Decizia consilierilor locali ai municipiului Câmpulung Moldovenesc de a suspenda activitatea “hingherilor” de maşini bagă la faliment o altă afacere la fel de dubioasă, în spatele căreia se află tot Iulian Juncănaru, patronul SC Hi Speed Recovery SRL, firma adusă de la Botoşani să ridice maşini în oraşul plin de gropi, fără încălzire centralizată, cu blocuri ANL finalizate de doi ani, dar nelocuite, şi mirosuri insuportabile de la staţia de epurare, dar cu pretenţii de staţiune turistică.
E vorba despre concesionarea în mare parte a zonelor de parcare de pe raza întregului municipiu şi transformarea acestora în parcări cu plată, serviciu care a ajuns pe mâna fostului viceprimar Ovidiu Tudorici şi a lui Iulian Juncănaru, patronul controversatei firme de la Botoşani. Cele două activităţi erau dependente una de cealaltă: Juncănaru ridica maşinile parcate neregulamentar, iar Tudorici le lua banii şoferilor obligaţi să-şi lase maşinile numai în parcările cu plată care îi aparţineau.
Aşa se face că în acţionariatul firmei care a primit toate locurile de parcare din Câmpulung Moldovenesc, Eco Paper SRL, se află astăzi Ovidiu Tudorici, soţia acestuia, precum şi “hingherul şef”, Iulian Juncănaru, un tânăr în vârstă de 30 de ani, care la aproximativ două luni de la înfiinţarea SC Hi Speed Recovery SRL (decembrie 2008) a şi început să ridice maşini din municipiul Botoşani, în urma unei înţelegeri cu autorităţile botoşănene la fel de suspecte, precum cea făcută la Câmpulung Moldovenesc.
Ovidiu Tudorici susţine că el a preluat afacerea în urmă cu un an, când nu mai era în vreo funcţie publică şi neagă toate speculaţiile legate de un posibil aranjament făcut pe vremea când era viceprimar.
1,5 lei pe oră, pentru fiecare maşină parcată
Afacerea parcărilor cu plată din municipiul Câmpulung Moldovenesc a fost pusă la cale înaintea aducerii “hingherilor” de maşini. Cui i-a venit ideea parcărilor?! Actualului acţionar majoritar de la Eco Paper, Ovidiu Tudorici, la acea vreme, 2007 - 2008, viceprimarul municipiului Câmpulung Moldovenesc.
Pe 30 august 2007, viceprimarul Tudorici le propunea colegilor săi din Consiliul Local darea în administrare către Direcţia de Servicii Publice din cadrul primăriei a activităţii de amenajare, întreţinere şi exploatare a locurilor de parcare situate pe raza municipiului.
La vremea respectivă, ne-au mărturisit unii consilieri locali, se zvonea că Ovidiu Tudorici vrea să ajungă şef al direcţiei respective şi, implicit, să pună mâna pe afacerea parcărilor cu plată. Propunerea viceprimarului a fost respinsă la două voturi, însă, câteva luni mai târziu, Tudorici vine din nou cu aproximativ aceeaşi propunere în faţa Consiliului Local, noutatea fiind de a concesiona prin licitaţie publică zonele de parcare din oraş.
Hotărârea a fost aprobată şi, tot atunci, s-au stabilit şi tarifele pentru folosirea locurilor de parcare: taxa de parcare - 1,5 lei/oră/mijloc de transport, taxa de rezervare parcare pentru persoanele fizice - 30 de lei (lunar), 81 de lei (trimestrial) şi 288 de lei (anual), taxa de rezervare parcare pentru persoane juridice şi operatori taximetrie - 50 de lei (lunar), 135 de lei (trimestrial) şi 480 de lei (anual).
Un vânzător de telefoane a primit toate locurile de parcare din oraş
În vara lui 2008, licitaţia a fost câştigată de SC Eco Paper SRL Câmpulung Moldovenesc, firmă reprezentată la acea vreme de Wili Victor Zettel, un localnic care deţine în oraş un magazin de telefonie mobilă. Acest Zettel, o spun mai multe voci din oraş, e un prieten apropiat de-al viceprimarului din vremea respectivă, actual acţionar la Eco Paper, Ovidiu Tudorici.
Coincidenţele, însă, nu se opresc aici. Deşi Tudorici susţine că nu avea nici o legătură la vremea respectivă cu firma care a primit cadou parcările din oraş, sediul societăţii se află într-un apartament dintr-un bloc de pe strada Ciprian Porumbescu, din municipiul Câmpulung Moldovenesc. Acelaşi bloc în care locuiesc şi Ovidiu Tudorici şi soţia sa. Diferenţa e că sediul firmei e la apartamentul nr. 3, iar fostul viceprimar stă la apartamentul nr. 2. Tot o coincidenţă.
