Numărul sucevenilor care au decis să se despartă amiabil, prin intermediul Primăriei Suceava, este printre cele mai mici din ţară, în vreme ce numărul căsătoriilor este de 56 de ori mai mare.
Şefa Serviciului de Stare Civilă a Primăriei Suceava, Tatiana Maxim, a precizat că, pe parcursul anului trecut, numai 15 cupluri au decis să pună capăt căsătoriei lor printr-un divorţ administrativ.
“Solicitanţii divorţului administrativ au avut la dispoziţie un termen de gândire o lună de zile, pentru a se decide dacă asta e ceea ce îşi doresc cu adevărat. După o lună, dacă au rămas fermi pe poziţie, iar în maxim cinci zile le-a fost emis certificatul de divorţ. Acesta vine de la Bucureşti şi are un cod unic, alocat în Registrul Naţional al Certificatelor de Divorţ”, a explicat şefa Serviciului de Stare Civilă a Primăriei Suceava.
Costul unui divorţ administrativ este de 500 de lei, iar principalul avantaj îl reprezintă faptul că durează mult mai puţin decât cel obţinut prin instanţele de judecată.
Principala condiţie ca primăriile să poată emite unui cuplu certificatul de divorţ este ca ambele părţi să fie de acord cu această decizie şi să nu aibă copii minori.
Anul trecut, alte 26 de cupluri au fost separate prin divorţ prin intermediul cabinetelor notariale, care au împuternicire să aplice divorţul administrativ şi în cazul cuplurilor cu copii minori, dacă există un acord al părinţilor, iar, în plus, se pot ocupa şi de partajarea bunurilor.
La nivel naţional, în 2011, peste 9.000 de cupluri au apelat la divorţul administrativ.
Numărul căsătoriilor, constant
La nivelul municipiului Suceava, numărul căsătoriilor din 2011 s-a menţinut în aceleaşi linii ca şi în 2010. Astfel, în municipiul Suceava au fost oficiate 839 de căsătorii, doar cu două mai puţine decât în 2010, când 841 de cupluri şi-au unit destinele.
Deşi Primăria Suceava şi-a reluat activitatea de numai câteva zile, deja patru solicitări au fost depuse în vederea obţinerii certificatului de căsătorie.