Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 15 feb 2012 - Anul XVII, nr. 37 (4942)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Din cauza vremii

Autobuzele TPL – mai puţine curse efectuate şi consum crescut de carburant

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Călătorii care durează mult mai mult decât în mod normal, timp de aşteptare mai mare pentru persoanele din staţii, dar şi un consum de carburant mult mai mare pentru TPL, comparativ cu alte perioade ale anului, acestea sunt efectele ninsorilor din ultima perioadă, dar şi ale temperaturilor scăzute.

Directorul TPL, Darie Romaniuc, a explicat că, în perioade cu ninsori, aşa cum au fost luni şi marţi dimineaţă, autobuzele de transport în comun reuşesc să parcurgă un traseu cu o întârziere de aproximativ 15 minute pe cursă, astfel încât numărul curselor efectuate într-o zi scade simţitor, în detrimentul călătorilor. Aceştia sunt nevoiţi să aştepte mai mult timp în staţii sosirea unui autobuz, iar cel puţin la orele de vârf, cele care vin sunt foarte aglomerate.

Pe de altă parte, TPL are acelaşi consum de carburant la un număr mai mic de curse efectuate, pentru că, indiferent dacă autobuzele merg cu 25 – 30 de km la oră sau stau pe loc, blocate în trafic, consumul e acelaşi.

În acelaşi timp, directorul societăţii de transport în comun spune că, din cauza temperaturilor foarte mici din timpul nopţii, consumul de carburant a crescut cu 10-15%, pentru că în fiecare noapte, la anumite intervale de timp, au fost pornite motoarele autobuzelor, chiar dacă acestea erau staţionate în curte, pentru a nu îngheţa.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Autobuzele TPL – mai puţine curse efectuate şi consum crescut de carburant.
 Vizualizări articol: 871 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.60/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.6 din 5 voturi
Autobuzele TPL – mai puţine curse efectuate şi consum crescut de carburant3.655

