Sute de suceveni s-au trezit cu noaptea-n cap şi au înfruntat frigul dimineţii doar pentru a fi printre primii clienţi ai magazinului Lidl, care a fost inaugurat ieri dimineaţă, la baza cartierului Obcini.
Ca nu cumva să le-o ia alţii înainte, unii au venit chiar de la 04.00 dimineaţa, aşezându-se în faţa uşilor de sticlă şi aşteptând răbdători şi înghesuiţi din toate părţile ora 08.00, la care era anunţată deschiderea magazinului.
În spatele lor s-au aşezat cei care au venit pe la 06.00 dimineaţa, încât cei care au ajuns în jurul orei 07.30 se aflau cu rândul deja în partea din spate a magazinului.
Pentru a evita incidentele neplăcute, cauzate de îmbulzeala amatorilor de chilipiruri, Jandarmeria a creat un culoar dreptunghiular din bare metalice, astfel încât toţi cei care vroiau să ajungă în magazin trebuiau să treacă mai întâi pe acolo, în şir indian.
Amatori de gratuităţi
Presiunea asupra celor aflaţi în faţă era din ce în ce mai mare, cu cât se apropia ora deschiderii. Împărţirea unor brelocuri – fisă pentru cărucioare a creat vânzoleală printre potenţialii cumpărători, care se ridicau pe vârfuri, ori strecurau mâna întinsă printre cei din jur, pentru a primi micile bucăţi de plastic.
“Daţi-ne mai multe!...” se auzea câte un glas din mulţime, şi noi cutii cu brelocuri erau desfăcute şi golite cu repeziciune.
“Oare ce ne dă?”, întrebau curioşi cei care aveau poziţii în faţă, printre primii, aşteptând să fie răsplătiţi cu cadouri pentru perseverenţa lor.
“Ar trebui să ne servească cu şampanie şi pişcoturi, doar e la inaugurare. La mall ne-au dat umbrele şi...”, spunea o femeie, amintindu-şi ce a primit la deschiderea altor centre comerciale.
“Eu vreau să găsesc carne şi ulei la preţuri mici. Poate ne dă ceva şi pentru că suntem primii veniţi”, spunea o altă femeie, îndurând cu stoicism de la 06.00 dimineaţă statul în picioare şi presiunea la care era supusă din toate părţile.
Vânătoarea de tigăi
Deodată, mulţimea devine agitată. “Se deschid uşile”, se aude un strigăt, iar gardianul care stătea în uşă aproape că a fost luat pe sus de mulţimea care a început să se reverse, ca un roi de albine, zumzetul vocilor fiind întrerupt doar de clinchetul cărucioarelor izbite între ele, din grabă.
Unii au încercat să fie mai şmecheri şi să intre pe uşa de ieşire din magazin, astfel încât gardienii, care i-au oprit punându-li-se în cale, când au văzut că nu mai fac faţă presiunii, le-au blocat pe poziţia închis.
Timp de 20 de minute, oamenii au tot intrat în magazin, şuvoaie, încât în interior era o foială şi o agitaţie ca într-un stup, oamenii dându-şi coate pentru a putea trece printre rafturi, ochind produsele care îi interesau şi vânând promoţiile.
Cea mai mare îmbulzeală s-a creat în dreptul rafturilor cu tigăi din aluminiu, care erau vândute la preţuri strategice, de 10 lei fără câţiva bănuţi, respectiv 15 lei fără câţiva bănuţi, cele cu diametru mai mare.
Aventură, răbdare şi îndemânare
Cuprinşi de frenezia cumpărăturilor, unii luau câte şase-şapte tigăi, ori chiar mai multe, trăgând cu ochiul la cei din jur, să vadă ce au mai luat la ofertă.
Unii au venit ţintiţi pe produsele electrocasnice, precum storcătoare de fructe, blendere, maşini de făcut pâine şi cuptoare cu microunde, cu care şi-au încărcat coşurile şi s-au îndreptat spre ieşire. În doar câteva minute rafturile cu cele mai căutate produse au fost golite, încât angajaţii magazinului, cu cutiile în braţe, îşi croiau cu greu drum printre cumpărătorii agitaţi, încercând să aprovizioneze cu marfă sectoarele cele mai solicitate.
Să ieşi cu un coş încărcat cu cumpărături din acea învălmăşeală însemna o adevărată aventură, încât cei care se îndreptau spre casele de marcat au avut nevoie de multă răbdare şi îndemânare în manevrarea căruciorului.
În parcare, cei care au reuşit să iasă printre primii îşi aşezau cumpărăturile în sacoşe sau cărau la maşină saci plini cu tigăi şi alte produse luate la ofertă. Pe lângă nelipsitele tigăi de aluminiu, care au declanşat o adevărată isterie în rândul cumpărătorilor, cele mai întâlnite produse erau baxurile de ulei, ustensilele de bucătărie şi produsele alimentare.
Un alt magazin Lidl va fi deschis în Burdujeni
Pe lângă noul supermarket construit la baza cartierului Obcini, în zona cunoscută anterior drept zona Maraton, investitorii germani din cadrul companiei Lidl, care deţine deja alte două magazine de acest gen, în Fălticeni şi Câmpulung Moldovenesc, intenţionează să mai deschidă un magazin Lidl, la ieşirea din Suceava spre Botoşani, în dreptul ultimului bloc turn, în dreptul intersecţiei străzii Cuza Vodă cu Eroilor.
(29 nov 2011, 11:08:18