Lucrările de modernizare a principalei artere de circulaţie a Sucevei ar putea fi continuate de anul viitor cu modernizarea celor mai circulate străzi din Suceava.
Primarul Ion Lungu a anunţat ieri finalizarea caietului de sarcini pentru proiectul de modernizare cu fonduri europene a 11 artere de circulaţie importante, a cărui valoare este estimată la aproximativ şase milioane de euro.
Modernizarea drumului european E85
Strategia municipalităţii este de a asfalta cele mai aglomerate rute de transport, astfel încât, timp de şapte ani, acestea să nu mai necesite intervenţii.
Ion Lungu a prezentat traseul modernizărilor: “Vom propune pentru modernizare, în etapa a II-a, 11 străzi, cu o lungime de 11.831 de metri, adică 11,8 km. În primul rând vrem să modernizăm drumul european E85, pe porţiunea pe care trece prin Suceava, precum şi drumul naţional care merge spre Botoşani, DN29. Tronsonul cel mai mare va fi cel de la intersecţia Traian Vuia cu Calea Unirii, care include strada Traian Vuia, Cernăuţi, Grigore Al. Ghica, până la ieşire spre Siret”.
Bulevardul George Enescu şi strada Universităţii, pe lista de investiţii
Un al doilea tronson, la fel de important, include străzile Vasile Alecsandri, Mihai Eminescu, Mărăşti şi bulevardul George Enescu, până la intersecţia cu Calea Obcinilor, precum şi ieşirea spre Gura Humorului.
O altă stradă importantă care va intra în reabilitare este strada Universităţii, de la intersecţia cu bulevardul George Enescu până la strada Bradului.
Proiectul include şi strada Zamcei, de la biserica Turnu Roşu până la mănăstirea Zamca.
Modernizări în Burdujeni Sat şi ale traseului spre Botoşani
În Burdujeni, pe lângă străzile pe care a început deja programul de modernizare – Plevnei, Victor Babeş şi Căpitan Grigore Andrei, vor fi executate lucrări complementare, pentru a le lega pe acestea de axul principal. Unul dintre traseele care vor fi modernizate este cel de la sensul giratoriu Burdujeni până pe strada Plevnei, în vreme ce un al doilea traseu va trece prin spatele sediului primăriei din Burdujeni, pe strada Cuza Vodă, ajungând până la ieşirea spre cartierul Dealul Mănăstirii.
În funcţie de cât de rapid se vor desfăşura procedurile de atribuire a lucrărilor de proiectare, cât şi cele pentru desemnarea firmelor care să le execute, lucrările efective ar putea începe la finele verii anului 2012.