Regulatorul de Circulaţie Suceava, prin intermediul căruia sunt îndrumate şi direcţionate anual zeci de mii de trenuri, este pe punctul de a se desfiinţa. Decizia a fost luată în birourile de la Bucureşti, fără a se ţine cont de realităţile din teren.
„Se doreşte desfiinţarea Regulatorului de Circulaţie Suceava printr-o aşa-zisă reorganizare. Aceasta echivalează cu desfiinţarea acestui punct de control şi coordonare a traficului pe cea mai întinsă zonă naţională, de la Paşcani, la Ilva Mică”, au precizat ceferiştii suceveni.
Practic, oamenii care lucrează la Regulatorul de Circulaţie Suceava acoperă integral tot ceea ce mişcă pe calea ferată în judeţele Suceava şi Botoşani şi, parţial, în Iaşi şi Bistriţa-Năsăud. Este vorba de cea mai întinsă şi complexă zonă de trafic feroviar din România, pe o distanţă de 500 de km de cale ferată. Anual, prin intermediul Regulatorului de Circulaţie Suceava sunt coordonate zeci de mii de trenuri. De exemplu, anul trecut au fost analizate la îndrumare 55.027 de trenuri, din care fără întârzieri au fost 54.134, adică 98,38%.
Toată această muncă s-a desfăşurat cu 37 de angajaţi, o mare parte dintre ei fiind nevoiţi să facă naveta de la 40-50 km.
„Prin mutarea întregii structuri decizionale la Iaşi, aşa cum se doreşte, există riscul ca deciziile de coordonare sau supraveghere feroviară să nu mai fie luate cu aceeaşi operativitate, profesionalism şi în necunoştinţă de cauză. De asemenea, Regiunea Nord-Est va fi privată de singura structură de conducere şi dirijare a traficului feroviar din zonă. În felul acesta se pierde o relaţie directă de colaborare cu organismele specializate ale statului, acestea fiind private de informaţii de maximă importanţă”, au mai arătat ceferiştii suceveni.
O altă problemă a mutării centrului de comandă al Regulatorului de Circulaţie la Iaşi ar fi obligarea salariaţilor acestei structuri la o navetă de 300 de km dus-întors, ceea ce ar putea afecta şi randamentul persoanelor implicate.
Prin Regulatorul de Circulaţie Suceava se gestionează activitatea feroviară spre Bucureşti, Transilvania, dar şi spre Ucraina, acoperindu-se în acelaşi timp şi alte situaţii urgente, cum ar fi defectarea unor locomotive sau a unor instalaţii feroviare, furturile din infrastructură, blocarea unor vehicule pe diverse pasaje de cale ferată, dar şi probleme generate de calamităţi naturale, cum ar fi inundaţii sau viscol.
Ceferiştii suceveni fac un apel la toate persoanele cu funcţii de răspundere să reanalizeze oportunitatea reorganizării Regulatorului de Circulaţie Suceava, considerând că importanţa strategică a acestuia trebuie să primeze în faţa unor interese obscure.
(17 feb 2012, 14:21:36