Înregistrarea firmelor în Registrul Comerţului se va face online. Directoarea Oficiului Registrului Comerţului Suceava, Cătălina Vartic, a declarat că începând cu data de 6 februarie 2012, activitatea de înregistrare în Registrul Comerţului se va desfăşura pe un nou sistem informatic integrat. Cătălina Vartic a precizat că până pe 25 ianuarie 2012 activitatea de primire şi înregistrare a cererilor de înregistrare în Registrul Comerţului se va desfăşura normal.
„Prin excepţie, până pe 25 ianuarie, pentru cererile de înregistrare depuse până la această dată, dar şi pentru cererile depuse anterior datei de 20 ianuarie 2012 şi care au un prim termen de soluţionare după această dată se acordă un singur termen de amânare, de cel mult două zile”, a explicat directoarea ORC Suceava.
Cătălina Vartic a adăugat că pe 26 ianuarie a.c. este ultima zi de soluţionare a cererilor de înregistrare amânate, depuse la Oficiul Registrului Comerţului până pe 25 ianuarie 2012. De asemenea, prin excepţie, data de 26 ianuarie 2012 este ultima zi de soluţionare a cererilor de înregistrare primite în perioada 20 – 25 ianuarie 2012, pentru care se pot stabili şi alte termene de soluţionare sau eliberare. „După caz, în mod excepţional, poate fi termenul de soluţionare a cererilor înregistrate până la data de 18 ianuarie 2012 inclusiv, şi care au deja un termen de amânare după data de 27 ianuarie 2012, termen ce se preschimbă din oficiu”, a declarat Vartic.
Directoarea ORC Suceava a mai spus că rezoluţiile de preschimbare a termenelor de amânare acordate după data de 27 ianuarie 2012 se vor
aduce la cunoştinţa solicitanţilor prin afişare pe site-ul www.onrc.ro, secţiunea rezoluţii de amânare şi transmiterea acestora pe e-mail, fax, corespondenţă, după caz. De asemenea, noile termene de soluţionare şi eliberare se pot vizualiza şi pe site-ul www.onrc.ro, serviciul stadiu dosar. „Verificările preliminare cererilor de înregistrare, adică verificarea disponibilităţii şi/sau rezervarea denumirii firme, emblemei şi verificarea unicităţii sediului social şi a asociatului unic, se vor primi până la data de 27 ianuarie 2012”, a declarat Cătălina Vartic.
Activitatea cu publicul a Registrului Comerţului va fi suspendată în perioada 26 ianuarie – 3 februarie
Ea a precizat că în vederea trecerii la noul sistem informatic, în perioada 26 ianuarie – 3 februarie 2012 se va suspenda activitatea de lucru cu publicul, respectiv activitatea de primire la ghişeu şi prin SFEI ( Sistem Formulare Electronice Inteligente), a cererilor de înregistrare în Registrul Comerţului, respectiv înmatriculări, menţiuni, radieri, depuneri şi/sau menţionări acte. Cătălina Vartic a spus că nu vor fi suspendate activităţile de verificare a disponibilităţii şi a celor pentru rezervarea denumirilor de firmă, emblemă, şi cele de verificare a unicităţii sediului social, a asociatului unic, care se vor suspenda doar în perioada 30 ianuarie – 3 februarie 2012.
„În această perioadă nu se soluţionează nici o cerere de înregistrare în Registrul Comerţului. Cererile de înregistrare în Registrul Comerţului se vor primi în regim de corespondenţă, de exemplu poştă, în registratura generală, urmând să fie înregistrate în Registrul Comerţului începând cu data de 6 februarie 2012, pe noul sistem informatic, eşalonat, funcţie de data primirii în registratura generală, dar nu mai târziu de data de 10 februarie”, a declarat Cătălina Vartic. De asemenea, toate cererile de înregistrare în Registrul Comerţului primite prin corespondenţă în perioada 26 ianuarie – 3 februarie a.c. vor fi prelucrate începând cu data de 6 februarie, pe noul sistem informatic.
„Solicitanţii vor fi înştiinţaţi cu privire la modalitatea de achitare a taxelor şi tarifelor aferente, de rezolvare a observaţiile formulate, dacă este cazul, şi asupra numerelor de înregistrare, a termenelor de soluţionare şi eliberare acordate, pe email, fax, prin corespondenţă”, a mai spus directoarea ORC Suceava. Cătălina Vartic a explicat că informaţiile vor fi disponibile şi pe site-ul portal.onrc.ro, secţiunea servicii online Registrul Comerţului, respectiv serviciul stadiu dosar, pentru consultarea căruia este necesară doar autentificarea solicitantului ca utilizator pe portal, începând cu data de 7 februarie 2012.
Cătălina Vartic a mai declarat că în perioada 20 ianuarie – 3 februarie 2012, activitatea de furnizare informaţii din Registrul Comerţului, respectiv informaţii punctuale, informaţii statistice şi certificate constatatoare, precum şi activitatea de eliberare copii certificate se va desfăşura normal.
„Precizăm că la sediul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi la sediile oficiilor Registrului Comerţului teritoriale se va afişa anunţul detaliat cu privire la desfăşurarea activităţii Oficiului Registrului în perioada 20 ianuarie – 3 februarie 2012. De asemenea, anunţul detaliat cu privire la desfăşurarea activităţii Oficiului Registrului Comerţului în perioada 20 ianuarie – 3 februarie 2012 se va găsi şi pe site-ul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, www.onrc.ro”, a declarat Cătălina Vartic. Nu în ultimul rând, trebuie spus că începând cu data de 6 februarie 2012, activitatea de primire a cererilor de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului se va desfăşura normal.
De asemenea, serviciul RECOM online şi portalul de servicii al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, http://portal.onrc.ro vor fi funcţionale începând cu data de 7 februarie 2012.
(21 ian 2012, 13:11:02