Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 11 ian 2012 - Anul XVII, nr. 7 (4912)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Consultare publică

Suceava e primul oraş din ţară în care soarta câinilor vagabonzi va fi decisă de populaţie

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Sucevenii vor fi primii locuitori ai unui oraş din România care vor decide ce măsuri să fie luate pentru rezolvarea problemei câinilor vagabonzi, fără a mai fi aşteptată o lege din partea guvernanţilor.
Şeful municipalităţii sucevene, Ion Lungu, a lansat ieri în dezbatere publică proiectul de gestionare a câinilor vagabonzi, solicitând sprijinul asociaţiilor de proprietari pentru consultarea populaţiei.
“Suntem hotărâţi ca anul acesta să facem ordine în ceea ce priveşte gestionarea câinilor fără stăpân din oraş”, a spus Lungu, care a prezentat proiectul ce va fi supus aprobării Consiliului Local la finele lunii februarie.

 

Cele trei întrebări la care vor răspunde sucevenii

Prima etapă, cea a consultării publice a populaţiei, a început de ieri şi va dura până pe 29 februarie. Sucevenii vor fi chemaţi să participe la adunările generale ale asociaţiilor de proprietari, convocate în această perioadă, iar acolo îşi vor exprima părerea răspunzând unui set de trei întrebări din chestionarele ce vor fi împărţite de angajaţii Primăriei Suceava:
1.    Sunteţi de acord cu capturarea câinilor vagabonzi, sterilizarea lor şi păstrarea în padocurile amenajate de primărie?;
2.    Sunteţi de acord cu capturarea câinilor vagabonzi, sterilizarea lor şi retrimiterea lor pe domeniul public?;
3.    Sunteţi de acord cu eutanasierea câinilor fără stăpân care sunt bolnavi, periculoşi sau agresivi?
Ion Lungu consideră că această metodă de consultare publică, care nu implică costuri, este mai eficientă decât realizarea unui sondaj plătit:
“Aşa avem posibilitatea să consultăm cât mai mulţi cetăţeni în ceea ce priveşte gestionarea câinilor fără stăpân. Estimăm că cel puţin câteva mii de suceveni vor completa aceste chestionare, în vreme ce un sondaj se făcea doar cu o mie de oameni”.

 

Câinii de pe străzi ar putea fi capturaţi până pe 30 septembrie

Dacă majoritatea sucevenilor vor opta pentru capturarea câinilor vagabonzi şi păstrarea lor într-un adăpost, până la data de 31 martie va fi făcută inventarierea câinilor de pe străzi, urmând ca până la finele lunii iunie să fie amenajat şi un nou adăpost de câini. Ultima etapă, la care termenul de finalizare propus este 30 septembrie, va fi cea de prindere a câinilor de pe străzi, care vor fi închişi în padocurile amenajate în lunca Sucevei.
Primarul Sucevei a solicitat sprijinul preşedinţilor asociaţiilor de proprietari pentru consultarea populaţiei:
“Sunteţi plătiţi din bani publici, ca şi mine, de aceea suntem cu toţii în slujba cetăţenilor. Dumneavoastră sunteţi primari de sector, de aceea trebuie să ne ajutaţi să rezolvăm şi această problemă foarte importantă pentru populaţie. Sunt oameni care se tem să meargă pe stradă, copii care au fost muşcaţi, bătrâni care au fost atacaţi, în ţară s-au întâmplat chiar tragedii din cauza câinilor vagabonzi. Indiferent de câte eforturi am face să transformăm Suceava într-un oraş civilizat, haitele de câini alungă orice efect de civilizaţie. De asta avem obligaţia de a strânge haitele de câini şi de a le duce la adăpost”.

 

Decimarea câinilor vagabonzi – o propunere din partea asociaţiilor de proprietari

În vreme ce majoritatea preşedinţilor de asociaţii s-au arătat de acord cu măsura propusă de primarul Ion Lungu, de strângere a câinilor de pe străzi şi de păstrare a lor într-un adăpost, în lunca Sucevei, preşedintele celei mai mari asociaţii de proprietari, 23+27 Obcini, Nicolae Mătăsaru, a solicitat “decimarea” câinilor vagabonzi:
“Sunt peste 1.500 de capete în adăpostul din lunca Sucevei şi încă pe atâţia prin oraş. Nu sunt pentru exterminarea lor, e barbarie, dar sunt pentru decimarea lor. Decât să dai mâncare la 1.500 de câini vagabonzi, nu mai bine facem în Zamca o grădină zoologică cu animale autohtone? ”

 

Sterilizarea câinilor de curte ar putea deveni obligatorie

Doiniţa Cocriş, preşedinta asociaţiei de protecţie a animalelor, ProAnima, a propus ca la acţiunea de prindere a câinilor de pe străzi să fie omişi câinii de talie mică, care, în opinia sa, nu reprezintă o ameninţare pentru populaţie.
Ea a atras atenţia asupra abandonului masiv de câini pe străzile oraşului, principala “sursă” fiind câinii din curţile celor care stau la casă, atât în municipiu, cât şi în împrejurimi. Ea a propus iniţierea unor campanii de sterilizare a câinilor din curţile caselor, în paralel cu emiterea unei hotărâri de Consiliu Local prin care sterilizarea câinilor care nu sunt de rasă ar deveni obligatorie.
Ion Lungu nu s-a arătat de acord cu prima propunere, dar a susţinut-o pe cea de sterilizare a câinilor de curte, care va fi aplicată printr-o decizie de Consiliu Local.
Costurile de amenajare a unui nou adăpost de câini în lunca Sucevei, precum şi cele de gestionare a patrupedelor adunate de pe străzi ar putea ajunge la 400.000 lei (patru miliarde de lei vechi), bani care vor fi prinşi în bugetul pe 2012.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Suceava e primul oraş din ţară în care soarta câinilor vagabonzi va fi decisă de populaţie.
 Vizualizări articol: 3507 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.11/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.1 din 9 voturi
Suceava e primul oraş din ţară în care soarta câinilor vagabonzi va fi decisă de populaţie4.159

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Doinita projavre tu cam minti... trimis de
(11 ian 2012, 12:47:48
Pentru Doinita de la asociatie care-si apara obiectul muncii .. ea spune ca-n strainatate faci inchisoare daca omori sau chinui javre, doamna acolo caini pe strazi nu-s, nu te ataca asa ca da daca-ti chinui propriul animal sau al vecinului primesti o amenda (daca-i o chestiune fara motiv) nu ca ma atacat javra vecinului pe teren public sau la mine in curte si nu am voie sa o omor.. . si tot acolo daca javra vecinului latra noapte faci o plangere si el ii amendat, daca se repeta ii iau cainele si pe el iar il amendeaza.

Si cand scapam de javre scapam de toate.. javrele de talie mica-s cu gura mare si sar la muscat si antreneaza javrele mai mari...

bine ar fi sa putem strange si javrele astea care mint ...
2.   Catei de talie mica-hoti de talie mare trimis de
(11 ian 2012, 12:53:14
Doamna Cocris,noi suntem de acord cu pastrarea cainilor de talie mica cu unele mici precizari;Sa le scoatem dintii sa nu muste si sa le legam botul cu banda adeziva sa nu latre ca prostii.In plus,daca te oferi dumneata sa le strangi rahatii de pe spatiul verde,in principiu putem fi de acord.Primarului grasneac ii repet ca nu suntem prosti si vom raspunde la toate intrebarile cu NU!Propun la viitoarele alegeri un referendum cu intrebarile;Sunteti de acord ca la postul de primar sa candideze DOAR cei de la ORAS?Sunteti de acord ca daca d-na Cocris nu se ocupa,sa strangem noi rahatii si sa vi-i aruncam pe geamul dvs?Sunteti de acord ca primarul sa ia cate un cap in gura pentru toate spatiile foste verzi actualmente chioscuri si garaje pe care ni le-a rapit ,transformand orasul in ghetou?Nici nu ma mai intereseaza rezultatul ....
3.   Fara intrebarea nr. 3 trimis de
(11 ian 2012, 13:00:35
"Curtea Constituţională a decis, miercuri, că este neconstituţională Legea referitoare la câinii comunitari, care prevede că eutanasierea animalelor fără stăpân se va putea face după ce autorităţile locale vor consulta populaţia." MEDIAFAX