Contractul dintre municipalitate şi firma reprezentantă de Wili Victor Zettel a fost încheiat pe o perioadă de 12 ani, redevenţa lunară ce ar fi trebuit plătită primăriei fiind de 7.000 de lei, indexată anual cu rata inflaţiei.
Nu a trecut mult de la semnarea contractului şi Eco Paper şi-a suspendat activitatea, motivând prin faptul că primăria nu a respectat anumite clauze contractuale. Societatea şi-a reluat activitatea în luna mai a acestui an, tocmai când în Câmpulung şi-au făcut apariţia şi „hingherii” de maşini.
În prezent, în Câmpulung sunt patru parcări cu plată, cu aproximativ 100 de locuri de parcare. Între timp s-a modificat şi acţionariatul societăţii, afacerea fiind preluată de Ovidiu Tudorici, soţia acestuia, Elena Tudorici, şi Iulian Juncănaru, patronul firmei care ridica, până acum câteva zile, maşinile parcate neregulamentar.
„Păi ce voiaţi, fraţilor, după ce-am terminat cu primăria, să stau acasă, să nu mai fac nimica”
Fostul viceprimar Ovidiu Tudorici explică că s-a implicat în această afacere, „după ce am terminat cu primăria”. „Oamenii m-au întrebat: Domnule, nu vrei tu să te ocupi, să administrezi treaba asta, ca director general?”, povesteşte Tudorici, mărturisind că aşa a ajuns în 2010 să cumpere firma.
În momentul de faţă, explică fostul viceprimar, deţine în jur de 150 de locuri de parcare, din care, însă, doar 100 sunt funcţionale. În total, însă, mai spune Tudorici, în afara parcărilor dintre blocuri, străduţe secundare, sunt peste 300 de locuri de parcare pe principalele artere din oraş.
Pe Iulian Juncănaru, patronul firmei care ridica maşini, l-a cooptat în afacere în cursul acestui an, iar rolul acestuia a fost de a achiziţiona cele patru aparate de autotaxare, aparate estimate la circa 4.000 de euro fiecare.
Practic, cei de la Hi Speed Recovery sunt cei care verifică dacă şoferii maşinilor oprite în parcările cu plată au achitat taxa, în caz contrar blocând roţile celor care nu achită tarifele stabilite. Taxa de deblocare, aproape 200 de lei.
„Serviciul de parcări nu putea funcţiona dacă nu existau nişte elemente coercitive şi sancţionarea celor care parcau aiurea. Pentru că parcările mele erau goale şi peste tot numai maşini... numai în parcare nu erau. Că aşa e românul...”, completează Tudorici.
Fostul viceprimar al municipiului Câmpulung Moldovenesc şi iniţiator al proiectului de hotărâre prin care au fost concesionate parcările din oraş respinge toate speculaţiile în legătură cu posibile aranjamente pe care le-ar fi făcut pentru a pune mâna pe această afacere.
„Dom’le, n-am făcut nici o şmecherie, nimica, eu din politică am ieşit că nu am ştiut să fac şmecherii, nu politica m-a ridicat. Preţul licitaţiei era de 50 de milioane (n.r. – 5.000 de lei) pe lună, eu eram tâmpit să îmi ridic, să aduc firmă interpusă, să ridic preţul concesionării?! Ce dobitoc e ăla care îşi aranjează treburile şi-şi ridică el singur preţul la licitaţie şi cu 20 de milioane?! Eu n-am făcut parte din licitaţie, n-aveam cum să şmenuiesc. Păi ce voiaţi, fraţilor, după ce-am terminat cu primăria, să stau acasă, să nu mai fac nimica”, concluzionează Ovidiu Tudorici, precizând şi că „nu e un megabusiness, e la limita supravieţuirii”.
(28 nov 2011, 11:01:33
Te urcă pe treptele sublimului ( în campanie ) şi-apoi ... ?!
Elocinţa şi verva dispare , apare aerul irespirabil
Mirosul dulceag-acrişor de portocală pute-a usturoi
Apoi vine vremea imposturii jubilative şi a persiflajului trufaş
Când vorbeşti singur şi ( parcă ) nici tu nu te mai asculţi
Cauţi un loc unde să te duci , să fii uitat .. eşti ocnaş
Şi realizezi că ăia de i-ai votat sunt ( în mod limpede ) inculţi
Efigia strălucitoare a discursului din campanie
S-a năruit cu tot cu soclu într-un deşert imoral
Mintenaş vine ( iar ) Flutur în faţa ta la “spovedanie”
Şi dacă-ţi va mai lua iar votul eşti .. fraier ( OFICIAL )