRUCTIILOR SUCEAVA nu a intocmit macar un raport in care sa constate oarece deficiente.
De asemenea firma MOCHLOS a primit 2 milioane euro pentru refacerea vegetatiei(HOOOHOOOHOOO)
3.1  RE: POVESTEA ROMANTATA DN 17 trimis de
( 6 mai 2012, 08:47:15
Dar de reamenajarea Paraului Valea Putnei, de ce nu vorbeste nimeni? Grecii au distrus aproape toate cascadele de la iesirea din Pojorata pana la intrarea in Valea Putnei. Cat de frumos arata acel parau inainte de demararea lucrarilor... Acum ti-e greata cand vezi ce au lasat in urma. Nu le poate pune nimeni sula in coaste ca sa repare ce au distrus? Ocolul Silvic Pojorata nu are nici o pozitie referitor la aceasta chestiune, sau e prea ocupat cu defrisarile si nu are timpul necesar sa-i convinga? Din miile de metri cubi de lemn care se evapora, mai mult sau mai putin dubios din zona, cred ca s-ar putea gasi cateva remorci pentru reamenajarea cascadelor. Pun pariu ca multi oameni ar veni benevol sa puna mana, neasteptand nimic in schimb. Dar nimeni nu-si bate capul sa faca ceva bun. E mai usor sa faca tot felul de combinatii cu lemne decat sa puna osul la treaba. RUSINEEEEEE !!!
4.   Dar de Pojorata- Rarau nu spuneti nimic? trimis de
( 5 mai 2012, 18:32:16
Daca asfaltul este excelent pe drumul de la Pojorata pana pe Rarau, nu acelasi lucru putem spune de versantii care nu au fost amenajati sub nicio forma si acum tot pamantul risca sa acopere soseaua pe mai multe portiuni. Acolo sunt probleme care ori nu au fost prevazute in proiect de proiectant, ori constructorul a facut " economie " la beton si nu a respectat proiectu, ceea ce este foarte gravl, malurile ramanand fara aparare si prabusindu-se la fiecare ploaie peste santuri si sosea. Pacat ca se investesc atat de multi bani si se fac lucrari de mantuiala.
5.   DE CE AVEM CELE MAI PROASTE DRUMURI DIN UE -SERIAL trimis de
( 6 mai 2012, 09:13:14
Mai multi experti, asfaltatori si transportatori au incercat sa explice de ce Romania are cele mai proaste drumuri din UE. Expertii sustin ca asfaltul este prost pentru ca uneori constructorii nu executa lucrarile la standarde. Constructorii spun ca soselele sunt proaste pentru ca autoritatile le cer preturi mici si atunci se folosesc materiale ieftine. Transportatorii sunt de parere ca soselele sunt proaste pentru ca autoritatile dau contractele preferential si nu urmaresc executia lucrarilor.
5.1  RE: DE CE AVEM CELE MAI PROASTE DRUMURI DIN UE -SERIAL trimis de
( 7 mai 2012, 09:26:42
parerea mea este ca nu avem constructori de drumuri radule, iar faptul ca "asfaltul turnat nu rezista nici 6 luni e simplu....la 40% cat se cere spaga pentru un contract, cam ce ai vrea sa puna astia pe strada? smoala si pietris..... ca sa nu mai zic ca dupa ce dau 40 %, mai fura si ei de un mercedes....nimeni nu este fara pata....asta e marea problema a romanilor...orice partid ar veni tot asa se va turna asfaltul.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei