Intrată în vigoare încă de joi, 15 decembrie, Legea 280/2011, privind reorganizarea Poliţiei de Frontieră Române reprezintă o enigmă totală chiar şi pentru cei care ar trebui să implementeze aceste măsuri. Pentru a afla modul în care va fi afectată activitatea Inspectoratului Judeţean al Poliţiei de Frontieră (IJPF) Suceava am cerut în cursul zilei de joi un punct de vedere de la nivel central. Răspunsul oferit de Biroul de Presă al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră (IGPF) a venit abia ieri, la o zi după intrarea în vigoare a legii de reorganizare, fără să ofere informaţii prea multe. Singurul lucru cert este că IJPF Suceava nu mai există, iar coordonarea activităţii poliţiştilor de frontieră care acţionează la graniţa cu Ucraina, inclusiv din judeţul nostru, se va face de la Sighetu Marmaţiei. Nou înfiinţatul Inspectorat Teritorial al Poliţiei de Frontieră Sighetu Marmaţiei va fi condus de comisarul-şef Liviu Bute.
Şi cam acestea sunt toate datele despre desfiinţarea şi reorganizarea IJPF Suceava, deşi în adresa trimisă Biroului de Presă al IGPF am cerut date concrete despre modul cum vor arăta viitoarele structuri, dar şi cine se va afla la conducerea acestora.
Practic, tot ce am înţeles din comunicatul reprezentanţilor IGPF este că nici ei nu ştiu ce se petrece în teritoriu.
Totala dezorganizare, acoperită cu cuvinte frumoase
Fireşte, pentru a acoperi această dezorganizare vădită, am fost înştiinţaţi de efectele benefice ale viitoarelor structuri ale Poliţiei de Frontieră.
„Reorganizarea Poliţiei de Frontieră are ca scop principal întărirea structurilor operative de execuţie, în urma aplicării acesteia fiind reduse 25 de funcţii de conducere. Totodată, au fost ajustate structurile suport,fiind realizată o reducere a personalului care încadra astfel de structuri cu aproximativ 12%”, se arată în comunicatul celor de la IGPF. Elocvent atât pentru angajaţii IJPF Suceava, cât şi pentru opinia publică, nu?
În acelaşi răspuns oferit de IGPF mai sunt enumerate şi atribuţiile pe care le vor avea viitoarele structuri teritoriale şi locale, atribuţii care sunt aceleaşi pe care le aveau structurile care au funcţionat până joi.
Cât despre persoanele care vor ocupa funcţiile de conducere, acestea trebuie „evaluate”. Se poate spune, aşadar, că reorganizarea i-a luat prin surprindere pe mai marii Poliţiei de Frontieră.
„În perioada următoare, fiecare structură teritorială va face o analiză a posturilor existente, urmând să facă demersurile, în condiţiile legii şi ale dispoziţiilor interne, de ocupare a acestora cu personalul avut la dispoziţie, printr-o evaluare profesională, în funcţie de specificul fiecărui post, precum şi opţiunea şi specializarea fiecărui lucrător”, este concluzia reprezentanţilor IGPF.