Europarlamentarul PD-L Petru Luhan a anunţat în cursul zilei de ieri că a solicitat Comisiei Europene să modifice procedurile clasice de aplicare şi raportare pentru proiectele derulate din fonduri ale Uniunii Europene. Luhan a explicat că o astfel de decizie ar asigura un acces mai rapid şi mai transparent al beneficiarilor la sursele de finanţare europene.
Potrivit spuselor lui Petru Luhan, Comisia Europeană are responsabilitatea să se asigure că fondurile comunitare sunt bine cheltuite şi să ia măsuri pentru a simplifica programele sale de cheltuieli, în scopul de a reduce birocraţia, povara administrativă şi costurile pentru beneficiarii de fonduri şi pentru toate părţile implicate. Europarlamentarul PD-L susţine că utilizarea documentelor virtuale şi a semnăturii electronice în cazul proiectelor europene ar reduce semnificativ timpul alocat diferitelor etape ale proiectelor, precum şi consumul de hârtie la nivelul Uniunii Europene.
Petru Luhan a declarat că „atât debirocratizarea, cât şi gestionarea eficientă a resurselor sunt priorităţi importante ale Uniunii Europene. Este şi cazul fondurilor europene. Comisia Europeană trebuie să încurajeze şi să stimuleze autorităţile naţionale pentru proiectarea unor sisteme de management şi control cât mai puţin birocratice. Constatăm de asemenea că, pentru fiecare proiect european în parte, este nevoie de o cantitate impresionantă de documente tipărite, începând cu aplicarea pentru accesarea fondurilor şi până la raportări. În plus, utilizând metodele clasice de corespondenţă între beneficiar şi organismul care gestionează fondurile, se pierde timp preţios”
Luhan a precizat că din datele prezentate de companiile de cercetare, 80% dintre angajaţi folosesc, în medie, 30 de minute pe zi pentru a căuta informaţii, în timp ce 60% consumă o oră sau mai mult recreând documentele deja existente. În aceste condiţii, europarlamentarul PD-L spune că prin folosirea unei soluţii informatizate a documentelor, gradul de îmbunătăţire al activităţii creşte cu cel puţin 50%, iar aprobarea documentelor se reduce de la câteva săptămâni la doar câteva ore.
„Metodele clasice ar putea fi cu succes înlocuite cu documente semnate şi transmise electronic. Acum avem la dispoziţie soluţii tehnice care ne pot uşura munca. Beneficiarul poate foarte bine să transmită documentaţia electronic şi răspunsurile pot veni în acelaşi fel. Dacă toată corespondenţa s-ar desfăşura astfel, fondurile ar putea fi puse la dispoziţie mai rapid, iar consumul de hârtie s-ar reduce. Un alt avantaj al utilizării documentelor electronice este acela că ele pot fi conectate la sisteme integrate”, a încheiat Luhan.
(23 feb 2012, 12:03:45
Tu bati campii despre documente, absorbtie de fonduri cand din cauza prostiei colegilor tai Uniunea Europeana tocmai a blocat 3.5 mld Euro.
"Decat" cineva sa-l trezeasca si pe Luhan din somn.