Un accident cu consecinţe grave privind circulaţia feroviară s-a petrecut joi seară, în apropiere de tunelul CFR de la Mestecăniş, un camion care a agăţat firele de contact ale reţelei electrice la un pasaj rutier blocând traficul şi provocând trenurilor întârzieri de până la două ore şi jumătate.
În jurul orei 17.00, personalul CFR a sesizat că linia electrică de contact de pe magistrala care face legătura spre Ardeal s-a întrerupt, între staţiile Valea Putnei şi Mestecăniş. A fost sesizat şi Serviciul Judeţean al Poliţiei Transporturi Suceava, în scurt timp identificându-se zona în care s-a petrecut accidentul. La un pasaj peste calea ferată, care asigura trecerea spre un drum forestier, a fost identificat un camion cu remorcă, încărcat cu buşteni. Materialul lemnos a agăţat şi rupt firul de contact CFR. Capul camionului nu era însă la faţa locului. S-a stabilit ulterior că şoferul, Marius Ţ., în vârstă de 26 de ani, din Câmpulung Moldovenesc, a intrat cu camionul în pasaj fără a respecta indicatorul de limitare a înălţimii la patru metri, cauză din care a rupt firul şi a paralizat traficul feroviar. Realizând că a comis o faptă gravă, acesta s-a panicat şi a părăsit locul accidentului, plecând de la faţa locului cu capul camionului şi abandonând încărcătura în apropiere de linia ferată.
Trei trenuri, întârzieri mari
Traficul feroviar a fost blocat în totalitate în jur de oră, după care a fost reluat, cu restricţii.
Patru trenuri au avut întârzieri în urma accidentului, în trei dintre cazuri acestea fiind mari.
Două trenuri Regio (fostele trenuri personal) au avut întârzieri de nu mai puţin de 152 de minute. Este vorba de Regio 5711 Câmpulung Moldovenesc – Ilva Mică şi Regio 5774 Vatra Dornei – Suceava. De asemenea, trenul InterRegio 1834 (fost accelerat) Timişoara - Iaşi a avut şi el o întârziere semnificativă, 61 de minute.
Şoferul a trecut pe lângă un mare pericol
Şoferul, care conducea o maşină ce aparţine unei firme din Pojorâta, s-a ales cu dosar penal pentru infracţiunile de distrugere şi punere în pericol a siguranţei feroviare. Conducătorului auto i se vor imputa şi pagubele produse infrastructurii feroviare, deloc mărunte.
Pentru conducătorul auto lucrurile se puteau sfârşi însă şi mai prost. În momentul în care firul de contact CFR a fost rupt a existat riscul ca acesta să se electrocuteze.
Comisarul-şef Florin Catană, şeful Serviciului Judeţean al Poliţiei Transporturi Suceava, a declarat: „Tragem un semnal de alarmă încă o dată cu privire la atenţia sporită de care trebuie să dea dovadă şoferii atunci când ajung la trecerile la nivel cu calea ferată şi la indicatoarele dispuse în zona acestora. În acest caz ignorarea indicatorului a pus în pericol siguranţa feroviară dar şi siguranţa vieţii conducătorului auto”.
(17 dec 2011, 19:59:20