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Mă faci să râd trimis de
(15 feb 2012, 11:59:11
ce relevanţă are acest articol? a fost înfiinţat TPL pentru profit sau ca firmă de utilitate publică cu acţionar unic Primăria SV? iar cu văicăreala mai uşor fiindcă, cu 2 lei călătoria tpl e campion pe ţară nu de azi de ieri ci de doi ani!
2.   Nu e vaicareala frate.. trimis de
(15 feb 2012, 12:27:22
E doar un motiv de a scumpi iar biletele.. Vin alegerile de undeva trebe muls.. pe noi ne mulge.. noi ii votam.. ( nu circul cu autobuzul. de cand le.au cumparat daca am mers de 3 ori.. dar sunt totusi persoane care le folosesc zilnic pentru a merge la munca si au un salar de 800RON)
3.   Aiurea. trimis de
(15 feb 2012, 12:29:43
Imi place de cei de la TPL ca se plang ca nu pot face mai multi bani. Ei intodeauna au stors cetateanul de bani si nu mai zic de personalul care lucreaza pe aceste autobuze care este o problema de gand s-au pus pe aceste autobuze noi. Si nu are nici un sens articolul daca au intarzieri de 15 minute sa plece mai repede autobuzele din statiile finale(Cinema , Gara Itcani si Burdujeni), sunt elev si din pacate nu imi permit sa merg cu alt mijloc de transport gen maxi-taxi sau ori altceva , iar de cateva saptamani ne-a dat si ultima "bomba" precum ca nu mai avem voie sa circulam dumineca cu abonementele reduse alta smecherie de-a lor , din cate stiu eu elevi/studenti au acordata o reducere de pana 100 % pe toate mijloacele de transport in comun pe perioada scolara cat si in vacante dar la noi nu este asa.Traiasca TPL.
3.1  RE: Aiurea. trimis de
(15 feb 2012, 12:37:57
uite un motiv bun de protestat în stradă la SV. nu panarama aia din faţa prefecturii regizată de usl!
4.   Cum de rezista autobuzul 30 de ani in trecut? trimis de
(15 feb 2012, 13:17:44
Gandire de om care are o clasa primara. Adica trebuie sa vina -20 de grade ca omul sa-si deie seama ca trebuie sa porneasca autobuzele pe timpul noptii. E prima iarna cand avem -20 grade, sau stimabilul e unul indolent si nu a auzit pana acum de structuri usoare ce le poti strange pe timpul verii. Cat despre timp, asta se practica din vara, cand lumea s-a sesizat, si atunci au percutat stimabilii cu sloganul cumpararii altor masini, eventual virtuale. Cand a fost vorba de fluidizarea cat mai rapida a calatorilor, au venit si au dat la geoale atpl-ului, sa nu ramana fara clienti. O lipsa totala de organizare, planificare, ceea ce se vede si la nivel de primarie si national. Probabil ca trebuiau sa iasa toti sucevenii si sa curate toate strazile din muncipiu, sa mearga si sa doarma in autobuzele tpl pentru a nu ingeta saracele. Propun domnului primar sa dea la copca pe trotuar si daca da de pavale sa mai faca o copca langa, poate prinde ceva somnic pe viitor.
5.   Se plange suceveanul... trimis de
(15 feb 2012, 13:41:54
Se plang multi ca stai in statie si faci turturi si cand vin vin 2 autobuze,ca militienii...Pe cand bade Lungu sau bade Romaniuc orar in statii,ca in Europa? poate asa vor circula si ei mai domol,sa nu-si depaseasca timpii in detrimentul comfortului nostru?
6.   In orasele civilizate... trimis de
(15 feb 2012, 18:09:27
Transportul urban de persoane constituie o activitate cu un pronunţat caracter social – acesta prin definiţie necreând bunuri materiale sau produse noi, ci efecte utile pentru societate, cu profunde implicaţii asupra colectivităţii. Prin specificul ei, această prestaţie este una din componentele esenţiale ale funcţiunilor oraşului, care asigură unitatea şi coerenţa activităţii sale economice şi sociale printr-un cadru organizat (trasee fixe, grafice de mers, tarife prestabilite). Caracteristica principală a transportului urban este reprezentată de necesitatea realizării unei oferte optime în momentul apariţiei cererii şi trebuie astfel organizat încât să asigure preluarea acesteia (efectuarea călătoriilor), cu un grad corespunzător de siguranţă şi confort. Calitatea unei călătorii – ca produs efectiv al acestei activităţi – depinde de o mulţime de factori, cei mai importanţi fiind: confortul, durata, siguranţa, regularitatea şi ritmicitatea circulaţiei. Realizarea acestui deziderat presupune asigurarea unei capacităţi suficiente, accesabilitate uşoară, timp minim pentru drumul origine-destinaţie, siguranţa realizării prestaţiei pe orice fel de vreme, confort rezonabil, facilităţi, minim de efecte negative pentru liniştea locuitorilor şi mediul înconjurător, toate la un preţ convenabil (acceptabil). Din acest motiv, rentabilitatea transportului urban este o caracteristică relativă, acesta trebuind apreciat în principal prin efectele utile pe care le produce în întreaga viaţă a oraşului, subvenţionarea activităţii de transport fiind un element indispensabil pentru dezvoltarea, diversificarea, creşterea calităţii şi echilibrul financiar. De fapt, în toate marile oraşe ale lumii se acordă de la bugetul statului, municipalitate, companii, sindicate etc. subvenţii, întreprinderilor de transport urban, în sume ce pot ajunge până la 80% din cheltuielile totale.
6.1  RE: In orasele civilizate... trimis de
(15 feb 2012, 18:11:33
SUBLINIEZ : Din acest motiv, rentabilitatea transportului urban este o caracteristică relativă, acesta trebuind apreciat în principal prin efectele utile pe care le produce în întreaga viaţă a oraşului, subvenţionarea activităţii de transport fiind un element indispensabil pentru dezvoltarea, diversificarea, creşterea calităţii şi echilibrul financiar.
6.2  RE: In orasele civilizate... trimis de
(15 feb 2012, 19:12:20
Si care e problema, TPL-ul nu era subventionat pana acum? Ei trebuie sa umble pe partea cealalta, de a guverna ograda lor, ceea ce nu se vede. Pana la urma, pentru directorul de acolo, cea mai usoara solutie e sa puna schiuri la autobuze si sa angajeze caii aia care tot duc calestele promise de Flutur prin Suceava. Lumea e satula de plangaciosi pe spinarea populatiei.
6.3  RE: In orasele civilizate... trimis de
(15 feb 2012, 19:29:49
Si daca deschizi un subiect fara sa-l termini, poate inchei si raspunzi la urmatoarea. De ce atunci cand mai functiona CET-ul cum trebuie, le-a fost greu sa incheie un contract cu ei, pentru curse regulate, dus-intors 3 km, de la cet la mal, cu 100 ron pe scafarlie, pe luna. Prindeau si ei putin cheag, si aveau confort mai mult decat barabulele intr-un sac, cei de acolo. Don Costica, fost sef de acolo, cel ce vrea acum binele sucevenilor cu Termica, e prea complicat, sa spuna de ce are instalata poarta ultra moderna acasa, odata cu punerea in functiune a pazei ultrasofisticate a cet-ului, ce nu mai functioneaza de mult timp.
6.4  RE: In orasele civilizate... trimis de
(15 feb 2012, 20:45:11
:) poate am fost inteles gresit, adevarul e ca nu am pus si o concluzie la ceea ce am scrishappy habar nu am despre treaba cu Termica.. Cat despre TPL, ceea ce am scris mai sus nu era pentru sustinerea lor..ci tocmai pe dos.. pretul de 2 lei/bilet e f mare ( poate unic in RO) ei tot ce urmaresc e profitul, care probabil ar tb sa fie obtinul altfel fata de ce fac ei in prezent ( ma gandesc ca exista specialisti pt asa ceva ). Deci transportul in comun este Jalnic in SV...iar de vreme ce primesc si niste subventii ( platite deci de tine, cetatean al SV) nu ar tb sa-si bata joc in felul asta de cei care folosesc serviciile lor... Eu nu mai locuiesc in SV (slava Domnului!), dar mai trec din cand in cand pe aici si observ acum ceea ce nu vedeam candva. Sper sa nu mi se zica faptul ca nu mai am nici un drept sa comentez aici, dar ideea e ca am petrecut niste ani din viata aici si e normal ca acest oras sa-mi ramana undeva in inima. Iar cand vad aceaste multe proaste administrari ma enervez. Transportul in comun jalnic, lipsa parcurilor, mizeria de pe strazi, gropile din asfalt uratesc orasul la maxim. Eu am locuit in Obcini timp de 6 ani.. Nu exista spatii de joaca pt copii acolo.. era pic de loc liber langa magazinul Ambianta si sa construit un bloc si un magazin acolo.. cum e posibil asa ceva? Ma enervez maxim de cate ori trec pe acolo..Iar de cazurile cu chiosculete peste tot stie toata lumea... Sucevenii sunt o specie interesanta..oare cand o sa ia atitudine?
6.5  RE: In orasele civilizate... trimis de
(15 feb 2012, 20:47:36
deci primul meu comentariu vroia de fapt sa evidentieze faptul ca nici un principiu care ar tb sa fie la baza functionarii un serviciu de transport in comun nu este respectat de TPL.. ma gandeam ca o sa se inteleaga astahappy

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei