Un număr de 485 de formulare europene au fost eliberate de Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava, anul trecut, pentru persoanele care au necesitat tratament în statele membre ale Uniunii Europene în baza Regulamentelor europene de securitate socială.
Purtătorul de cuvânt al instituţiei, Anda Sălăgean, a informat că cele mai solicitate au fost formularul E 107, care reprezintă o cerere de atestat privind dreptul la prestaţiile în natură (instituţia din statul UE solicită informaţii privind calitatea de asigurat a cetăţeanului român), şi formularul E 121 (S1), care este un atestat pentru înscrierea titularilor de pensie, a membrilor familiei acestora şi actualizarea listelor (pensionarii şi membrii familiei care au rezidenţă în alt stat membru UE).
Numărul cardurilor europene de asigurat eliberate de CAS în 2011, în creştere cu 27,3%
De asemenea, foarte multe solicitări s-au înregistrat şi pentru formularele E 106 (S1), document ce se constituie într-un atestat privind dreptul la prestaţiile în natură ale asigurării de boală-maternitate în cazul persoanelor care îşi au reşedinţa într-un alt stat decât statul competent (pentru persoanele asigurate în România, care sunt remunerate de un angajator român, dar care au rezidenţă în alt stat membru UE), şi E 001 - schimb de informaţii privind persoanele asigurate între instituţii din ţările UE.
Anda Sălăgean a adăugat că, în 2011, au fost eliberate 6.567 de carduri europene sau certificate provizorii de înlocuire, cu 27,3% mai multe decât în 2010, când au fost eliberate 5.157 de carduri.
Ea a subliniat că, anul trecut, CAS Suceava a plătit pentru asiguraţii care au beneficiat de servicii medicale acordate într-un stat membru UE suma de 424.957 de lei. Acest subcapitol a reprezentat 0,15% din totalul serviciilor decontate.