Deci raman valabile numai primele doua intrebari. Si, presupunand ca nu vor fi bani pentru un nou adapost, se va recurge la prinderea, sterilizarea si eliberarea cainilor pe strada. Asta nu ar fi o problema atat de mare, daca se face "ca la carte", iar cainii bolnavi sau agresivi vor fi pastrati in adapost. Dar ce se va face cu "turistii", cu acei caini adusi din Botosani, Dorohoi, Falticeni etc.?! Daca politia si-ar face treaba cum ar trebui si ar face filtre noaptea, la intrarea in oras, ar descuraja "importul" de caini... Dar asa...
3.1  RE: Fara intrebarea nr. 3 trimis de
(11 ian 2012, 13:18:29
Vor fi bani ca ei chair sperau la acest verdict din partea curtii... ca asta sperau s atoace bani cu javrele.
4.   Pentru Mirceac,spirake si restul trimis de
(11 ian 2012, 13:48:46
Mai fratilor,cand va avad zilnic cu ce rautate,ura,dispret comentati tot ceea ce apare in presa,ma ingrozesc gandindu-ma ce comportament,limbaj,aptitudini de comunicare aveti cu cei care va cunosc personal.Ma rog,vreau sa va raspund punctual la aberatiile voastre,pentru ca mai sunt si oameni asezati care citesc si fiind in necunostinta de cauza pot crede fantasmele voastre:
1.D-na Cocris este presedinta Proanima,consilier local,presedinta asociatiei farmacistilor,si proprietara unui lant de farmacii din Suceava.Asa ca voi inainte sa comentati despre ea,stergeti-va bine mucii in batista,ca este o doamna foarte respectabila in acest oras.Daca as fi locul ei v-as da in judecata pentru calomie,dar nu cred ca se va cobori la nivelul vostru.
2.Ca resprezentant al unui ong ce ati vrea sa faca ?sa fie de acord cu omorarea cainilor,sa se coboare la nivelul vostru?nu merita efortul.
3.intr-adevar priomarul s-a grabit cu aceste chestionare,el iza 100% ca legea va trece,prin urmare ce face el acum este in afara legii,deci nu va putea fi pus in practica
4.daca aveti curaj asa cum pareti pe net haideti la adapostul primariei sa vedeti si sa cunoasteti,nu comentati tampenii,banii primiti de Proanima de la primarie in 5 ani de cad tine adapostul sunt 000000000000000 ron.
5.O ghicitoare pentru voi GASITI SOLUTII PENTRU CEI CARE-SI OMOARA MAMELE,ISI VIOLEAZA FIICELE,ISI ABANDONEAZA SI MALTRATEAZA COPII.Pentru caini ati gasit:Moartea,pentru cei enumerati de mai sus poate veti da ca solutie,sa iesiti cu ei la o cafea
Astept cu nesfarsita curiozitate jignirile voastre
4.1  RE: Pentru Mirceac,spirake si restul trimis de
(11 ian 2012, 15:13:57
Subscriu.
4.2  RE: Pentru Mirceac,spirake si restul trimis de
(11 ian 2012, 15:20:40
Budy ce esti fica fiul? am ajuns in halul asta datorita celor ca tine. Dupa abordarea ta esti unica persoana care are dreptul sa instruiasca pe altii. Si cu cat imi mentionezi mai multe titluri cu atat inteleg ce conexiuni are..

Ia sa-mi spuna respectata si a tot conducatoarea unde a vazut ea in europa agreate javre pe strazi! Dar la noi ca-n codru ma, ultimele nimicuri astia sunteti. Bine ai spus "presedinta" in acest termen stalcit cuprinzi tot ce-i de spus despre o persoana care-mi spune mie ca-i ok sa nu dorm noapte de javre si ca-i ok sa-mi excort oaspetii care nu au masini sa nu-i rupa javrele! Sa-i tina acasa la ea!
4.3  RE: Pentru Mirceac,spirake si restul trimis de
(11 ian 2012, 15:41:09
Si nu devia de la subiect ca aici nu discutam de violuri si crime in familie.. si nici nu ma intereseaza subiectul tu daca ai trait asemenea evenimente deschide-ti o fundatie ca "presedINTA" pentru apararea celor ca tine.
4.4  RE: Pentru Mirceac,spirake si restul trimis de
(11 ian 2012, 15:59:03
nu deviez,iti supun atentiei o problema reala,eu am copil si ma tem pentru siguranta sa.Na fiecare cu fixurile sale,nu te condamn ca ai si tu un pitic pe creier,sa ucizi sa condamni la violenta,ucidere dar de solutii pragmatice,morale nu ai auzit?
4.5  RE: Pentru Mirceac,spirake si restul trimis de
(11 ian 2012, 16:02:05
Buddy....saru-mana doamna Cocris!Bine ati venit!Sau esti vreo angajata asistenta care te recomanzi "farmacista"...sau sluga care-i plimba cainele si nu strange rahatul....Avem si noi dreptul la opinie,nu aruncam cu noroi! Nu te opreste nimeni sa tii 10 dulai in casa,cu conditia sa nu deranjezi vecinii....daca stai la casa -si mai bine,poti sa tii o mie! Dar eu,ca cetatean contribuabil al urbei am pretentia ca orasul sa arate a oras nu a padoc!Daca nu se poate rezolva treaba legal,ceva otrava poate are doamna la "lantul de farmacii"???Sau niste antigel,ca si-asa e frig afara ,sa nu inghete saracutii?
4.6  RE: Pentru Mirceac,spirake si restul trimis de
(11 ian 2012, 16:22:39
pentru prima parte,nu sunt Cocris si nici pe departe ceea ce insinuezi.
mi-ar placea sa vb mai omeneste,asa cum ai facut-o in prima parte a comentariului,poate ai fi mai respectat.
ai dreptate ca orasul trebuie sa arate decent,sunt perfect de acord,dar in nici un caz macelarind suflete nevinovate care actioneaza din instinct in nici un caz din rationament.In ceea ce priveste antigelul si alte insinuari ale tale,te poftesc sa incepi tu,te vom prinde si legal vei face o vizita scurta la mititica si cu ocazia asta vei afla si cine sunt,ca tot te roade asa curiozitatea.ce zici Mircica?
4.7  RE: Pentru Mirceac,spirake si restul trimis de
(11 ian 2012, 16:39:14
BUDDY01 se pare ca nu prea se paote discuta cu tine, esti cam excentrica si deviezi rau. Cum ar spune alt stimabil de prin prm ai nevoie de un control.

In primul rand tu ai inceput sa ne jignesti (de ce pentru ca am avut curajul sa spun ca nu sundem solidari cu parerile unu-i presedinte de ong, pentru ca am spus ca omite sa spuna ca-n strainatate javrele nu-s agreate pe strazi (in franta nu au ce cauta pe strazi si dupa 15 zile in care pot fi adoptate sunt eutannasiate)) dar noi trebuie sa plecam capu si sa nu comentam dar cine-i ma aia si cine esti tu si care-s interesele de ajungi sa ne spui noua ca nu avemvoie sa deschidem gura? Ce a fost votata de careva? Nu sunt ma de acord cu ea asta-i punctul meu de opinie ca-i democratie. si nu-mi mai bat capul sa-ti raspund ca-i clar ca nu avem cu cine discuta ori esti ea ori ai interese ori ficasa oricum cineva orbit de situatie...
4.8  RE: Pentru Mirceac,spirake si restul trimis de
(11 ian 2012, 16:46:50
na ca ai zis-o,ai dreptul sa spui ce vrei atata timp cat nu jignesti,eu nu-mi aminetsc sa-ti fi pus pumnul in gura ca doar e un ziar public.foarte bine ca nu esti de acord cu ea,dar de aici pana a striga in gura mare MOARTE cainilor si a folosi un limbaj atat de josnic asa ca al tau......Sunt doar o cunostinta de ai ei si apar animalele,implicit iubitorii de animale.Pa Mircica,ne mai auzim la urmatorul articol si nu uita,daca te prindem ca umbli cu antigeluri sau alte prostii impotriva cainilor te asteapta o camera rece la mititica(vreo 6 luni asa cum spune legea)
4.9  RE: Pentru Mirceac,spirake si restul trimis de
(11 ian 2012, 16:57:50
Stii ce-mi palce ca esti atat de ipocrit si egoist, daca voua va plac animalele sau na obtineti foloase de pe urma lor inseamna ca noi trebuie sa le inghitim sa stam in rahat, sa nu dormim, sa fim muscati, sa excortam lumea sa ne temem de rabie purici si capuse... si tot raspunzi tot raspunzi dar eviti sa-mi spui tarile din europa dezvoltata care agreaza cainii vagabonzi si omiti si omiti iti raspund eu NICI UNA! Si nu ma ameninta tu pe mine, vezi ca-n romania faci un an cu suspendare daca omori un om cu masina si nu ai permis.... asa ca nu te gandii tu ca cineva daca se apara de un caine vagabond o sa pateasca ceva..
5.   De ce nu se tine oi in casa!?... trimis de
(11 ian 2012, 14:30:22

Cei bolnavi si fara stapini sa fie omoriti, fara a fi chinuiti.
Câinii neaparat sa aiba stapâni, nu trebui lasati liberi pe strazi!

In sate, daca mergi, nu vei gasi câini nelegati! Oamenii sunt cu mult bun simt, au rusine si nu-i lasa liberi, mai ales ziua. Sunt tinuti legati ori lasati liberi prin curte, dar… nu au cum sa iasa si sa atace oamenii pe drum.

De ce in oras trebuie sa fie brambureala, mirlanie ca doar f. multi dintre noi si-au lasat nu demult opincile la bariera!

Progeniturile de ce nu sunt educate ca sa-si tina animalutele in casa si nu lasate libere prin fata blocurilor, formându-se haite periculoase…ca sa nu mai spun de mizeria lasata de acestia, dar chiar si de cei purtati in lesa!?

In strainatate amenda este de 35 euro. Pentru a o evita stapinii au la ei manusi, pungi si tot ce le trebuie pentru a nu lasa mizerie

. De ce la noi este educatie, desi admiram la altii?!
6.   Daca ati fi caini? trimis de
(11 ian 2012, 14:51:03
cu cata rautate si ce mojicie pe unii dintre cititori.ce rusine,ce indivizi lipsiti de suflet,de scrupule.in loc sa va zbateti pentru problemele grave legate de salarii,pensii,sistemul de sanatate,va legati de niste amarati de caini.sa dea dzeu pe cealalta lume sa fiti caini si sa treceti prin acelasi episod crunt si murdar.cum aveti puterea sa va puneti minte cu niste biete animale,credincioase si flamande care sunt cei mai buni prieteni ai omului?..nu sunteti oameni?nu aveti suflet? pentru 3 rahati lasati pe un trotuar faceti atata caz,dar in casa voastra,in sufletul vostru sunteti atat de curati?/////nu cred.rusine sa va fie si sa nu aveti parte de liniste in suflet toata viata cand priviti un biet catel in ochi daca veti semna petitia de eutanasiere.
6.1  RE: Daca ati fi caini? trimis de
(11 ian 2012, 15:18:11

...decât sa dam sfaturi si ne dam drept model etic, mai bine venim cu niste solutii concrete, pentru că dincolo de ,,cei trei rahati”, te dovedesti, nu te supara, surda si oarba fata de tot ce a aparut in mass-media dupa revolutie, privitor la victimele de toate vârstele, la teroarea care ii determina pe foarte multi sa evite zone, strazi, unde haitele de ciini fac legea.

Si eu la tara am avut cine in curte si am plins si l-am ingropat punindu-i cruce, dar ce se intimpla acum este este toatala lipsa de educatie, responsabilitate si mult mult egoism, ca sa nu spunem mârlanie!
6.2  RE: Daca ati fi caini? trimis de
(11 ian 2012, 15:22:26
Decât sa ma blestemi pe mine sa ajung asa, mai bine te-ai gindi ca ai putea fi cel putin muscata si speriata de un un ,,biet animal” , dat eu nu-ti doresc asta asa cum procedezi tu!
6.3  RE: Daca ati fi caini? trimis de
(11 ian 2012, 15:31:29
Draga FASIA fetele abea ajunse la adolescenta care nu stiu pe ce lume traiesc pentru ca-s paralele cu tot ce inseamna politica, administratie, capitalism, democratie, dar adora animalele din farmvile si mtv si intr-o lume mai evoluata nici nu ar avea drept de vot ar trebuii sa-si tina si opiniile pentru ele. Eu iti sugerez sa devi vegetariana ca au murit multe nimale care nu musca si nu latra si nu poarta rabie ca sa ai tu forta sa ne dai lectii acum.

