Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 2 nov 2011 - Anul XVI, nr. 259 (4857)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Intenţie

Proprietarii de câini care nu sunt de rasă ar putea fi obligaţi să-i sterilizeze

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Sucevenii care deţin câini care nu sunt de rasă ar putea fi obligaţi să îşi sterilizeze animalele de companie sau de pază, pentru ca acestea să nu se mai înmulţească necontrolat, iar puii nedoriţi să ajungă pe străzile Sucevei.

Această obligaţie ar putea fi impusă curând, printr-o decizie a Consiliului Local Suceava, la iniţiativa viceprimarului Lucian Harşovschi, care consideră că o astfel de măsură ar reduce cu mult numărul câinilor vagabonzi de pe străzi.

“Vreau să iniţiez un proiect de Consiliu Local prin care câinii care nu sunt de rasă vor trebui să fie sterilizaţi de proprietarii lor, pentru a nu mai spori numărul câinilor de pe străzi cu puii nedoriţi”, a declarat viceprimarul Lucian Harşovschi, care, în paralel, vrea să continue campaniile de sterilizare a câinilor de pe străzi.

 

Soarta câinilor vagabonzi va fi decisă prin referendum

Viceprimarul Sucevei spune că o strategie de rezolvare a problemei câinilor vagabonzi ar putea fi pusă la punct în perioada următoare, de cum va fi adoptată la nivel naţional legea privind gestionarea câinilor vagabonzi.

Lucian Harşovschi spune că, dacă populaţia va solicita acest lucru, s-ar putea merge chiar şi pe varianta eutanasierii câinilor comunitari:

“Această lege va da putere Consiliilor Locale să decidă cum să acţioneze, în baza unui referendum. Se poate decide fie sterilizarea tuturor câinilor vagabonzi, cu un anumit cost, pe care trebuie să îl ştie populaţia. Există varianta capturării acestora şi închiderii în adăpost, fie eliberarea lor pe străzi. O altă propunere pe care s-ar putea merge, cea mai neortodoxă, este de eutanasiere a câinilor vagabonzi care nu sunt revendicaţi într-un anumit număr de zile, după ce au fost ridicaţi de pe străzi”.

 

Costuri mici, la Suceava

Spre deosebire de alte localităţi din ţară, unde foarte mulţi bani se cheltuiesc pe întreţinerea câinilor comunitari adunaţi în adăposturi, la Suceava costurile sunt foarte mici, municipalitatea asigurând spaţiul necesar şi achitând salariile angajaţilor adăpostului, în vreme ce hrana câinilor este asigurată de asociaţia Proanima.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Proprietarii de câini care nu sunt de rasă ar putea fi obligaţi să-i sterilizeze.
 Vizualizări articol: 1098 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.0 din 2 voturi
Proprietarii de câini care nu sunt de rasă ar putea fi obligaţi să-i sterilizeze3.052

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Comentariu trimis de
( 2 nov 2011, 12:39:00
Ca sa fiu sincer sunt printre cei care sunt deranjati de cainii vagabonzi pe care-i intalnesti la toate colturile si sunt printre cei care ar vrea sa nu-i mai vada bantuind pe strazile si dealurile noastre. Sunt printre cei care vor sa vada "posesori" (sau daca vreti prieteni) de animale RESPONSABILI care isi asuma raspunderea animalului pe care-l detine...
Acestea fiind spuse vreau sa-l intreb pe "domnul" de "rasa" ce-l determina sa propuna castrarea cainilor care NU SUNT DE RASA? Adica daca dumnealui este un "pur sange" are voie sa stea la masa iar ceilalti care sunt "corcituri" nu. Cred ca daca un EXTREMIST sau RASIST ar fi decis soarta acestui individ ar fi fost de mult in trenul fara intoarcere sau in cel mai bun caz ar fi printre primii lasati fara "podoabe".
Cum poti face deosebirea intre un caine de rasa si o corcitura cand este vorba de viata unui animal cu care te-ai imprietenit. Daca mie-mi place sa am o corcitura ca animal de companie, am grija de el, sunt responsabil, nu dau drumul puilor pe maidane sau intre blocuri atunci cand m-am plictisit de ei, de ce sa fiu obligat sa-o/l castrez? Aceasta hotarare trebuie luata de fiecare persoana in parte.

