Construcţia şoselei de centură a Sucevei va fi finalizată în cursul anului viitor, a anunţat, ieri, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Prezentă la Suceava pentru a semna contractul de modernizare a Aeroportului „Ştefan cel Mare”, Anca Boagiu a vizitat şi lucrările la şoseaua de centură a Sucevei, împreună cu preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur, primarul municipiului reşedinţă de judeţ, Ion Lungu, prefectul Sorin Popescu şi deputatul Ioan Bălan. Pe şantier, ministrului Transporturilor i-au fost prezentate lucrările realizate până în momentul de faţă, constructorul afirmând, la rândul său, că investiţia va fi finalizată în vara anului viitor. Astfel, directorul firmei SC CF – Grup Colas Iaşi, care realizează lucrările, Dumitru Hanganu, a declarat că investiţia trebuie finalizată în luna iulie 2011. Hanganu a precizat că pe lângă lucrările stabilite iniţial pentru construcţia şoselei de centură a apărut o investiţie suplimentară, respectiv consolidarea unui tronson de 1,3 kilometri în zona comunei Moara. El a spus că valoarea investiţiei suplimentare este de 43 de milioane de lei şi va consta în consolidarea terenului şi construirea unui nou viaduct, cu o lungime de 260 de metri.
Dumitru Hanganu a spus că şoseaua de centură a Sucevei poate fi finalizată până la termenul stabilit în contract, iar dacă vremea va permite, angajaţii SC CF Iaşi vor lucra anul acesta până pe data de 22 decembrie. Ruta ocolitoare a municipiului Suceava, care însumează 13,2 kilometri, reprezintă o investiţie de 67 de milioane de euro.
Boagiu: Noua lege a exproprierilor elimină suspiciunile
Pe de altă parte, ministrul Transporturilor a declarat că a aflat despre tensiunile apărute din cauza exproprierii terenurilor pe care ar urma să se construiască şoseaua de centură, însă adoptarea unei noi legi a exproprierilor era absolut necesară. „Ştiu că există nemulţumiri la nivelul exproprierilor. Noi am schimbat legea şi nu am făcut-o întâmplător. Era unul dintre motivele de blocaj la nivelul absorbţiei fondurilor comunitare. Şi ca principiu, era unul dintre motivele pentru care o bună parte din exproprieri nu erau realizate, pentru că exista un soi de cârdăşie între unii avocaţi şi unii proprietari, în aşa fel încât valorile să fie cât se poate de mari, şi să nu fie raportate la nici un fel de lege”, a declarat Anca Boagiu.
Ea a spus că potrivit noii legi, exproprierile se fac în baza grilei notarilor pentru exproprieri. Ministrul Transporturilor a mai spus că prin noua lege exproprierile reprezintă până în 3% din valoarea unui proiect de construcţii, aşa cum se întâmplă şi la nivelul Uniunii Europene. „Nu am făcut altceva decât să reglementăm, să aducem în normalitate o situaţie de anormalitate care ne ţinea blocaţi şi crea tot felul de suspiciuni”, a mai precizat Anca Boagiu.