Şoseaua de centură a Sucevei trebuie finalizată până la sfârşitul lunii octombrie 2012. Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a inspectat ieri şantierul şoselei de centură, precizând că SC CF – Grup Colas Iaşi a început lucrările de consolidare a terenului pe care ar urma să se construiască tronsonul care face legătura între E 85 şi drumul judeţean Suceava – Berchişeşti. Flutur a spus că lucrările de consolidare se realizează pe o lungime de 1,3 kilometri.
„A fost nevoie de această lucrare suplimentară şi de aceea s-a şi întârziat. Valoarea lucrărilor suplimentare este de peste 50 de milioane de lei. Important este că se lucrează, pentru că vrem să terminăm această şosea de centură”, a declarat Flutur.
El a precizat că până la sfârşitul lunii mai a.c. vor fi finalizate lucrările la tronsonul şoselei de centură dintre Pătrăuţi şi DN 17, în timp ce lucrările de consolidare şi de construcţie a şoselei pe tronsonul E 85 – Moara vor fi terminate la sfârşitul lunii iunie 2012. Gheorghe Flutur a mai explicat că la intersecţia şoselei de centură cu drumul judeţean Suceava – Berchişeşti va fi construit un sens giratoriu.
„Vrem să terminăm primul tronson de la Pătrăuţi până la DN 17 până la sfârşitul lunii mai, astfel încât să scoatem traficul greu din Suceava. Întreaga şosea de centură este o lucrare mare, de peste 70 de milioane de euro, o lucrare deosebit de dificilă, cu multe viaducte, şi mă bucur că s-au găsit soluţii pentru a fi finalizată”, a declarat Flutur.
Terenul pe care se construieşte şoseaua este consolidat cu 355 de coloane îngropate în pământ
Consolidarea şoselei de centură a început de câteva zile în zona tronsonului E 85 – Moara, acolo unde lucrările realizate au fost afectate de alunecările de teren. Potrivit directorului SC CF - Grup Colas Iaşi, Ştefan Hanganu, pentru consolidarea versantului afectat de alunecări a fost necesară suplimentarea fondurilor alocate iniţial pentru şoseaua de centură, bani folosiţi pentru construcţia unui zid de sprijin format din piloni îngropaţi la o adâncime de circa 20 de metri. Ştefan Hanganu a explicat că lucrările de consolidare presupun construcţia unui sistem de drenaj a apei freatice, precum şi a unui număr 355 de coloane forate, care ar urma să împiedice alunecările de teren. Directorul SC CF Grup Colas Iaşi a arătat că până în momentul de faţă au fost îngropaţi în pământ 255 de piloni. Ştefan Hanganu a mai spus că în zona Moara va fi construit un nou viaduct, care va avea nouă deschideri de 24 de metri.
Hanganu a ţinut să sublinieze că la finalizarea investiţiei, şoseaua de centură a Sucevei va fi „una dintre cele mai frumoase lucrări de acest fel din ţară”. „La sfârşit o să caut să ajung să văd cât mai des această lucrare şi să merg pe acest drum. Este o investiţie foarte frumoasă, cu multe lucrări de artă, cu viaducte cu deschideri de 50 de metri din beton armat, cum nu mai există în ţară. Mai mult, vom avea şi un viaduct de 500 de metri liniari care trece peste râul Suceava. Nu cred că există o lucrare mai frumoasă în zonă”, a declarat Hanganu. El a arătat că în situaţia în care şoseaua de centură a Sucevei ar fi avut două benzi de circulaţie pe un sens, în viitor ar fi putut să facă parte dintr-o viitoare autostradă.
(22 mar 2012, 15:14:57