Daca un DESTEPT ca tine s-ar fi trezit acum 15-20 de ani si ar fi luat asa o hotarare, in Romania nu s-ar mai fi putut omologa Ciobanescul Carpatin sau Ciobanescul Mioritic caci la acea vreme aceasta rasa nu exista deci cainii ar fi trebuit, ipotetic vorbind, CASTRATI. Cine ne credem atunci cand luam o asemenea hotarare partinitoare.

Sunt de acord sa se ia o masura importiva celor care neglijeaza cainii, lasandu-i in spatii comune fara supraveghere sau control, sau a cainilor vagabonzi dar nu se poate lua o hotarare care sa afecteze legatura dintre un om si cainele sau.
1.1  RE: Comentariu trimis de
( 2 nov 2011, 13:21:18
Altul care se inchina la catei.....
Iti spun eu de ce: cand il/o apuca caldurile...tu nu o sa stai langa el/ea....si o sa faca alti catei..care o sa te muste peste un an.Intelegi?
Sau o sa-i cresti si pe acei catei?

1.2  RE: Comentariu trimis de
( 2 nov 2011, 14:07:00
Mai Gigi am avut caini de cand ma stiu si am "stat" langa catea cand era in calduri si am avut grija de pui si nu i-am lasat in strada.Am avut grija ca puii la randul lor sa aiba un stapan RESPONSABIL. Nu comenta daca nu stii ce vorbesti. Am fost in acelasi timp atacat de cainii "iubitorilor" de la bloc de mai multe ori si nu doresc nimanui sa treaca prin experienta asta. Dar una este sa elimini cainii fara stapan si alta este sa obligi, pe criterii DISCRIMINATORII, pe unii sa faca ceva si pe altii NU.
Stapanii daca vor sa-si castreze cainii e treaba lor(desi este in folosul si sanatatea cainelui sa fie castrat) dar in momentul in care lasa in libertate animalele (pe strazi) trebuie sanctionati FOARTE ASPRU si atunci problema s-a rezolvat.
1.3  RE: Comentariu trimis de
( 2 nov 2011, 14:21:41
Ce sa zic. Esti exceptia care intareste regula.Totusi...care sunt criteriile discriminatorii? Rasa?
Ca nu inteleg. Din ce "vad" eu..tu te tocmsti. Iar unde va fi o lege...nu e loc de tocmeala.
In fine...cainii par a fii ultima problema..si de acum in colo o sa fie totul bine.
1.4  RE: Comentariu trimis de
( 2 nov 2011, 15:58:14
Nu e nea caisa asta nici o exceptie. Hai sa presupunem ca absolut orice proprietar de caine este responsabil si nu isi arunca puii in strada. Ce va face cu 2 x 4-5 pui minim pe an ...? care la randul lor vor face pui (ca asta cu imi tin cateaua in lant cand e in calduri nu e oricum prea in regula din nici un punct de vedere .... probabil ii dai si niste bate in cap sa mai taca naibii?) ? Nici un sistem nu poate suprota toti puii care se nasc. Nici oamenii care se nasc .. tocmai de asta e foamete.
Legea trebuie impusa nu discutata si negociata cu tot felul de indivizi care e evident ca nu pricep despre ce e vorba. Adica afara te maanca cainii, iar tu ce faci ? Ii mai inmultesti ca vezi domne esti responsabil. Ba daca vrei pui, mergi in pastele ☭  la orice azil de caini si preia tu ca bunul samaritean pui adunati de pe toate strazile. Sau aia nu sunt buni? Cat timp tu ai un caine fara pedigree, tu defapt esti doar un snob care nu pricepe care are defapt doar un maidanez care semana cu o rasa. Daca ai caine de rasa cu pedigree fara drept de monta, cine pastele lu mamaica ta iti da dreptul sa produci pui? Folclorul din tara asta care spune ca e perfect normal ca roice taran sa isi impuieze cainii si daca are exces de pui sa ii duca la garla? Tu crezi ca unii de tampiti platesc o gasca de bani ca sa aibe pedigree cu drept de monta ?
1.5  RE: Comentariu trimis de
( 3 nov 2011, 00:51:17
In afara faptului ca esti un nesimtit si un needucat, caruia-i lipsesc cei "sapte ani de acasa" (deoarece injuri o persoana pe care nici nu o cunosti), nu cred ca poti spune ceva care sa stea in picioare.
Ar fi bine daca ai citi ce am scris de la inceput pana la sfarsit (asta daca poti sa o faci, daca nu, nu-i nimic. Ia niste carti de colorat si incearca sa nu depasesti conturul)
1. Sunt de acord cu sterilizarea cainilor, nediscriminatorie si numai cu acordul stapanului.
2.Sunt de acord cu adunarea si sterilizarea tuturor cainilor fara stapan.
3. Sunt de acord cu amendarea usturatoare a celor care abandoneaza orice animal de companie.

De injurat poti sa injuri pana nu mai poti. Nu am de gand sa-ti fac eu educatie si oricum poate fi prea tarziu pentru tine.
1.6  RE: Comentariu trimis de
( 3 nov 2011, 07:50:05
OMONOM-ule, daca tu ai asa o relatie speciala cu cainii tai, si nu vrei sa-ti vezi cateaua sterilizata, se presupune ca esti gata sa platesti o taxa care sa-ti permita sa vezi alergand prin curtea urmasii catelei tale!
Am avut si eu o catea si nu am lasat-o sa faca nici macar un pui, am sterilizat-o pentru ca m-am gandit ca nu am ce face cu ei si nu garantam ca puii puilor nu ar fi ajuns in strada. Sterilizarea nu a afectat-o in niciun fel, ba mai mult, a eliminat stresul la care era supusa in timpul caldurilor (nu ii era usor sa-si pazeasca fundul la fiecare plimbare). Sterilizarea catelelor fara pedigree ar trebui sa fie obligatorie, pentru ca astfel ii obligam pe stapanii de caini sa fie responsabili. Sunt prea multi iresponsabili in tara asta ca sa ne bazam pe bunul simt al fiecaruia.Deci sustin din toate puterile o astfel de lege. Si din cate stiu eu, cei care nu vor sa-si sterilizeze cateaua, vor plati o taxa anuala.
2.   Hitler pentru câini ... trimis de
( 2 nov 2011, 19:13:20
Dintotdeauna am fost de acord cu sterilizarea câinilor fără stăpâni, dar nu si cu eutanasierea lor. Dar de la sterilizarea celor fără stăpâni si pana la sterlizarea celor cu stăpâni e cale lunga. In primul rând ca o catea sa fie sănătoasă, aceasta trebuie sa aibă cel putin un rând de pui. Stiati ca metisii si câinii comunitari sunt mai destepti, mai rezistenti la boli si mai atasati de stapanii lor decât cei de rasa? Dacă toţi ar fi la fel de tampiti ca lucica-dragul nostru de viceprimar, nu ar fi apărut unele rase de câini ca dobermanul, rotweillerul, etc. Bre lucica, bre!!! Mâine, poimaine ii sterilizezi pe mulatri, pe corciturile dintre romani si alte nationalitati, etc. Apropos lucica!!! De ce nu incerci cu noi BUCOVINENII ca doar suntem corcituri între moldoveni si austroungari???
2.1  RE: Hitler pentru câini ... trimis de
( 3 nov 2011, 08:18:19
O catea este mai santoasa daca este sterilizata inainte de primul ciclu de calduri, pentru ca astfel este eliminat riscul de a face cancer mamar, dar si ovarian. Mai mult, un stapan nu va fi tentat niciodata sa dea medicamente impotriva caldurilor care fac atat de mult rau. Eu mi-am sterilizat cateaua si crede-ma, i-a fost atat de bine! Fiind interesata de subiect, am cautat informatii pe internet si consider ca aceasta este o solutie civilizata ca sa nu mai avem o rata atat de ridicata a abandonului. Sterilizarea cainilor fara valoare chinologica (pedigree) este un lucru obisnuit in tarile civilizate.
Iubesc cainii de rasa obisnuita, sunt niste supravietuitori si selectia naturala este foarte dura pentru ei. Nu doresc eliminarea lor, ci vreau sa nu mai vad caini suferinzi si strazi impanzite de pui abandonati (din curti, bineinteles!) Cand oamenii se vor ingramadi sa adopte un caine de rasa obisnuita, atunci probabil ca legea va suferi modificari. Dar pana atunci, cred ca este singurul mijloc de -i responsabiliza pe stapanii de caini.
3.   Iarna... trimis de
( 3 nov 2011, 09:39:10
Acum ca-i frig afara dati-le antigel sa bea sa nu inghete!
4.   Catelarule trimis de
( 3 nov 2011, 15:22:27
O TREABA NUMA BUNA PT. HARSOVSCHI CAINI GUNOAIE SI NISTE TAXI DE RESTU ;;;;; LASATE DE GUDUREALA''''''

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei