La principala arteră de circulaţie a Sucevei urmează să se lucreze în două puncte extrem de importante – podul de peste râul Suceava şi pasajul CFR de la Burdujeni. Constructorii au anunţat ieri conducerea Primăriei Suceava că de săptămâna aceasta încep sigur lucrările de consolidare a pasajului CFR şi că sunt pregătiţi să înceapă să lucreze, în paralel, şi la podul de peste râul Suceava, din zona Bazarului.
Deocamdată, traficul rutier de pe Calea Unirii nu va fi afectat, au dat asigurări constructorii, deoarece se va lucra doar pe lateralele pasajului CFR şi ale podului, adică în zona coloanelor de susţinere şi pe partea pietonală.
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a solicitat ca înainte de a se trece la reabilitarea porţiunilor carosabile, să fie făcută o strategie de lucru prin care disconfortul creat celor din trafic să fie cât mai redus.
“Când vom începe lucrările efective pe partea circulabilă, care vor afecta traficul auto, vom stabili înainte cu Poliţia Rutieră ce restricţii de circulaţie se impun. Ar fi bine să le putem face pe timp de noapte sau după-amiază, când traficul este mai redus”, a spus Lungu.
Cele două lucrări fac parte din proiectul de modernizare a 14 străzi din Suceava, în special a principalei artere de circulaţie a municipiului, care va fi asfaltată de la intrarea dinspre Fălticeni până la ieşirea spre Botoşani.
În plus, la podul de peste râul Suceava, din zona Bazarului, vor fi continuate lucrările de consolidare impuse de viiturile din vara anului 2010, în urma cărora o parte a podului s-a lăsat în mod vizibil, provocând îngrijorarea sucevenilor care circulă zilnic pe acolo.
Lucrările care urmează să înceapă vor “corecta” acea înclinare nefirească a părţii carosabile a podului, printr-un strat suplimentar de asfalt.
Această soluţie de aducere la nivel a podului a fost propusă de proiectanţi ca alternativă la lucrările mult mai complexe şi costisitoare de aliniere la nivelul iniţial prin ridicarea porţiunii lăsate cu ajutorul unor macarale gigant şi umplerea golului creat prin lăsarea pilonului stabilizat anul trecut.
Prima etapă de consolidare a podului de la Burdujeni a costat aproape un milion de euro.
(21 mar 2012, 11:23:08