Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 13 feb 2012 - Anul XVII, nr. 35 (4940)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Condiţii grele

Gerul a pus “beţe-n roate” societăţii de transport public local a Sucevei

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Valul de frig arctic care s-a abătut asupra Sucevei dă serioase bătăi de cap societăţii de transport public local, ale cărei autobuze şi microbuze au cedat de multe ori, în lupta cu frigul, defecţiunile ţinându-se lanţ.

În fiecare dimineaţă, o parte dintre autobuze “refuză” să mai pornească, după ce au stat în curte, la temperaturi care s-au apropiat chiar de minus 30 de grade Celsius, în vreme ce altele cedează chiar pe traseu, când le “înţepenesc” uşile sau nu mai acţionează frânele îngheţate.

În lipsa unor hale încălzite, autobuzele pleacă la drum cu geamurile albe de gheaţă, dar nici pe drum, cu motoarele pornite, nu reuşesc să se dezgheţe, pentru că sistemul propriu de încălzire nu face faţă nici pe departe gerului.

 

Un sfert din autobuze, scoase de pe trasee

În curtea TPL-ului, două autobuze, cu roţile îngropate în zăpadă, zac nemişcate de aproape două săptămâni, „îngenuncheate” de gerul de aproape minus 30 de grade Celsius. Pentru a le face funcţionale, ar fi necesare intervenţii destul de complicate şi de durată, care acum nu pot fi făcute:

“Nu am putut interveni asupra lor pentru că nu avem spaţiu în hala de reparaţii. Acolo avem doar trei canale funcţionale, la care se lucrează la foc continuu, să putem trimite la loc pe trasee autobuzele care vin cu defecţiuni minore”, spune directorul TPL, Darie Romaniuc.

Din cauza unui vechi conflict cu TASA, societatea care a cumpărat clădirile fostei societăţi de transport în comun, TPS, actuala societate, nu are unde să ţină autobuzele, decât în curte, nu are hale de reparaţii, până şi sediul administrativ fiind amenajat ulterior, din containere tip vagon.

Un şir de autobuze cu diverse defecţiuni îşi aşteaptă rândul să intre în reparaţii în singura hală pusă la dispoziţie.

“Probleme apar tot timpul. Scoatem un autobuz din atelier, dar vin alte două şi tot aşa. Nu ne permitem să mai reparăm defecţiunile care cer mult timp de intervenţie. Reparăm doar ce trebuie să poată ieşi pe traseu, dacă nu e ceva de durată. Cele mai multe probleme sunt cauzate de îngheţarea aerului - blocarea uşilor, a frânelor. Majoritatea problemelor cu care ne confruntăm acum sunt cauzate de frig. Rar mai apare câte o curea ruptă, un alternator defect, un electromotor blocat”, explică directorul TPL.

Din cele 33 de autobuze din dotarea TPL, 25-27 reuşesc să iasă pe traseu, chiar şi la orele de vârf, restul fiind scoase temporar din uz, pentru reparaţii.

Uneori, în timp ce unul este “pus pe roţi”, alte două sunt aduse cu probleme. E un du-te-vino continuu, iar cei care sunt în echipele de reparaţii abia reuşesc să-şi tragă sufletul în astfel de perioade.

În hala încălzită de un radiator electric abia sunt 0 grade, dar oamenii sunt mulţumiţi că măcar pot lucra fără să le îngheţe în mână ustensilele metalice.

“Aici se lucrează ca-n mină. Au condiţii grele. Toată ziua stau şi înghit noxele ţevilor de eşapament, iar când se bagă sub autobuz să-l repare toată mizeria adunată de pe drum şi care acum se dezgheaţă curge în capul lor”, adaugă Darie Romaniuc, directorul societăţii de transport local.

Nici microbuzele de maxi-taxi nu au fost scutite de efectele neplăcute ale gerului. Toate au avut probleme din cauza îngheţării motorinei, încât, pentru a le putea scoate pe trasee, s-a apelat la o metodă învechită, dar eficientă – a fost făcut foc sub motor, într-un cazan special amplasat în rampa de reparaţii.

 

Staţia de spălare a autobuzelor, scoasă din uz de gerul cumplit

Ca să pună capac problemelor cauzate de frig, acum autobuzele nu mai pot fi spălate. Instalaţia spălătoriei autobuzelor a îngheţat complet, într-una din nopţile cu temperaturi extreme, ca în Siberia, deşi, pentru a nu se întâmpla acest lucru, a fost lăsată să curgă continuu.

Acum, singura soluţie este dezgheţarea ei la flacără, într-una din zilele în care temperaturile exterioare se vor dovedi cât de cât mai blânde.

 

Autobuze cu sistem de încălzire performant, la următoarea licitaţie

După numeroasele probleme întâmpinate anul acesta din cauza gerului, una dintre concluziile trase, pe lângă cea că este neapărată nevoie de hale proprii, care să poată fi încălzite, se referă la sistemul de încălzire a autobuzelor.

Actualele autobuze, Irisbus Iveco, fabricate în Franţa, au dovedit faptul că nu sunt proiectate a face faţă unor temperaturi scăzute precum cele pe care le aduce iarna la Suceava, atât prin numeroasele defecţiuni apărute, cât şi prin faptul că sunt tot timpul îngheţate, chiar şi după o zi întreagă de circulat prin oraş.

De vină este sistemul de încălzire a maşinii, care nu a fost gândit pentru zone friguroase, astfel încât atât călătorii, cât şi şoferul merg într-o cutie îngheţată bocnă, în care trebuie să răzuieşti gheaţa de pe geamuri să poţi vedea în ce staţie ai ajuns.

Tocmai de aceea, directorul societăţii de transport public local e decis ca la următoarea achiziţie de autovehicule, una dintre condiţiile impuse să fie cea a existenţei unui sistem de încălzire performant, care să asigure căldura necesară atât şoferului care stă opt ore la volan, nemişcat, cât şi călătorilor care merg zgribuliţi, cu mănuşi pe mâni şi căciuli pe cap.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Gerul a pus “beţe-n roate” societăţii de transport public local a Sucevei.
 Vizualizări articol: 958 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 6 voturi
Gerul a pus “beţe-n roate” societăţii de transport public local a Sucevei5.056

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   * trimis de
(13 feb 2012, 11:22:50
Îngropaţi în zăpadă,îngropaţi în datorii
Privim , ne revoltăm , şi ... cam atât
Degeneraţii zilelor noastre poartă pălării
Şi-s sătui de văicărelile noastre până-n gât

-N-aveţi tepeleu ? dă-vă dreq ! staţi acasă !
Şi-aşea de-abia-mi încape mie limuzina pă şosea
Acu’ vine campania şi-şi “face” vocea duioasă :
-vaaai , dragul meu ale(r)gător , să te ajut aş vrea !

p.s.
scriu încet să poţi ceti şi tu , băsistule
eşti frumos ca un rahat pe un covor persan
te sfătuiesc să nu-ţi faci amănunţite calcule
nu vei mai fi votat de niciun sucevean !!!

2.   .. trimis de
(13 feb 2012, 12:32:19
Cand au fost achizitionate aceste atuobuze nu s-a luat in calcul faptul ca nu sunt facute pentru o zona friguroasa ?Acum,in mijlocul iernii si-au dat si ei seama de asta.
2.1  RE: .. trimis de
(13 feb 2012, 12:47:24
Nu asta e problema cea mare...iti spun eu cam care sunt problemele.
1 in primul rand meseriasii pe care ii avem ( asta la orice service te.ai duce)
2 Carpeli peste carpeli
3 piese ieftine montate necorespuzator
4 Strazile pe care se circula
5 Stilul soferilor de condus ( viteza si franari peste franari , pornire si pedala fara ca motorul sa incalzeasca putin)etc..
Stau acum si ma gandesc.. in alte tari inca au autobuze muuuult mai vechi decat acestea pe care le are orasul !
OARE ALEA.... DUPA 20 30 DE ANI ... Cum INCA MAI FUNCTIONEAZA????
2.2  RE: .. trimis de
(13 feb 2012, 12:48:24
Autobuzele astea sunt niste cazane. Arata bine noi si sunt convenabile la pret in raport cu ce oferte sunt pe piata, dar nu au o calitate a constructiei prea reusita. Nu stiu cate orase din tara le mai folosesc. Prin Cluj am vazut cateva autobuze si troleibuze dinastea, pe langa ce mai au. In Iasi, Unistilul are niste autobuze Mercedes Second Hand, care privite din afara ai spune ca nu fac 2 parale pe langa Iveco Irisbus ale noastre. Ei bine, au scaune mult mai confortabile, sisteme de incalzire eficiente si nu zdranganesc incontinuu. In plus, parca sistemul de servo-frana functioneaza la ei. La noi, nu stiu daca din vina soferilor sau ca sunt stricate tot timpul, dar te simti ca un sac de barabule, nu calator.
2.3  RE: .. trimis de
(13 feb 2012, 20:48:52
Daca nu ma insel,am vazut cateva autobuze irisbus si in Atena.Probabil sunt ok daca sunt folosite in mod corespunzator..
Si inca o chestie..nu pot sa mi dau seama cum nu au reusit sa construiasca o hala pentru autobuze de atata timp..Si sa nu inceapa iar cu "n avem bani"..ca la cate bilete si abonamente isi fac sucevenii...
3.   Comentariu trimis de
(13 feb 2012, 13:24:00
Troleibuze, nu autobuze.
3.1  RE: Comentariu trimis de
(15 feb 2012, 11:48:02
Treaba e ca si rezolvata... il avem pe LUKANU(a postat mai sus) care a aflat care sunt intr-adevar problemele, si ne mai trebuie inca unul inteligent ca el care sa afle si care ar fi solutiile practice(sa lasam palavrageala...) happy
4.   Fara trimis de
(13 feb 2012, 14:48:23
LUKANU are dreptate.
de la tpl citeste cineva aceste randuri?
sefii tpl merg cu autobuzele?
soferii parca fac anume sa rupa autobuzele. parca au ciuda pe ele si pe calatori. asta fiindca multi provin din fostele maxi taxi de unde le iesea grosul, iar acesti calatori (din punctul lor de vedere) merg gratis.
daca ar fi conduse corespunzator si reparate corespunzator autobuzele ar fi ok
4.1  RE: Fara trimis de
(13 feb 2012, 20:41:56
Sefii TPL sa mearga cu autobuzul? Ma faci sa rad..Da ti se pare ca ei is prosti cumva? Ii doare exact in fund de cum merg calatorii in autobuzele lor..banu sa iasa.
5.   Faliment trimis de
(13 feb 2012, 21:40:54
oare din primavara iar se plang astia iarasi de faliment ,si trebuie sa scumpeasca iar abonamentele si biletele??????????
6.   La minutul 3,34 trimis de
(13 feb 2012, 23:42:30
de la minutul 3,30 la minutul 3,35 trece un soarec pe perete ........ ce fain sa il vezi si in maxi-taxi
7.   Vedeti video trimis de
(13 feb 2012, 23:49:41
de vazut video de la minutul 3,30 la minutul 3,35 trece un soarec pe perete ........ ce fain sa il vezi si in maxi-taxi

8.   .... trimis de
(14 feb 2012, 10:18:14
normal "baietii destepti"portocalii au sa cumpere o noua generatie de autobuze "performante"(aici "monitorul"are um simt f bun al umorului)chiar ii credeti nu-i asa ???....la mana a 2-a.. stiu eu de unde dela ce centro de

fiare vechi de prin germania ...care binenteles au sa le bage pe gat rumanilor inaite de locale sua parlamnetare hihihiihihi!!!!!!aiiiiiiiiDoam nu mai scapam de javrele ordinare odata...!!!!!!oricum guvernarea PDL va ramane mult in costiinta.. ca tot veni vorba ,ati putea alege astea dela pdl um nao semn electoral crucea ca si asa ati dus tara la groapa ....
9.   Stiu ce e de facut !!! trimis de
(15 feb 2012, 11:44:50
Sa schimbam directorul cu unul care stie ce sa faca in astfel de momente (si nu numai), cu o conditie macar: sa aiba terminata scoala generala.Am si o propunere bineinteles: este un baiat extrem de inteligent care stie cum iesim din  ☭  : il cheama LUKANU (a postat mai sus)Zi-le tata cum sa repare teava inghetata ca ei habar nu au .... Apropo unde gasim meseriasi priceputi? Spune-le si lor ca de cand cauta ...

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei