Aproape 3.500 de beneficiari din judeţul Suceava ai unor ajutoare financiare de stat au fost suspendaţi în aceste zile de la plată ca urmare a faptului că nu şi-au achitat impozitele pentru bunurile pe care le au în proprietate. Măsura vine în urma intrării în vigoare a OUG 124, din 27 decembrie 2011, care modifică şi completează actele normative care reglementează acordarea de beneficii de asistenţă socială.
După cum a informat Mirela Florea, directorul executiv al Agenţiei de Plăţi şi Inspecţie Socială Suceava (fosta Agenţie pentru Prestaţii Sociale, care, din 2012, a preluat şi activitatea de control în domeniul asistenţei sociale), primăriile din judeţ au trimis liste cu beneficiarii care nu au achitat, până la 31 ianuarie, impozitele pe clădiri, terenuri sau maşini, aferente anului 2011, şi, conform noilor prevederi legale, plata ajutoarelor de stat a fost suspendată.
Este vorba de 2.121 de beneficiari de alocaţii pentru susţinerea familiei, 777 de familii care primeau venit minim garantat şi 523 de părinţi care încasau indemnizaţie pentru creşterea copilului. De altfel, acestea sunt cele trei tipuri de ajutoare financiare care se suspendă în caz de neplată a impozitelor, cei tăiaţi de la plată reprezentând aproximativ 13% din totalul beneficiarilor.
Au termen de cinci luni pentru a-şi plăti impozitele restante
Mirela Florea a precizat: „Cele aproape 3.500 de familii aflate în această situaţie au la dispoziţie un termen de cinci luni de zile în care să-şi achite impozitele restante, ei fiind deja notificaţi în acest sens. De precizat că cei care achită impozitele în acest termen îşi primesc drepturile retroactiv”.
Noua instituţie, Agenţia de Plăţi şi Inspecţie Socială Suceava, a demarat deja o campanie de informare a primăriilor din judeţ privind modificările legislative apărute recent, personalul de la acestea urmând a informa mai departe beneficiarii.
Referitor la această problemă, prefectul judeţului Suceava, Sorin Arcadie Popescu, a ţinut să facă un apel către familiile aflate în această situaţie să îşi achite cu prioritate sumele restante şi a solicitat administraţiilor locale şi instituţiilor publice implicate în gestionarea fondurilor alocate pentru asistenţă socială să asigure transmiterea operativă a informaţiilor privind efectuarea plăţilor restante către bugetele locale.
( 3 feb 2012, 11:56:57