Aproximativ 60 de suceveni au rămas pe drumuri după ce angajatorul italian şi-a strâns catrafusele şi a plecat hoţeşte.
„Evacuarea” bunurilor societăţii Romcall Komunika, punct de lucru Suceava, s-a făcut la primele ore ale zilei de sâmbătă, când nimeni nu se afla la muncă. Salariaţii au aflat prin intermediari că italienii vor să închidă firma şi au sosit într-un suflet la sediul din Suceava.
Li s-a spus sec că firma nu mai poate funcţiona din cauza problemelor financiare şi că singura şansă e să primească şomaj din partea statului român.
„Ne-a spus că nu o să ne mai luăm banii pe luna februarie şi că va încerca să ne ajute să luăm şomajul şi eventual două salarii compensatorii. Noi am vorbit cu un avocat, care ne-a sfătuit să dăm în judecată firma”, a declarat Andrei Beraru, unul dintre angajaţi.
Dacă iniţial administratorul italian al Romcall Komunika s-a dovedit amabil cu angajaţii, ulterior acesta a trecut la ameninţări.
„După ce a văzut că am chemat Poliţia, Jandarmeria şi Inspectoratul Teritorial de Muncă, ne-a spus că firma nu a intrat în insolvenţă şi trebuie să ne prezentăm la muncă pentru că altfel ne va desface contractul cu litera i pentru indisciplină”, a mai menţionat Andrei Beraru.
Li s-a mărit target-ul pe luna februarie, iar ca mulţumire au închis firma
Şi ceilalţi angajaţi ai punctului de lucru din Suceava al Romcall Komunika îi acuză pe italieni că s-au folosit de ei şi i-au minţit în faţă.
„Luna trecută ni s-a spus că nu vom primi avansurile pe data de 25 februarie, dar dacă ne îndeplinim noul target mărit pe luna trecută, ne vom încasa toţi banii pe 10 martie. Nu se aştepta nimeni să se ajungă în situaţia asta. Eu personal sunt foarte dezamăgit, mai ales că este primul serviciu al meu în România, după opt-nouă ani în care am muncit în Italia. Am fost furat la mine în ţară”, a mărturisit Sebastian Ungureanu.
La rândul ei, Alina Burcea a declarat că italienii le-au cerut demisiile, dar „noi ne aşteptăm banii”. „Vineri au venit şi ne-au spus că nu se închide firma, iar sâmbătă s-a întâmplat exact invers şi au motivat că nu mai au bani să ne plătească”, a spus Alina Burcea.
Call center-ul din Suceava funcţiona din iulie 2010. Angajaţii, toţi cunoscători ai limbii italiene, aveau sarcină de serviciu să sune în Peninsulă şi să racoleze clienţi pentru o anumită companie de telefonie. De asemenea, firma mai vindea prin internet plasme şi calculatoare.
ITM Suceava a demarat un control
Inspectoratul Teritorial de Muncă Suceava a demarat un control la firmă în urma acestui conflict. Încă nu s-a înregistrat nici un document din partea patronatului cu privire la închiderea punctului de muncă sau insolvenţa firmei. Drepturile salariale datorate de firmă sunt în cuantum de peste 60.000 de lei. Un nimic, spun angajaţii, care estimează că punctul de lucru de la Suceava genera profit lunar de ordinul zecilor de mii de euro.
Firma mai avea două puncte de lucru în România, unul în Roman şi celălalt în Bacău, ambele închise în ultimele zece zile.