si mereu am sa sustin ca de cat sa se chinuie pe strazi mai bine eutanasiate.. am vazut atetea far amembre, calcate, unele cu coloana rupta asteptand sa moara pe margine strazii... oare care-i "pacatul" mai mare...?!
6.4  RE: Daca ati fi caini? trimis de
(21 ian 2012, 20:31:01
Te-ntrebi ce s-ar intampla daca am fi caini. Eu ma-ntreb ce s-ar intampla daca nu ti-ar sufla vantul prin cap.
7.   PTR.FASIA trimis de
(11 ian 2012, 15:26:06
CINE A REUSIT SA VA PROSTEASCA IN ASEMENEA HAL INCAT SA CREDETI CA ,CAINI AU SUFLET. ANIMALELE TREBUIE SA LE IUBIM ,DAR NU PUTEM SA-I LASAM PE STRADA,SOLUTIA AR FI CA CEI CARE IUBESC CU ADEVAR CAINI SA PLATEASCA LA PRIMARIE O TAXA.
8.   Poate... trimis de
(11 ian 2012, 15:30:43
Poate doamna Cocris si toti iubitorii de caini infocati vor merge si in parcul de la Institut sa stranga rahatii din zona topoganelor pentru copii...proveniti de la animalutele lor dragi!!!Si ceea ce spune dumneaei,ca,cainii de talie mica nu sunt agrsivi,nu e valabil...de multe ori cate o caricatura de catel mai mult lung decat lat:))sare la copii si ii sperie...Oricum,e o prostie...se vor spala bani cu treaba asta...in tarile civilizate se eutanasiaza cainii fara stapan.. recomand doamnei Cocris sa se mai uite din cand in cand pe Animal Planet..sa ia notite!!
8.1  RE: Poate... trimis de
(11 ian 2012, 15:35:09
Eu am sustinut de la inceput ca-i doar o chestiune de tocat bani.. acum inainte de campanie. Pana si legea era conceputa sa nu permita eutanasierea tuturor javrelor ca doamne fereste apoi populatia decide ca doreste sa le eutanasieze si am ramas fara obiectul muncii.
9.   Si inca ceva... trimis de
(11 ian 2012, 15:34:04
Si inca ceva...Dumnezeu a lasat animalele pe pamant saii fie omului de folos,sa il slujeasca pe om,nu invers...Si care vreti,dati o raita pe la adapostul de caini...sa vedeti in ce mizerie traiesc animalele alea acolo...Se mananca intre ei,eu zic ca sunt mult mai chinuiti asa,tinuti in viata in felul asta...
9.1  RE: Si inca ceva... trimis de
(11 ian 2012, 16:32:08
Daca tineai la cainele tau nu te exprimai cu "asta este" si nici nu postai aici.De altfel si dupa greselile gramaticale si dupa modul de gandire nu pot cere unui om mai mult decat ii poate inteligenta. Tu esti de genul " noi muncim , nu gandim", spor la sapat santuri in continuare.
9.2  RE: Si inca ceva... trimis de
(11 ian 2012, 16:50:26
Auzi nu mai devia am avut un coli, si nu mai renunta la jigniri cu noi nu gandim ca nu gandesti tu. Daca tu imi spui ca toti europeni-s prosti ca nu lasa cainii pe strada si-i eutanasiaza iar tu gandesti ca vrei cainii pe strazi.. si stai linistit ca nu sap santuri...
9.3  RE: Si inca ceva... trimis de
(12 ian 2012, 13:00:38
Buddy,eu folosesc un nickname deoarece fac critici ,si daca sare la mine un caine ori il spintec de la coada la bot,ori il intorc pe dos( grav,nu?)Dar tu ,care lauzi si pupi in dos de ce nu scrii sub propriul nume?ai putea promova,te-ai putea inscrie in partid...ti-ar mai da doamna niste covrigi din coada cainilor...In alta ordine de idei nu esti singura imbecila care crede ca aceste patrupede au suflet!Mai mergi la biserica si-ntreaba un preot,nu mai scrie tampenii!
10.   Calai trimis de
(11 ian 2012, 15:35:19
Sa vad eu cati din cei de pe aici care mananca la rahat si sunt de acord cu omorarea cainilor au curajul sa faca o injectie si sa eutanasieze un caine.Sa fie ei calaii, sa prinda cate un caine si sa il omoare cu mana lor de oameni fara suflet.
10.1  RE: Calai trimis de
(11 ian 2012, 15:49:25
Draga gigele poate nu ai avut un caine bolnav, noi am avut am chemat medicul veterinar ia facut o injectie si asta este... vai dar porcul sa-l injunghii nu-i problema cat se chinuie saracul si ajunge sa moara inecat cu sange...bun soricul, buna carnea... ba animalele de consum majoritatea-s omorate crunt si nu se plange nimeni.
10.2  RE: Calai trimis de
(11 ian 2012, 15:53:53
Asa draga,porcul e animal domestic destinat consumului uman,cainele e animal domestic destinat companiei omului,mare IQ mai ai ma Mirceac,ma sperii de atata inteligenta.
10.3  RE: Calai trimis de
(11 ian 2012, 16:44:28
Apropo de cine jigneste pe cine IQ de nimic ai tu BUDDY.. era vorba de cruzime fata de un animal.. si din cate stiu si porcul si cainele tot animale-s iar ca sa merg pe logica ta de bolnava parte cu destinat consumului chinezi mananca caini.. asa ca-s si ei destinati consumu. auzi cainele e destinat companiei... cati ani ai ma? ce iai facut tu in laborator cu destinati, si puricii si capusele purtate de caini vagabonzi sper ca-s tot destinate companiei tale
11.   Pt Mirceac trimis de
(11 ian 2012, 15:39:18
Stimabile,as fi tare mandra sa fiu fiica d-nei Cocris,din pacate sunt doar o cunostinta.Eu si ceilalti care vb frumos despre ea vb in cunostinta de cauza,tu in cunostinta de ce vorbesti???o cunosti?ai vorbit vreodata in viata ta cu ea?stai pe net si dai cu presupusul ca stii una si alta,ce stii sa mananci rahat de altii????Ma condamni pe mine de situatia asta,care situatie omule??stii cine sunt,ma cunosti de undeva?cum iti permiti sa vorbesti de cineva fara sa stii cine este?daca ai fi tu in situatia de a se improsca cu noroi in tine te-ai simti bine?respectata si a tot conducatoarea asa cum ii spui tu a fost si vazut toata lumea asta ca re bani,ai ei proprii si personali iar este presedinta pentru ca aceasta functie insemna VOLUNTARIAT(iti este cunoscut cuvantul?
Poate ca in viziunea ta suntem nimikuri dar stii ceva,macar luptam pentru o cauza,tu pentru ce lupti,sa te afirmi pe Monitorul si sa vada un oras intreg nivelul tau de inteligenta?Tu cu ce contribui la bunastarea comunitatii??ai vreun exemplu??
Auzi smechere dar la problema de la comentariul de mai jos ai vreo replica?

O ghicitoare pentru voi GASITI SOLUTII PENTRU CEI CARE-SI OMOARA MAMELE,ISI VIOLEAZA FIICELE,ISI ABANDONEAZA SI MALTRATEAZA COPII.Pentru caini ati gasit:Moartea,pentru cei enumerati de mai sus poate veti da ca solutie,sa iesiti cu ei la o cafea

SAU ATAT E CAPACITATEA TA,SA MANACI RAHAT SI SA JIGNESTI PENTRU A IESI IN EVIDENTA??????
11.1  RE: Pt Mirceac trimis de
(21 ian 2012, 20:22:17
Pt. BUDDY
Holy crap, bitch!
Iti multumesc pentru buna dispozitie provocata de lamentabilele dumneavoastra mesaje.
De fiecare data cand ies la alergari, sunt nevoit sa suport, dupa ce urc scarile de la cetate si trec de statuia lui Stefan calare pe calul al carui zona genitala o admiri matale impreuna cu doamna farmacista-sef de fiecare data cand se iveste ocazia, latratul infernal al unei haite de caini ce-si fac veacul in zona muzeului satului. Aceeasi poveste si langa biserica din cimitirul Pacea, in zona cinematografului Modern si in alte cateva locuri din oras.
De ce sa fiu nevoit sa alerg cu sprayul lacrimogen dupa mine? Am 188cm 93 de kg si 29 de ani. Dumneavoastra, ca sluga si purtatoare de cuvant a doamnei Cocris, sunteti foarte ocupata si nu aveti timp sa va ganditi ce s-ar putea intampla cu un pensionar bolnav de 70 de ani, cu un copil sau cu o femeie gravida in cazul in care instinctul teritorial le dicteaza javrelor sa atace. Cautati pe internet si veti gasi nenumarate cazuri:
 ☭  ☭ www.realitatea.net/o-femeie-a-ajuns-in-stare-de-soc-la-spital-dupa-ce-a-fost-sfasiata-de-caini_904574.html
 ☭  ϑ
Pentru fiecare persoana care ajunge in spital din cauza cainilor dumneavoastra, ca ai mei sau ai comunitatii nu sunt, i-as da cate un toc de bataie celui care v-a luat de sotie, ca de o frustrata ca 'mneata nu m-as atinge.
Trebuie sa va spun ca iubesc animalele, in special -fara gluma- vacutele, ratustele, cainii si pisicile. Sunt un mare amator al documentareleor despre pisici si despre animalele salbatice. Chiar si acum,la aceasta varsta, cand ajung la tara, primul lucru pe care-l fac este sa scarpin vacutele pe gat, deci nu-mi puteti spune ca urasc animalele sau ca este vorba de vreo dihonie zoologica.
LUATI-VA JAVRELE ACASA,  ☭ RI FRUSTRATE SI NEVREDNICE!

12.   Propunere trimis de
(11 ian 2012, 15:50:02
1. Cine doreste sa adopte un caini sa o poata face 2. Acesti caini sa fie sterlizati si deparazitati gratuit 3. Inregistrati si vacinati 4.Cei luati spre adoptie daca sunt gasiti din nou pe strada sa fie eutanasiati 5. Cei ce i-au adoptat sa fie amendati si trasi la raspundere
13.   Pai tocmai ca eu trimis de
(11 ian 2012, 16:01:16
Nu-mi dau cu presupusul.. am urmarit clipul si nu devia! comentariul meu era foarte la obiect si fondat. Raspunde-mi tu atunci unde sunt cainii agreati pe strazi in europa? Ca vad ca timp sa o aperi ai? Si da nu o cunosc nu a facut nimic pentru acest oras ca sa o cunosc si nici nu trebuia sa faca ca doar nu a candidat si nu am votat o asemenea onorabila. Ea fiind unica care doreste sa ramana cainii pe strazi, ea-si permite sa aiba pareri care-mi vor afecta viata. Stai linistit ca eu contribui mai mult ca tine prin impozit pe profit pe niste afaceri legale, fara pile si asa mai departe de aia-mi permit sa comentez ce se intampla cu platiti de mine. Poate nu stii raportul din banii platiti de persoanele juridice care ramane la local... astept raspunsul la intrebareea unde-s javrele agreate pe strazai in eu..
13.1  RE: Pai tocmai ca eu trimis de
(11 ian 2012, 16:33:28
1.comentariile tale sunt mincionoase si nu legatura cu realitatea.
2.nu o apar de obicei doar atunci cand cei ca tine arunca cu noroi fara sa aiba habar cine este acea persoana.Vrei sa o cunosti?vino in Proanima si vei vedea realitatea.
3.habar n-ai cine sunt,ce impozite platesc,iar daca esti un asa mare afacerist si platitor de taxe iti dau o sugestie,cand te ataca cainii da-le si tu nsite paine 0.60 bani,la valoarea ta o nimica toata,garantat te vor lasa in pace.
4.ai dreptate afara nu sunt caini pe strazi,ghici de ce mircica?oamenii sunt educati,nu abandoneaza puii,streilizeaza,hranesc,cuno rolul cainelui si il respecta la fel ca orice fiinta creata de D-zeu.
5.de 20 de ani autoritatile matrasesc situatia cu maidanezii si profita maxim de acesti bani.Du-te in Oradea,Sighisoara nu vei vedea tipenie de caine stii de ce ,pentru ca 7 ani primaria a fost de acord ca ong-urile sa sterilizeze,si rasa a disparut de la sine,logic nu?da s-au retrimis cainii in strada supa sterilizare stii de ce?pt ca odata sterilizati se petrec schimbarii hormonale si nu mai ataca .
14.   Eutanasiere trimis de
(11 ian 2012, 16:06:49
Personal, desi iubesc animalele, sunt foarte de acord cu eutanasierea celor fara stapan deoarece cred ca este singura solutie de a scapa de turmele de caini vagabonzi de pe strazile Sucevei.
Este inacceptabil sa ne fie frica sa lasam copiii afara nesupravegheati de frica sa nu fie sfasiati, sa induram latraturi ca la stana noaptea, etc.
15.   Am urmarit sectiunea video... trimis de
(11 ian 2012, 16:08:30
Ce comic e Lungu cu pulover "flacara violet"Ma sperii cand vad atatia reumatici prin asociatii!Dati-i oameni buni afara,au pensii babane si iau si o palarie de bani de la asociatii!Sunt atat de multi tineri cu studii superioare ,cu copii si fara servici,mai alungati-i pe bosorogi la bai,sa se odihneasca,ca prea s-au ostenit sa faureasca socialismul!
16.   Comentariu trimis de
(11 ian 2012, 23:23:22
romania
17.   Pentru mirceac trimis de
(12 ian 2012, 00:33:55
Este simplu, doar te prefaci ca nu intelegi:
- intreaba un nevazator de ce se bazeaza pe un caine de companie si nu pe un sobolan
- intreaba specialistii de ce recomanda un caine de casa pentru socializarea copilului si nu un sarpe
- intreaba granicerii de ce utilizeaza caini si nu merg cu crocodilii in patrula
- da un telefon la scoala de politie de la Sibiu si intreaba in ce scop sunt dresati cainii si de ce nu s-au ales porci pentru aceleasi activitati.
Ca sa nu mai zic ca, daca ai fi prins sub daramaturi la cutremur, nu cred c-ai prefera sa te caute (si sa te gaseasca) un crocodil in locul unui caine.
Prin natura lui, cainele este inteligent, docil si apropiat omului. Orice forma violenta de manifestare, exceptand turbarea, se datoreaza exclusiv, citeste inca o data ce scriu: exclusiv omului
18.   Eutanasierea trimis de
(12 ian 2012, 00:42:48
Intr-adevar, ca popor avem cate ceva ce nu ne poate lua nimeni:
- lipsa de educatie
- nesimtire crasa
- ignoranta
- impertinenta
Si-ar mai fi pe lista !
Din punctul asta de vedere, suntem sub cei pe care ne dorim atat de tare sa-i exterminam.

Problema e ca in Romania, eutanasierea nu se face cum scrie la carte, ci cu otrava, cu bata, prin inanitie sau prin impuscare, iar costurile sunt mai mici. Diferenta fata de costul oficial (62 euro pt fiecare caine) al eutanasiei ramane in buzunarele unor golani alesi de naivitatea colectiva.

Vom fi un popor civilizat cand pe strada nu vor mai agoniza animale, de foame, batute, calcate de jeepurile noastre faimoase, carora nu le functioneaza frana la vederea unui animal, si cand vom intelege ca si ele trebuie ingrijite si protejate.
19.   :)))) pana la urma tot Stricnina ne salveaza trimis de
(12 ian 2012, 15:37:49
nu inteleg ce atata durere de cap 20 de roni ,3 fiole de stricnina si niste resturi de la kaufland. Efect garantat 100% in 2 zile nu fac fata pubelele la cate potai se aduna ........Sigur va vor filma camerele video ale primariei...:))))apropo in zona Zamca fiti mai darnici in privinta cantitati puate da si....cocris....de o feliuta de salamior si isi incropeste un sandwich .
20.   Pt alex12 trimis de
(12 ian 2012, 18:59:57
ma uimesti cu inteligenta ta prietene...ai niste comentarii pline de substanta si de calitate demne de luat in seama
21.   Eutanasierea cainilor vagabonzi trimis de
(15 ian 2012, 21:04:51
De ce nu facem ca in alte tari civilizate: strangem cainii vagabonzi de pe strada, ii trimitem in adaposturi special amenajate, iar daca in decurs de 30 de zile nu li se gaseste un stapan, atunci ii eutanasiem! Simplu!
Eu nu vad in nici o tara occidentala caini vagabonzi nicaieri si sa stiti ca nimeni nu face scandal cand e vorba de eutanasierea lor in interesul sigurantei si sanatatii publice! Doar la noi s-au gasit sa "latre" cativa pensionari, actrite iesite din uz sau ong-uri plictisite!

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei