Opt dosare au fost înregistrate de la începutul anului la Colegiul Judeţean al Medicilor (CJM) Suceava, printre cei care au înaintat sesizări numărându-se şi două doctoriţe care se acuză reciproc, în cazuri separate, de faptul că nu-şi îndeplinesc corect atribuţiile de serviciu.
Potrivit responsabililor de la CJM, într-un caz un pacient l-a reclamat pe unul dintre medicii de la Secţia de boli infecţioase a Spitalului Suceava că l-ar fi externat mai repede. Pacientul, bolnav cronic, s-a plâns că ar fi trebuit să stea în spital 11 zile, însă perioada de spitalizare i-a fost scurtată nejustificat cu două zile. „Sesizarea a fost făcută în luna ianuarie, la Casa de Asigurări de Sănătate, care a orientat-o către noi. Pacientul suferea cu ficatul şi urma în spital un tratament de menţinere. Medicul hotărăşte momentul la care se face externarea, în funcţie de evoluţia bolii, însă vom investiga cele sesizate”, a precizat juristul CJM, Andreea Munteanu.
Şi-a reclamat medicul de familie pentru o eroare în completarea biletelor de trimitere
Într-o altă situaţie, un pacient din Suceava a sesizat că medicul său de familie i-a completat eronat biletele de trimitere către două clinici universitare. Bolnavul s-a prezentat la doctor în prima zi de lucru din 2012, fără a avea programare, şi a cerut să i se elibereze două documente în baza cărora să poată beneficia în Iaşi de servicii de chirurgie plastică şi endocrinologie. „La cabinet era foarte aglomerat, iar din cauza stresului şi a volumului mare de muncă medicul a greşit la completarea biletelor de trimitere. El a inversat practic diagnosticele, însă, a doua zi, la sesizarea pacientului, a făcut rectificarea necesară. Totuşi, bolnavul l-a reclamat la Colegiu”, a explicat Andreea Munteanu.
Supărat pe medicul specialist pentru că a refuzat să-i interpreteze un set de analize
Un alt dosar din acest an l-a vizat pe unul dintre medicii de la ambulatoriul de specialitate al Spitalului Suceava, acuzat de un pacient cu cancer de faptul că a refuzat să-i interpreteze nişte analize. Responsabilul CJM a explicat că bolnavul s-a prezentat în ambulatoriu cu bilet de trimitere de la medicul de familie, însă pentru a-şi forma o opinie cu privire la starea sa de sănătate, specialistul i-a cerut şi alte documente medicale, pe care pacientul nu a mai fost de acord să le aducă: „Bolnavul avea o infecţie, iar medicul dorea să afle cauza şi să-i dea un tratament. Avea nevoie să ştie tot contextul, simpla interpretare a analizelor nu era suficientă, nu îl ajuta pe bolnav”.
A reclamat că tatăl său a decedat în Spitalul Suceava din cauza nepăsării unor medici şi asistenţi
Într-un alt dosar, dr. Daniela Drăgan, medic oftalmolog în Fălticeni, a reclamat la Colegiul Judeţean al Medicilor că tatăl său a decedat în Spitalul Suceava din cauza nepăsării unor medici şi asistenţi. În sesizarea sa, dr. Daniela Drăgan a arătat cum tatăl său, Vasile Humă, internat pe secţia de Gastroenterologie, la medicul Octavian Pop, a stat în spital o săptămână fără a i se face analizele şi a i se administra vreun medicament. Ulterior, dr. Daniela Drăgan, care adusese acest caz şi la cunoştinţa opiniei publice, printr-o scrisoare deschisă, şi-a retras plângerea formulată către CJM.
O altă reclamaţie din 2012 îl vizează pe un medic de familie din mediul rural, acuzat de rudele unuia dintre bolnavii înscrişi pe listele sale că nu eliberează reţete subvenţionate de stat.
Decesul unui pacient cu limfom, motiv de autosesizare din partea Colegiului Medicilor
Într-un alt dosar înregistrat în acest an, Colegiul Judeţean al Medicilor este cel care se sesizează. Cazul care a intrat în atenţia responsabililor CJM vizează un pacient cu limfom decedat la scurt timp de la stabilirea diagnosticului.
Andreea Munteanu a declarat: „Un medic infecţionist de la un spital din judeţ îi pune unui pacient un diagnostic prezumtiv de limfom. Trimite bolnavul la clinica oncologică din Cluj, unde diagnosticul se confirmă. Pacientul se reinternează în judeţ, dar starea sa se agravează. Bolnavul este trimis la Spitalul Suceava, unde face complicaţii şi moare. Pe baza unor date pe care le avem ne-am autosesizat, vrem să vedem dacă medicul infecţionist a făcut tot ce se putea pentru pacientul care a decedat”.
Alte două sesizări care au ajuns pe masa de lucru a responsabililor de la CJM au fost înaintate de două doctoriţe din Spitalul Suceava, care se reclamă una pe cealaltă, în cazuri separate, cu privire la modul în care fiecare înţelege să-şi practice meseria.
( 4 apr 2012, 13:42:44