Membrii Zonei Metropolitane Suceava au luat ieri primele decizii care vor sta la baza dezvoltării tuturor localităţilor asociate.
În primul rând, a fost ales un vicepreşedinte al Consiliului de Administraţie a Zonei Metropolitane, în unanimitate fiind desemnat pe această funcţie Dumitru Corjuc, primarul comunei Ipoteşti.
Al doilea proiect supus dezbaterii membrilor Consiliului de Administraţie, adică a primarilor localităţilor Suceava, Salcea, Mitocu Dragomirnei, Adâncata, Ipoteşti, Bosanci, Moara şi Pătrăuţi, a fost înfiinţarea unui buget al Zonei Metropolitane, din care să poată fi finanţate proiectele comune.
Suma stabilită pentru primul an de activitate este de 150.000 de lei, din care 100.000 de lei reprezintă contribuţia municipiului Suceava, în vreme ce restul banilor sunt asiguraţi de localităţile asociate, în funcţie de numărul de locuitori.
“Cea mai importantă decizie luată acum, pe lângă stabilirea unui buget comun, este cea de a fi realizată o strategie a Asociaţiei de dezvoltare intercomunitară Zona Metropolitană Suceava pentru intervalul 2013-2020. În baza acesteia putem dezvolta numeroase proiecte comune, în folosul locuitorilor”, a explicat Ion Lungu, preşedintele Asociaţiei Zona Metropolitană Suceava.
Printre proiectele care vor fi dezvoltate la comun se numără asfaltarea drumului către Lipoveni, în colaborare cu comuna Mitocul Dragomirnei, extinderea reţelei de apă şi canalizare – cu oraşul Salcea, reţelele de drumuri cu comuna Moara, extinderea reţelei de gaz metan în Burdujeni Sat şi în comuna Adâncata.